قدس آنلاین- تبریز: رئیس شورای اسلامی آذربایجان شرقی گفت: دستیابی به موفقیت در اجرای پروژه های مرتبط با مدیریت پسماند در تبریز و تحقق اهداف ترسیم شده در قانون جامع پسماندها نیازمند این است که مدیریت پسماند در تبریز نظام مند شود.

نظام مند شدن مدیریت پسماند تبریز موفقیت پروژه های مرتبط را تضمین می کند
به گزارش قدس آنلاین از تبریز، احتشام حاجی پور اظهار کرد: با تدوین نظامنامه مدیریت پسماند، علاوه بر رفع نیازهای امروز خواهیم توانست نیازهای نیم قرن آینده تبریز را پاسخ دهیم.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز در نشستی با مدیر عامل، معاونین و کارشناسان و مدیران واحدهای مختلف سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز که به منظور بررسی موانع پیش روی تحقق قانون جامع پسماندها در تبریز ترتیب یافته بود، با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه مدیریت پسماندها طی سال های اخیر گفت: تلاش ها و اقداماتی که در سال های اخیر انجام پذیرفته بسیار ارزنده می باشد و بهتر است  که برای رفع ایرادات و نواقص و نقایص موجود از نظریات کارشناسی همه دوستداران اعتلای تبریز بهره گرفت.
 حاجی پور همچنین با اشاره به برخی اقدامات سازمان در زمینه اجرای طرح تفکیک از مبداء پسماندها گفت: این اقدامات به درمان قطعی ختم نخواهد شد و همانند آرام بخش درد مشکل اساسی را پنهان خواهد ساخت و به درمان آن نخواهد پرداخت و می بایست در جهت رفع معضلات موجود از صاحب نظران فرهنگی و اجتماعی نیز بهره گیریم.
وی رمز موفقیت و نیل به اهداف عالیه سازمان را همراه ساختن خود شهروندان فهیم تبریزی با برنامه های فرهنگی، ورزشی، هنری،علمی و عملی سازمان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر مدیریت در این سازمان سیستماتیک است و وجود برنامه ای مدون در جهت کاهش اثرات مخرب پسماندهای شهری بر محیط زیست و همچنین محیط شهری تبریز به تحقق قانون جامع پسماندها کمک می نماید.
دکتر حاجی پور در خاتمه ضمن قدردانی از اقدامات و تلاش های صورت گرفته از سوی مدیریت و کارکنان صدیق سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز، تدوین یک برنامه استراتژیک را در راستای فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف به منظور تحقق اهداف سازمانی و کاهش حجم زباله و پسماندهای تولیدی را ضروری و راهگشا توصیف نمود.
 در این نشست علیرضا اصغری مدیر عامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز هم با اشاره به اقدامات صورت گرفته و پروژه های زیست محیطی سازمان، گفت: ما برای سال آینده بودجه 280 میلیارد ریالی را پیشنهاد کرده ایم و سعی خواهیم کرد با بسط آموزش های شهروندی، مشارکت حداکثری شهروندان تبریزی را در اجرای طرح ها و برنامه های این سازمان جلب نماییم.
وی همچنین مدیریت واحد و یکپارچه مدیریت پسماند را تنها راه رسیدن به اهداف ترسیم شده توصیف نمود و اظهار امیدواری کرد با تحقق مدیریت واحد پسماندهای شهری مشکلات و معضلات موجود مرتفع گردد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.