معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در واکنش به خبرهایی مبنی بر افزایش بودجه ریاست جمهوری به منظور استفاده در انتخابات، گفت: این اظهارات سخیف و کذب محض است.

راه‌آهن ایران-عراق برای سفر عتبات/ علت افزایش بودجه نهاد ریاست‌جمهوری

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر نوبخت در نشست خبری امروز خود با اشاره به مهم‌ترین تصمیمات امروز هیات دولت، گفت: اتصال راه‌آهن سراسری ایران به راه‌آهن عراق از جمله مصوبات امروز بود که این تصمیم در جهت سهولت در ایاب و ذهاب زائرین حرم حسینی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین جلسه امروز هیات دولت متمرکز بود بر خنثی کردن توطئه دیگری که در ارتباط با ایجاد موانع برای پیشرفت و توسعه ملت ایران به کار گرفته شده است.

وی یادآور شد: در گذشته با تحریم صادرات نفتی، محدودیت‌هایی برای ایران ایجاد کرده بودند و توطئه اخیرشان نیز تقلیل قیمت نفت است. بنابراین این موضوع نیازمند تدبیر است تا بتوانیم از این گردنه هم عبور کنیم.

نوبخت با اشاره به دستور رئیس‌جمهور و تدبیر دولت یازدهم برای فائق آمدن بر این توطئه، گفت: رئیس‌جمهور به تمام دستگاه‌ها دستور دادند که نهایت صرفه‌جویی در اعتبارات جاری و هزینه‌ای را داشته باشند و بیشتر تخصیص‌ها معطوف شود به طرح‌های عمرانی.

وی با اشاره به رشد اعتبارات عمرانی در بودجه 94 گفت: اعتبارات عمرانی بالغ بر 150 هزار میلیارد تومان خواهد بود و تاکید رئیس‌جمهور بر این بود که رویکرد دولت همچنان به سمت خروج از رکود باشد تا بتوانیم سیاست‌های مهار تورم را در همین شرایط تحریمی داشته باشیم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با اشاره به راهکار دولت در مقابل کاهش قیمت نفت گفت: بودجه آینده را با نفت 73 دلار بسته‌ایم که این موضوع قابل مدیریت است و به راحتی در شرایط محدود منابع با مکانیزم تخصیص بهینه می‌توانیم عمل کنیم و کسری بودجه نداشته باشیم.

نوبخت همچنین رویکرد دولت را در بستن بودجه 94 شفافیت، قانونمندی و پاسخگویی خواند و گفت: متاسفانه برخی از سایت‌های خارجی به صورت غیرواقعی در مورد افزایش و یا کاهش برخی از نهادها گفته‌اند که این موضوع کذب محض است.

*علت افزایش بودجه نهاد ریاست جمهوری

وی همچنین در واکنش به برخی خبرها مبنی بر افزایش بودجه نهاد ریاست جمهوری، گفت: برخی‌ها گفته‌اند که اعتبارات نهاد ریاست جمهوری زیاد شده و اعتبارات پژوهش تقلیل یافته است.

سخنگوی دولت توضیح داد: نهاد ریاست جمهوری با دو مشکل مواجه است و علت این افزایش بودجه، بدهی 90 میلیاردی نهاد به یک شرکت پیمانی و همچنین افزایش نیروی انسانی در دولت‌های گذشته بوده است.

نوبخت با انتقاد از برخی سایت‌ها که این افزایش بودجه را به انتخابات ربط دادند، گفت: برخی می‌گویند دولت می‌خواهد برای انتخابات از این بودجه استفاده کند که این اظهارات، سخیف و کذب محض است.

وی همچنین در مورد شایعه کاهش بودجه پژوهش نیز گفت: سال گذشته بودجه پژوهش 307 میلیارد تومان بود که این رقم در بودجه 94 به 395 میلیارد تومان رسیده است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: اگر دولت بخواهد فعالیت انتخاباتی کند، از راه‌های متعدد می تواند این کار را انجام دهد و دولت در جایگاهی نیست که بخواهد در انتخابات دخالت کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.