رهبران دینی شیکاگو در اعتراض به آراء هیات منصفه های آمریکایی در خصوص بی گناه تشخیص دادن ماموران پلیس قاتل مایکل براون و اریک گارنر دو شهروند سیاه پوست اقدام به برپایی اعتراضات مسالمت آمیز کردند.

اعتراض رهبران دینی شیکاکو علیه تبرئه پلیس‌های قاتل سیاهپوستان

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه شیکاگو تریبون، در ادامه اعتراضات نسبت به قتل دو شهروند سیاه پوست آمریکایی و بی گناه شناخته شدن ماموران پلیس سفید پوستی که مسئول قتل آنها بوده اند رهبران دینی شیکاگو تظاهرات مسالمت آمیزی را برپا کردند.

بر اساس این گزارش مایکل فلگر از کلیسای سابینا در این باره تاکید کرد که " دشمن شاید بتواند بدن ما را از نفس کشیدن محروم کند ولی قادر نیست روح ما را از تنفس محروم نماید. "

پاستور کریس از کلیسای برایت استار شیکاگو نیز تصریح کرد که "ما خواستار پاسخگویی ماموران اجرای قانون در قبال رفتار و اقدامات خود هستیم همان طور که خود ما نیز مسئول و پاسخگوی رفتارهای مان هستیم."

تظاهرات مسالمت آمیز در خیابان های شیکاگو برگزار شده و تظاهرات کنندگان شعارهایی را در مخالفت با رفتار تبعیض آمیز و نژاد پرستانه پلیس سردادند.

اعتراضات نسبت به رفتار خشونت آمیز و نژاد پرستانه پلیس آمریکا با اعلام رای هیات منصفه نیویورک در بی گناه دانستن قاتل اریک گارنر بار دیگر تشدید شده است.

هیات منصفه دادگاه شهر نیویورک دانیل پانتالئو افسر پلیسی را که اقدام به خفه کردن اریک گارنر فرد غیرمسلح سیاهپوستی که مشکل تنفسی داشت، کرده بود تبرئه کرد.

در ویدئویی که از نحوه بازداشت مقتول منتشر شده نشان می‌دهد، افسر پلیس دستان خود را دور گردن اریک گارنر حلقه کرده و به شدت فشار می‌دهد و فرد سیاهپوست نیز فریاد می زند نمی توانم نفس بکشم.

پیش از این نیز رای هیات منصفه فرگوسن در بی گناه تشخیص دادن دارن ویلسون موجب آغاز موج جدیدی از اعتراضات در این شهر و سایر مناطق آمریکا شده است.

قوانین تبعیض‌آمیز در آمریکا علیه سیاه‌پوستان همواره مورد اعتراض گروه‌های حقوق بشری قرار داشته است. فعالان می‌گویند احتمال رفتار تبعیض‌آمیز پلیس با سیاه‌پوستان بیشتر است و آنها دو برابر بیشتر احتمال دارد در دادگاه‌ها محکوم شوند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.