دفتر 'حیدر العبادی' نخست وزیر عراق روز یکشنبه در بیانیه ای اعطای مصونیت این کشور به نیروهای آمریکایی در عراق را تکذیب کرد.

العبادی اعطای مصونیت به نیروهای آمریکایی در عراق را تکذیب کرد

به گزارش پایگاه خبری'سومریه نیوز'، دفتر نخست وزیری عراق با صدور بیانیه ای موافقت کابینه این کشور برای اعطای مصونیت به نیروهای آمریکایی در عراق را تکذیب کرد.

این بیانیه اظهارات منسوب به 'ستیورات جونز' سفیر آمریکا در عراق در باره اعطای مصونیت به نیروهای آمریکایی در این کشور که توسط رسانه ها منتشر شده را بی پایه و اساس دانست.

در بیانیه مذکور آمده است: هیچ نیروی آمریکایی در عراق وجود ندارد و تنها مربیان آمریکایی در خاک عراق حضور دارند. این افراد نیز چون در کادر سفارت آمریکا مشغول به فعالیت هستند، ازمصونیت دیپلماتیک برخوردارند و موافقت با این موضوع در دولت سابق 'نوری المالکی' صورت گرفته و ارتباطی به دولت کنونی ندارد.

این بیانیه همچنین افزود: کشور نیازی به نیروهای خارجی ندارد و نیروهای امنیتی و گردان های مردمی موفق شدند دستاوردهای بزرگی را علیه تروریست های داعش به دست آورند.

بیانیه دفتر نخست وزیری عراق یادآورشد: برخی ها با انتشار این گونه ادعاها به رغم تکذیب آن از سوی سفارت آمریکا، در پی تحقق اهداف شخصی خود و برانگیختن افکار عمومی و جناح های سیاسی در عراق هستند.

این در حالی است که'ستیورات جونز' سفیر آمریکا در عراق روز جمعه در اظهاراتی که خبرگزاری 'آسوشیتدپرس' آن را منتشر کرد از توافق میان واشنگتن و بغداد در باره اعطای امتیازات و مصونت سیاسی از سوی دولت عراق به نظامیان آمریکایی خبر داده بود.

دفتر حیدر العبادی خواست پیش از موضع گیری در خصوص اخباری که از طریق رسانه ها منتشر می شود، از درستی آنها اطمینان حاصل شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.