۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۲
کد خبر: 251702

درپی اعتراض همسر شهید همت به محتوای مطالب کتاب "شهید همت" و همچنین چاپ و توزیع این کتاب، ضمن توقیف اثر یاد شده، نسخ توزیع نشده آن نیز جمع آوری می شود.

چرا کتاب "شهید همت "جمع آوری شد

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: در مذاکره ای که با نویسنده کتاب شهید همت داشتیم قرار شد هر تعداد کتاب با این عنوان توزیع نشده خریداری شود تا در جای دیگری شاهد عرضه این کتاب نباشیم.

سردار سرتیپ بابایی در نشست خبری شانزدهمین دوره جایزه کتاب دفاع مقدس در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی پرسید سرنوشت کتاب شهید ابراهیم همت چه شد ؟ گفت : فروردین امسال مکاتبه ای با وزیر ارشاد صورت گرفت و مشکلات پیش آمده برای ایشان شرح داده شد وزیر نیز دستور توقف چاپ و توزیع این کتاب را صادر کرد و در نمایشگاه کتاب شاهد توزیع نشدن این اثر بودیم.

وی افزود: کارشناسان متعددی کتاب را بررسی و اشکالات عدیده ای  از این اثر گرفتند .

سردار بابایی گفت: همسر ایشان به شدت معترض بود و مستقیم با وزیر ارشاد ، فرمانده کل سپاه و وزیر دفاع مذاکراتی  داشت و بر جمع آوری این اثر تاکید کرد.

وی افزود: جلسات متعددی با آقای عزیزی نویسنده کتاب برگزار شد و حتی بنده در آذر سال گذشته قبل از انتشار کتاب به ایشان گفتم که اگر قصد انتشار را دارید با خانواده شهید هماهنگی های لازم را به عمل آورید زیرا در این کتاب شما اسم شهید محمد ابراهیم همت و خانم ژیلا یعقوبیان همسر شهید را آورده اید.

سردار بابایی گفت: به لحاظ قانونی کتاب هم اکنون توقیف است و ناشر اجازه نشر آن را ندارد و معاونت حقوقی سپاه نیز باقیمانده این کتاب ها را خریداری کرده تا دیگر توزیع نشود.

وی افزود: همسر شهید ابراهیم همت اذعان کرد که مسائل جعلی در این کتاب مطرح شده و از آنجایی که نویسنده با جعل و دروغ وارد خلوت زندگی ما شده است به هیچ وجه اجازه انتشار این کتاب را حتی در صورت اصلاح بخش هایی از آن به ناشر نخواهیم داد.

در ادامه مسئول کتابخانه تخصصی دفاع مقدس حوزه هنری گفت: تاکنون 147 عنوان کتاب زندگینامه داستانی چاپ شده و اگر چارچوب صحیحی برای خلق چنین آثاری تعریف نشود ورود به زندگی افراد تبعاتی دارد.

صمدزاده افزود: برداشتی که نویسنده از زندگینامه افراد می کند و نبود کارشناسی های لازم موجب چنین مسائلی می شود و مشخص نیست نویسنده تا کجا مجاز است از تخیل خود برای خلق چنین آثاری استفاده کند.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.