شیراز و یاسوج- خبرنگاران قدس: همزمان با شروع ماه محرم نمایشگاه عکس «روایت عاشقی» که بیانگر عزاداری‌های عاشقان امام حسین(ع) و یارانش است در مجموعه‌ای 440 قطعه‌ای از عکسهای معنوی و زیبا که به همت روزنامه قدس تهیه شده، ...

سفرنامه روایت عاشقی در فارس و کهگیلویه و بویراحمد

 از آغاز محرم شروع شده و تا پایان ماه صفر در سراسر کشور در منظر دید مردم قرار خواهد گرفت. در شهر سومین حرمین اهل بیت(ع)، شیراز نیز از اول ماه محرم این نمایشگاه آغاز به کار کرد.

نخست با همکاری روابط عمومی دانشگاه شیراز در تالار ورودی مدیریت دانشگاه این نمایشگاه به مدت هشت روز برگزار شد که مورد استقبال کارکنان و دانشجویان قرار گرفت. در حاشیه این نمایشگاه در دهه اول محرم مراسم زیارت عاشورا برپا بود که خیل دانشجویان مشتاق نیز از آن بهره مند می‌شدند.

از اول ماه صفر نمایشگاه عکس «روایت عاشقی» مهمان ویژه زائران و مجاوران حرم مطهر احمد بن موسی و محمد بن موسی(ع) شد.  از این نمایشگاه علاوه بر بازدید خدام و مسؤولان این آستان مقدس، دیگر زائران که از شهرها و استانهای همجوار به شیراز تشریف می‌آوردند، بازدید کردند، از جمله تعدادی از دانش آموزان مقاطع مختلف نواحی چهارگانه شهر شیراز و تعدادی از شهرهای استان فارس به صورت گروهی به همراه مسؤولان آموزش و پرورش فارس از آن بازدید به عمل آوردند. علی خواجه نژادیان معاون فرهنگی آستان مقدس احمدی و محمدی از کیفیت خوب عکسها که تصویری از عشق مردم به امام حسین(ع) می‌باشد،و همچنین از پدیدآورندگان این نمایشگاه تقدیر کرد.

فاضل مدیر اجرایی نمایشگاه‌های این آستان نیز از میزان استقبال زائران تمجید کرد و گفت: روزانه بیش از هزار نفر از آن بازدید کرده‌اند این نمایشگاه تا اربعین حسینی در آستان احمدی و محمدی (شاهچراغ) برپاست.

نمایشگاه «روایت عاشقی» در سالن مسجد مخابرات فارس نیز برگزار شد. و بیش از 300 نفر از کارکنان این نهاد و مسؤولان و مدیرعامل مخابرات فارس بعد از مراسم زیارت عاشورا در فضایی معنوی از آن دیدن کردند.

همچنین نمایشگاه «روایت عاشقی» همزمان با هفته بسیج مهمان کارکنان شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی شد. این نمایشگاه تا بیستم آذرماه در این محل برپاست و علاوه بر کارکنان، عموم مردم نیز از آن بازدید به عمل می‌آورند.

 

  کهگیلویه و بویراحمد میزبان نمایشگاه «روایت عاشقی»

کهگیلویه و بویراحمد را به خاطر حضور پر برکت امامزاده بی بی حکیمه(س) فرزند امام موسی کاظم(ع) در گچساران و دیگر امامزاده هایی که به همراه کاروان امام رضا (ع) در این استان مستقر و مدفون شدند، می‌توان چهارمین حرم اهل بیت(ع) دانست.

نمایشگاه «روایت عاشقی» در این استان از مواردی است که مورد توجه و استقبال مردم قرار گرفته است.

به گفته سرپرست روزنامه قدس در یاسوج این نمایشگاه با همکاری روزنامه قدس از دهه اول محرم در بازارچه یاسوج گشایش یافت و با استقبال خوب مردم مواجه شد، به گونه‌ای که این نمایشگاه پس از بازارچه در خانه هنرمندان و پس از آن در دانشگاه آزاد سما یاسوج به همراه نمایشگاه «نماد واقعه کربلا» برپاست.

عباس پیرمرادیان افزود: به دلیل استقبال دانشجویان و عموم مردم، این نمایشگاه تا اربعین حسینی تمدید شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.