قدس آنلاین - تبریز : معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: اعتبارات ملی آبخیزداری استان نسبت به سال گذشته 56 درصد افزایش یافته است.

افزایش 56 درصدی اعتبارات ملی بخش آبخیزداری آذربایجان شرقی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز : صالح معرفت گفت: این افزایش نشان دهنده اهمیت حفظ آب و خاک کشور در دولت تدبیر و امید است. وی با بیان اینکه علی رغم افزایش قابل ملاحظه این اعتبارات باز هم این رقم جوابگوی هزینه های متعدد طرح های آبخیزداری استان نیست گفت: با توجه به وجود چالش های زیست محیطی ومنابع طبیعی در کشوراز جمله خشکسالی های پی در پی، افزایش تعداد و شدت وقوع سیلاب ها،تشدید فرسایش خاک،افزایش شدید آلودگی هوا وغیره اجرای پروژه های آبخیزداری و مدیریت جامع حوزه آبخیز و حفاظت از منابع طبیعی می تواند راهکار اصلی برای کاهش اثرات این چالش ها باشد.

وی با بیان اینکه توجه به منابع طبیعی و مدیریت جامع حوزه آبخیز بسیار مهم و حیاتی است با اشاره به وجود سدهای بزرگ در استان و تامین آب در مصارف خانگی، کشاورزی و صنعتی افزود: تامین به موقع اعتبارات در این بخش با توجه به حجم بالای رسوبات وارده به سدها حایز اهمیت بسیار است.

معرفت در پایان با اعلام اینکه تبریز جز آلوده ترین مراکز استان در کشور می باشد و همچنین با اشاره به خشکسالی های اخیر در آذربایجان شرقی خواستار توجه ویژه مسئولین امر استان به بخش منابع طبیعی و آبخیزداری به ویژه حفاظت و صیانت از جنگل های استان شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.