دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: با تایید سازمان ملی استاندارد ایران، طرح تشویقی استانداردسازی اجباری لوازم خانگی به منظور جلوگیری از نابسامانی های موجود تصویب شد تا از این پس خدمات و سایر اقدامات به شکل بهینه و هدف دار ارائه شود.

استانداردسازی اجباری لوازم خانگی تصویب شد
_ARJ3973.jpgبه گزارش خبرنگار ایسنا در اصفهان، حبیب الله انصاری در سمینار بازآموزی نصابان و سرویس کاران لوازم خانگی با بیان اینکه آموزش رکن اساسی و بنیادین ساختار تولید و خدمات است، اظهار کرد: آموزش عرصه ای است که زمینه اندیشیدن، تعمیق و تفکر بشر در حوزه مسئولیت های خود را ایجاد می کند.

وی پیوند میان تئوری و عمل را جزء اصول و مبانی آموزش دانست و افزود: به صورت کلی نصابان و سرویس کاران لوازم خانگی باید صاحب علم و تجربه باشند چرا که نتیجه پیوند علم و تجربه با یکدیگر بهره وری بیشتر و خارج شدن علم از حالت ایستایی است.

دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با اشاره به اینکه آموزش تکمیل کننده چرخه تجربه است، تصریح کرد: آموزش باعث ایجاد نوعی هم بستگی میان عمل و تجربه می شود و علاوه بر به روز رسانی اطلاعات به پرورش ذهن جست وجوگر و به دنبال آن رشد وتعالی صنعت نیز کمک می کند.

انصاری با مورد توجه قرار دادن تصویب قانون هدفمند سازی یارانه ها در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیش از اینکه بهینه سازی مصرف انرژی در کشور در قالب قانون هدفمندی یارانه ها در کشور مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد هیچ برنامه مدون و حساب شده ای در این خصوص وجود نداشت و افراد به مسائلی مانند چگونگی مصرف انرژی در وسائل الکترونیکی توجهی نداشتند، اما در سال های اخیر میزان پیک مصرف انرژی توسط لوازم خانگی و عمومی بر اساس استانداردهای تعیین شده مورد توجه همگان قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: ایرانیان بر اساس وظیفه ملی خود باید به این باور و اعتقاد برسند که توسعه اقتصادی کشور در گرو استفاده بهینه از انرژی است و به همین دلیل نیز لازم است که افراد در خصوص وسایل انرژی بر خانگی به دو بخش وسایل انرژی بر گازی و برقی توجه کنند.

انصاری با مورد توجه قرار دادن وسایل انرژی بر برقی اظهار کرد: انجمن صنایع لوازم خانگی ایران از مدت ها پیش کمیسیون انرژی برق را با حضور بهترین کارشناسان این عرصه و با هدف بهینه سازی مصرف برق در چرخه های تولید تشکیل داده تا از این طریق زمینه عملی سازی داده های فکری و کارشناسی در صحنه اقتصادی ایران فراهم شود.

دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با اعتقاد به اینکه هدف ما بهینه سازی مصرف انرژی همراه با کاهش مصرف آن است، گفت: مکانیسم ها و تکنولوژی های ساخت وسایل الکتریکی باید در این سمت قرار گرفته و نسبت به گذشته تغییر کند به همین دلیل نیز لازم است محصول سازان نهایی داخلی و قطعه سازان وسایل خانگی و عمومی نگاه خود نسبت به تولید محصول را از نو بازنگری کنند.

وی تضمین کیفیت و راه اندازی خدمات پس از تضمین کیفیت را دو فرآیند بسیار مهم در عصر نوین خدمات رسانی دانست و ادامه داد: قطعات نامرغوب، امروزه از خارج به داخل وارد می شود به همین دلیل نیز لازم است که فعالان عرصه تولید و خدمات همه توان و تلاش خود را برای رضایت مشتریان و متقاضیان کالاهای مختلف به کار گیرند چرا که کار این افراد مکمل چرخه تولید و صنعت کشور است.

انصاری خاطر نشان کرد: در گذشته به سرویس کاران توجه زیادی نمی شد و در میان این افراد نیز برخی به فراخور حداقل اطلاعات وارد این عرصه می شدند اما در سال های گذشته تلاش شده تا با برگزرای کلاس های آموزنده از طریق انجمن صنایع لوازم خانگی و سازمان فنی و حرفه ای کشور اطلاعات مورد نیاز در اختیار این افراد قرار گیرد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.