معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در حال حاضر جوانان در معرض ۳ آسیب اجتماعی بزرگ شامل اعتیاد، طلاق و خشونت قرار دارند.

جوانان در معرض سه آسیب اجتماعی قرار دارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، محمود گلزاری  در ستاد ساماندهی امور جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی در هر حوزه ای زمینه سرایت به سایر حوزه ها را دارند، افزود: در حال حاضر کشور با ۳ آسیب بزرگ اجتماعی شامل اعتیاد، طلاق و خشونت درگیر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر کاهش سن اعتیاد نگران کننده است و مواد مخدر صنعتی بسیاری از جوانان را درگیر کرده که در این زمینه باید ۳ کار شامل مبارزه با تولید، مبارزه با عرضه و مهمتر از همه کاهش تقاضا انجام شود.

گلزاری با بیان اینکه در زمینه مبارزه با عرضه مواد مخدر بیش از ۳ هزار نفر شهید شده و عده بسیاری جانباز و معلول شده اند، افزود: باید مهمترین سرمایه گذاری در کاهش تقاضا انجام شود و به دنبال انجام کارهای فرهنگی، علمی، اشتغال، دوری از بی هدفی و سرگردانی و ... باشیم.

 معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان  با اشاره به اینکه جوانان نیروهای ویژه ای هستند که باید در اداره مملکت از آنها استفاده شود ابراز کرد: در زمینه رفع مشکل جوانان مملکت، مسئولان نگاه پدرانه به جوانان داشته باشند و مانند فرزندان خود پیگیر حل مشکلات آنها باشند.

گلزاری افزود: کار ما مدیریت امور جوانان است و آوردن عنوان و دستور جلسات است و نه کار اجرایی و ما باید بر موضوعات تسلط داشته باشیم، کار فرابخشی بر موضوع داشته باشیم، و قدرت مداخله در منابع داشته باشیم و در زمینه جوانان تمامی دستگاه ها باید فعالیت داشته باشند.

ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی کار اشتباهی بود

وی با اشاره به اینکه ادغام سازمان ملی جوانان و  تربیت بدنی کار اشتباهی بود، تصریح کرد: در حال حاضر مسئولانی که اقدام به ادغام این دو کردند متوجه این اشتباه شده اند و تا زمان تفکیک این دو باید در ساختار ورزش و جوانان فعالیت کنیم.

گلزاری افزود: در حال حاضر در ایران ۲۳ میلیون نفر بین سنین ۱۵ تا ۳۰ سال داریم و براساس برنامه ریزی های اجتماعی به این گروه جوان گفته می شود که امتیازهایی دارند و با این ظرفیت جوان، کشور می تواند در تمام عرصه ها درخشان باشد.

معاون سامان دهی امورجوانان وزارت ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: با ظرفیت فعلی جوانان کشور در پنجره طلایی جمعیت قرار داریم و در آینده چنین ظرفیتی از نسل جوان را نخواهیم داشت و این گروه نه بحران کودکی را دارند و نه فرتوت هستند و همان نیرویی را دارند که کشور به آن نیاز دارد و در بسیاری از عرصه ها می توانند فعال ظاهر شوند و دوران جوانی، دوران بازگشت مهربانانه و فداکارانه به اجتماع و خانواده است.

معاون ساماندهی امورجوانان وزارت ورزش وجوانان با بیان اینکه آمار استان زنجان در بسیاری از آسیب های اجتماعی پایین تر از نرخ کشوری قرار دارد بیان کرد: در طلاق نیز استان زنجان پایین تر از میانگین کشوری قرار دارد و بر اساس میانگین کشوری طلاق از هر ۱۰۰ ازدواج ۲۰ مورد به طلاق انجامیده است و در تهران ۳۵ درصد ازدواج ها در کمتر از چهار سال اول زندگی و ۵۰ درصد طلاق ها در سال اول ازدواج اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: خشم و خشونت در زنجان نسبت به سایر استان ها پایین تر است.

گلزاری اظهار داشت: اگر آسیب های جوانان جدی گرفته نشود دچار مشکل می شویم و در حال حاضر دغدغه اصلی ما ازدواج جوانان است و دولت تدبیر و امید در سال دوم فعالیت برنامه بیشترین رسیدگی را در زمینه اشتغال خواهد داشت.

وی با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج و اینکه جوانان حتی در صورت داشتن امکان مالی رغبتی به ازدواج ندارند بیان کرد: متاسفانه منحنی های طلاق همین طور بالاتر می رود.

معاون ساماندهی امورجوانان وزارت ورزش وجوانان با بیان اینکه جوانان ریا گریزند خاطر نشان کرد: جوانان ما نیروهای بسیار خوبی هستندو باید امیدواری آنها به زندگی بیشتر شودو اگر در صحبت با جوان آگاه باشیم و با بصیرت رفتار کنیم و اگر غیر از این باشد از مقصد دور می شویم و با آن ها باید با احترام، صداقت و علم رفتار شود و مطمئن باشد در این صورت جوانی که به بدترین آسیب اجتماعی مبتلا است به جامعه برمی گردد.

وی اظهار داشت: در زمینه جوانان مشکل زیادی داریم و باید این مشکلات جدی گرفته شود و باید جوان باوری داشته باشیم و نه جوان هراسی یا جوان غافلی یا جوان فریبی که این ۳ رویکرد را حداقل در ۱۰ سال اخیر نسبت به جوانان کشور بوده است و و رویکرد ما باید جوان باوری باشد و میوه آن جوان یاوری باشد.

گلزاری با اشاره به اهمیت مسائل جوانان و اینکه مسائل مربوط به آن ها باید هر ماه پایش شود، خاطر نشان کرد: باید جوانان را در یابیم و هیچ کس در دنیا برای ایران جز جوانان مان کار نمی کند.

کل ایران در آینده به خاطر کاری که مهرانه انجام می دهد مدیون آن می شوند

وی با اشاره به اینکه زنجان نعمت های زیادی دارد و در سراسر دنیا شیعه را سر بلند کرده است و نام مقدس امام حسین(ع) به زنجان هویت داده، بیان کرد: ظرفیتی جز زنجان نمی توانست انجمن مردم نهادی مانند مهرانه را راه اندازد.

معاون ساماندهی امورجوانان وزارت ورزش وجوانان  ادامه داد: دانشجوی زنجانی متدین، اهل مطالعه و فرهنگ دوست است ونیروی عظیمی از این جوانان در مهرانه فعالیت می کنند و کل ایران در آینده به خاطر کاری که مهرانه انجام می دهد مدیون آن می شوند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نادر IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    1 0
    بیکاری وتبعیض ونبود مکان مناسب برای اوقات فراغت و....کشوری با این همه نعمت
  • مهتاب IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    1 0
    آره راست می گید یه زمانی مد شده بود همه می گفتن جوونا ازدواج نمی کنن چون پول ندارن مگه سابق جوونا خیلی پولدار بودن که ازدواج می کردن از طرفی طبق آمار خودتون حتی جوونای پولدار هم ازدواج نمی کنن به نظر من مقصر خانمها هستن وقتی این همه خانم به راحتی و با تنوع و بدون خرج و مسولیت توی خیابون و توی فضای مجازی خودشونو به نمایش میذارن جوون دیگه نیازی نداره که تمام مراحل رسمی رو طی کنه تا زن بگیره تازه اونهایی هم که واقعا نیت ازدواج دارن با وجود این همه تنوعی که به نمایش در اومده از یه طرف زیاده خواه و پر توقع میشن و از طرف دیگه اعتمادشون رو نسبت به زندگی زناشویی از دست میدن این مساله سه تا نتیجه داره یا عدم احساس نیاز به ازدواج رسمی و قانونی ازدواجهای متعدد منتهی به طلاق و در نهایت پناه بردن به اعتیاد برای خلاص شدن از افسردگی بعد از طلاق و افسردگی و تنهایی ناشی از عدم ازدواج شرعی و قانونی