قدس آنلاین- تبریز: رئیس جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه مدیران منابع طبیعی در شهرستان ها باید هوشیار باشند و قبل از تخریب زمین های زراعی و غیره اقدام نمایند افزود: پیشگیری باید بر درمان ارجحیت داشته باشد و اینطور نباشد که پس از تغییر کاربری اراضی و تخریب منابع طبیعی تنها به شکایت بسنده نمائیم.

در استعلامات مربوط به امور اراضی براساس قانون و مقررات عمل می شود/ مدیران منابع طبیعی از تخریب زمین‌های زراعی جلوگیری کنند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، کریم مهری در کلاس توجیهی نظام اجرایی رفع تداخلات مربوط به قوانین و مقررات موازی در وزارت جهادکشاورزی با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی و مدیران جهادکشاورزی شهرستان و روسای ادارات منابع طبیعی و امور اراضی شهرستان ها در محل مجتمع شهید کسائی تبریز برگزار شد. با اشاره به دستورالعمل شماره 6999/020 مورخ 13/3/93 وزیر جهاد کشاورزی که با هدف تسریع در رسیدگی به مشکلات کشاورزان و روستائیان و احقاق حقوق متقابل مردم و دولت و رفع مشکلات ناشی از اجرای مقررات موازی توسط سازمان امور اراضی کشور ابلاغ گردیده بود گفت: ادارات تابعه سازمان در هرم ارتباطی با وزارت هستند و در اجرای دستورالعمل ها و بخشنامه ها به نحوی عمل کنند که از اعمال سلیقه خودداری شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه ما دراستعلامات براساس قانون ومقررات عمل می نمائیم افزود: بایستی براساس بخشنامه خرداد ماه وزیر محترم جهادکشاورزی ضمن رفع تداخلات مربوط به قوانین و مقررات موازی از طولانی شدن استعلامات پرهیز نمود تا ضمن رعایت حقوق متقابل مردم و دولت ، مشکلات مربوط به کشاورزان و بهره برداران بخش در اسرع وقت مرتفع شود.

وی با بیان اینکه صرف عکس های هوائی و ماهواره ای جهت تشخیص کاربری اراضی نمی تواند مستند و گویا باشد افزود: تفسیر عکس های هوائی نیازمند کارشناسان خبره و آگاه می باشد.

مهری با تاکید بر تشکیل کمیته های شهرستانی براساس دستورالعمل وزیر محترم جهادکشاورزی ، به لزوم رسیدگی به پروژه ها و پرونده های مشمول این آئین نامه اشاره نموده و افزود: پروژه هائی که در شهرستان ها روی آنها کار می شود لازم است تا در مراحل اجرا بصورت مقطعی از آن بازدید کنند.

وی با بیان اینکه مدیران منابع طبیعی در شهرستان ها باید هوشیار باشند و قبل از تخریب زمین های زراعی و غیره اقدام نمایند افزود: پیشگیری باید بر درمان ارجحیت داشته باشد و اینطور نباشد که پس از تغییر کاربری اراضی و تخریب منابع طبیعی تنها به شکایت بسنده نمائیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صمداکبرزاده IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    1 0
    سلام خسته نباشید ببخشیدمن ازاسفهلان نظرمیدم اینجاکوهای اسفهلان راخراب میکنندبرای خودشون یه ویلا میسازندمیفروشن میگن هم سنددارن واسه کوه هم میشه سندداشت رسیدگی کنید اسفهلان روبروی نیروگاه حرارتی تبریزمحله اولیان خودتون بیاییدمشاهده کنید