قدس آنلاین:مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: برای اجرای سامانه آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی 300 میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات بانکی برای این استان پیش بینی شده است.

سامانه آبیاری تحت فشار خراسان شمالی 300 میلیارد ریال اعتبار دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، عبدالله یوسفی در نشست تشکیل ستاد آبیاری تحت فشار استان اظهار داشت: این اعتبار در قالب یارانه و تسهیلات بانکی در اختیار کشاورزان متقاضی اجرای طرح های آبیاری مدرن قرار می گیرد.

به گفته وی تاکنون 85 میلیارد ریال از اعتبار برای اجرای طرح های نوین آبیاری به استان خراسان شمالی تخصیص داده شده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته نیز 50 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح ها به استان خراسان شمالی تخصیص داده شده بود.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: کشاورزانی که درخواست آنان از لحاظ فنی در ستاد آبیاری تحت فشار مورد تایید قرار گیرد در صورت اجرای طرح، بدون دریافت تسهیلات بانکی از یارانه برخوردار می شوند.

به گفته وی 50 درصد از هزینه اجرای طرح آبیاری تحت فشار در این استان از سوی دولت به صورت یارانه در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

یوسفی افزود: کشاورزانی که توانایی تامین 50 درصد باقی مانده برای اجرای طرح را نداشته باشند نیز به بانک کشاورزی معرفی می شوند تا از تسهیلات بانکی بهره ببرند.

وی اضافه کرد: در سال جاری 240 پرونده از کشاورزان متقاضی اجرای طرح آبیاری تحت فشار در سامانه مرتبط ثبت شده که پس از گذراندن مراحل کارشناسی و تایید در کارگروه استانی، برای دریافت تسهیلات معرفی می شوند.

به گفته وی در استان خراسان شمالی 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی مستعد برای اجرای طرح آبیاری نوین (تحت فشار) شناسایی شده که تاکنون برای 17 هزار هکتار این طرح عملیاتی شده است.

وی دلیل اقبال کشاورزان به طرح های آبیاری نوین را کمبود آب و بهره گیری بهینه از آب در اراضی کشاورزی عنوان کرد.

انتهای خبر/.


 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.