قدس آنلاین : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت : برنامه ریزی بلندمدت با اجرای اقدامات اثرگذار راه برون رفت از بحران کم آبی در استان اصفهان است .

ترویج مصرف بهینه آب فقط مختص به هفته صرفه جویی نیست

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، هاشم امینی در دومین جلسه شورای مدیران اظهارداشت : برنامه های مصرف بهینه آب دیگرمختص هفته صرفه جویی یا فصل تابستان نیست بلکه شرایط کنونی کشور حاکی از بحران کم آبی است به طوریکه هم اکنون 60 دشت کشور در شرایط بحرانی قرار دارند و بیلان آبهای زیرزمینی به حدی منفی است که بعضاً برای رسیدن به آب باید چاهی به عمق 200 الی 250 متر حفر نمود تا بتوان آب استحصال نمود .

وی شرایط کنونی دریاچه ارومیه و رودخانه زاینده رود را بیانگر بحران منابع آبی در کشور دانست و خاطرنشان ساخت : وقوع مستمر پدیده خشکسالی در کشور و استان چنان تبعات ناگواری رقم زد که خشک شدن دریاچه ارومیه و زاینده رود یکی از آثار ناشی از وقوع پدیده خشکسالی در کشور است و از آنجایی که وضعیت منابع آبی در اصفهان قرمز اعلام شده باید تمام مسئولان امر در آبفا استان اصفهان تدابیری لحاظ نمایند تا مردم در تمام روزهای سال با قطعی آب مواجه نشوند چرا که با اعمال مدیریت مصرف می توان نیاز آبی مشترکین را رفع نمود .

امینی به نشت گیری خطوط 1400 اشاره کرد و اعلام نمود : در حال حاضر نشت گیری خطوط انتقال 1400 در دستور کار قرار گرفت تا از هدر رفت آب جلوگیری به عمل آید . این درحالیست که ساخت حوضچه ، نصب فلومتر ، مرئی و علامت گذاری والوها به منظور توزیع عادلانه آب باید در دستور کار اقصی نقاط استان قرار گیرد .

وی راه اندازی سامانه پایش فشار را در تمام مناطق استان ضروری خواند و تصریح نمود : راه اندازی سامانه 122 و سامانه پایش فشار در تمام مناطق استان ضروری است و باید از طریق اطلاعات و داده های این سامانه ها از وقوع حوادث احتمالی در نقاط حادثه خیز جلوگیری شود همچنین تمام مناطق استان باید مجهز به سیستم تله متری و تله کنترل شوند و از این تکنولوژی در جهت ارتقای سطح خدمات به مشترکین بهره مند گردند .

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفا استان اصفهان شستشوی خطوط انتقال آب را مؤثر در ارتقای کیفیت آب شرب مشترکین دانست و گفت : مدیران باید در موعد مقرر اقدام به شستشوی شبکه های آبرسانی نمایند تا کیفیت آب شرب مشترکین بیش از پیش ارتقا یابد .

امینی با اشاره به هفته بسیج گفت : امروزه به جهت تفکر و رویکرد بسیجی جایگاه جمهوری اسلامی ایران در میان کشورها والاست و نظام جمهوری اسلامی ایران به لحاظ برخورداری از تفکر بسیجی جایگاه متمایز با دیگر کشورها در دنیا دارد .

وی گفت : تدین و تعهد جزء لاینفک تفکر بسیجی است . یکی از دلایل موفقیت رزمندگان در دوران 8 سال دفاع مقدس همین تفکر بسیجی بوده است .

وی تفکر بسیجی را دلیل موفقیت های کنونی کشور در عرصه های گوناگون دانست و اعلام کرد : به واسطه تفکر بسیجی و خون شهدای بسیجی امروزه سیاست مداران و دیپلمات های ما با اقتدار بر حقوق حقه مردم کشور تأکید می کنند و انتظار می رود همه فعالان عرصه صنعت آب و فاضلاب در استان اصفهان با تفکر و رویکرد بسیجی درصدد خدمات رسانی به مردم باشند .

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.