قدس آنلاین: سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت کشاورزی، مکانیزاسیون و تجهیزات آبیاری اصفهان (اگرومک 2014) با حضور رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی، مدیران وزارت جهاد کشاورزی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، سرپرست شعب بانک کشاورزی در استان اصفهان، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی اصفهان، مشارکت کنندگان، فعالان صنعت کشاورزی و اصحاب رسانه در اصفهان گشایش یافت.

سیزدهمین نمایشگاه صنعت کشاورزی در اصفهان گشایش یافت

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، این نمایشگاه 11 تا 14 آذرماه طی ساعات بازدید 15 الی 21 و در 8500 مترمربع در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان با حضور 97 مشارکت کننده دایر است.

نمایش جدیدترین تکنولوژی ها، ادوات، دستگاه ها و تجهیزات این بخش، نمایش ماشین آلات و تجهیزاتی با بیشترین بازدهی به صورت بومی و متناسب با شرایط اقلیمی و جغرافیایی کشور از جمله رویکردهای اصلی این نمایشگاه است تا فعالان این بخش با بهره گیری از این فضا بتوانند کشاورزی توسعه یافته در کشور را محقق سازند. 

اختصاص پاویون ویژه سازمان جهاد کشاورزی استان در سالن شیخ بهایی از جمله ویژگی های این دوره است. در این پاویون مدیران و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی، هر روزه پاسخگوی کشاورزان هستند.

همچنین هیأت های کارشناسی متعددی برای حضور و بازدید از این نمایشگاه اعلام حضور کرده اند.  

امسال، سال طلایی برنامه ریزی در توسعه مکانیزاسیون کشاورزی است

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت کشاورزی، مکانیزاسیون و تجهیزات آبیاری اصفهان (اگرومک 2014) با اشاره به تخصیص سه خط اعتباری ویژه برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، از سال 93 به عنوان دوره طلایی سرمایه گذاری و برنامه ریزی در زمینه توسعه مکانیزاسیون یاد کرد. 

کامبیز عباسی با بیان اینکه پس از تشکیل دولت تدبیر و امید و از نیمه دوم سال گذشته وضعیت بهینه سازی مکانیزاسیون صنعت کشاورزی رو به بهبود بوده است، افزود: در خط اول اعتباری مبلغ 750 میلیارد تومان و در خط دوم مبلغ 800 میلیارد تومان به توسعه مکانیزاسیون اختصاص یافته که سهم شهرستان های استان اصفهان به طور متوسط 10 تا 50 میلیارد تومان بوده است.  

وی با اعلام این که بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش ماشین آلات کشاورزی صورت گرفته است، بیان داشت: در خط اعتباری سوم 900 میلیارد تومان بودجه به منظور توسعه مکانیزاسیون اختصاص یافته که در میان استان های مختلف کشور توزیع خواهد شد. 

عباسی تصریح کرد: خوشبختانه مشکلی در بحث اعتبارات وجود ندارد و ما تلاش داریم با توسعه مکانیزاسیون به تولید پایدار و اقلیم محور دست یافته و اثرات نامطلوب اقلیم مانند سرمازدگی را کاهش دهیم.  

وی از تدوین طرح جامع 12 ساله مکانیزاسیون کشور برای اولین بار خبر داد و اظهار داشت: این طرح مسیر روشن توسعه مکانیزاسیون در کشور را مشخص خواهد کرد. 

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی حرکت به سمت مکانیزاسیون با هدف تولید پایدار را مهم ترین اهداف این بخش عنوان کرد و افزود: برای توسعه کمی و کیفی و تولید محصولات رقابتی باید با انطباق با شرایط و فناوری های نوین بتوانیم از محیط زیست به شکلی مطلوب استفاده برده و تولید را پایدار کنیم. 

نمایش تجهیزات جدید آبیاری با کم ترین میزان هدر رفت آب در نمایشگاه صنعت کشاورزی اصفهان

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: از آن جا که صنعت کشاورزی جهان روز به روز به سوی کاهش ضایعات و افزایش بهره وری در جنبه های مختلف پیش می رود، اصلاح فرآیندهای تولید و فرآوری از جمله موضوعات مهمی است که ذهن و نگاه این صنعت را به خود معطوف ساخته است.

رسول محققیان با اشاره به این که فعالان صنعت کشاورزی کشور در تلاش اند با بهره گیری از علم و دانش روز و مجهز ساختن خود به تمامی ابزارهای فنی و مهندسی، این مهم را تحقق بخشند، افزود: بدون تردید نیاز صنعت کشاورزی امروز، دیگر ماشین آلات فرسوده و کهنه دهه های پیشین نیست بلکه این صنعت نیازمند آن است که با نوآوری و ارزش افزوده مناسب، علاوه بر توسعه هدفمند این بخش مهم از اقتصاد کشور، بتواند اشتغالزایی و ارزآوری قابل قبول و مورد انتظار را به ارمغان آورد. 

وی تأکید کرد: در شرایطی که بحران آب و خشکسالی های متوالی استان های مختلف کشور، روز به روز ضرورت صرفه جویی هر چه بیشتر فعالان این بخش در مصرف آب را جدی تر عیان می سازد، با نمایش ادوات و تجهیزات آبیاری جدید مبتنی بر روش های جدید آبیاری که کمترین میزان هدررفت را به همراه دارند، تلاش داریم تا دغدغه دیگری را از پیش روی فعالان این بخش برداریم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان اعلام کرد: در نمایشگاه حاضر 97 شرکت و نهاد معتبر از 26 استان یعنی در حدود 80 درصد استان های کشور و همچنین نمایندگانی از کشورهای ایتالیا، ترکیه، چین و آلمان به ارایه محصولات و خدمات خود پرداخته اند.    

وی اضافه کرد: انجام برنامه ریزی های ویژه به منظور بازدید گسترده مخاطبان تخصصی از نمایشگاه با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان و سایر استان های کشور، پوشش رسانه ای و خبری نمایشگاه با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و برگزاری برنامه ها و کارگاه های علمی به صورت همزمان از جمله پیش بینی های ستاد نمایشگاه به منظور اغنای این رویداد تخصصی است. در بخش بازدیدکنندگان متخصص میزبان 400 نفر از کارشناسان ترویج، مددکاران ترویجی، کارشناسان مکانیزاسیون، باغبانی و زراعت، کشاورزان نمونه، اعضای سازمان های نظام مهندسی کشاورزی، اعضای شرکت های تعاونی، مشاوره ای، اتحادیه ها و تعاونی های شهرستان های استان خواهیم بود. همچنین هیأتی 35 نفره از کارشناسان جهاد کشاورزی و فعالان صنعت کشاورزی استان سمنان مهمان نمایشگاه اصفهان خواهند بود. در مجموع از یک هزار نفر بازدید کننده متخصص و 7500 دانشجوی این رشته دعوت به عمل آمده است که طی روزهای مختلف در اصفهان حضور خواهند یافت.

وی از فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در زمینه اصلاح فرهنگ مصرف، به عنوان یکی از وظایف مهم نمایشگاه ها یاد کرد و افزود: شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان همچنین با هدف گذاری دو رویداد تخصصی دیگر در بهمن ماه سال جاری شامل برپایی نمایشگاه اگروت 2015 از 30 دی تا 3 بهمن ماه و سيزدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت دام، طيور و دامپزشكي ( اصفهان وت) از 8 تا 11 بهمن ماه تلاش دارد تا جامعیت این چرخه را در بخش نمایشگاهی نیز تسری داده و مخاطبان گسترده این سه حلقه عظیم را از سراسر ایران گردهم آورد.

وی تصریح کرد: این دو نمایشگاه نیز به لحاظ تأثیرگذاری فراوانی که طی سال های گذشته در صنعت کشاورزی، دام و طیور کشور از خود به جای گذاشته اند، بدون شک نگاه ویژه مسوولان، دولتمردان، برنامه ریزان و متخصصین این عرصه را در مقاطع زمانی یاد شده متوجه این صنعت خواهند کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.