وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری ضمن تاکید بر ضرورت حمایت از معلمان پژوهشگر گفت: وظیفه دولتمردان برنامه ریزی درست، فراهم کردن امکانات پژوهش و تربیت محققان کارآزموده است.

لزوم فراهم آوردن امکان ادامه تحصیل معلمان پژوهشگر
1417512802740_arash khamooshi -10.JPG

به گزارش (ایسنا)،‌محمد فرهادی در مراسم آغاز هفته پژوهش و تقدیر از دانش آموزان پژوهشگر که در هنرستان آزادی فلسطین منطقه هفت آموزش و پرورش برگزار شد، ضمن تاکید بر اینکه روحیه پرسشگری باید از سالهای اول مدرسه در دانش آموزان شکل گرفته و نهادینه شود، گفت:‌ باید حمایت‌های لازم از معلمان پژوهشگر به عمل بیاید.

وی افزود: مدرسه مهمترین بستر برای نهادینه سازی فرهنگ پژوهش است. اگر باور کنیم اقتدار ایران در گرو اقتدار علمی و اقتدار علمی در گرو توسعه پژوهش و فناوری است آن وقت باید آموزش و پرورش برای تربیت پژوهشگران آینده به پا خیزد.

وزیرعلوم با تاکید بر اینکه در وزارت آموزش و پرورش، پژوهش با دو رکن اساسی معلم و دانش آموز در ارتباط است و پژوهش‌ها باید متناسب با سن دانش آموزان باشند گفت: باید از روشهای پژوهشی متناسب با اقتضائات دانش آموزان استفاده کرد.

فرهادی افزود: معلمانی که به امر پژوهش می‌پردازند، باید حمایت شوند و امکان ادامه تحصیلشان فراهم شود. وظیفه دولتمردان برنامه ریزی درست، فراهم کردن امکانات پژوهش و تربیت محققین کارآزموده است.

فرهادی خطاب به دانش آموزان گفت: وظیفه شما دانش آموزان نیز کار و تلاش هدفمند و داشتن دغدغه پیشرفت کشور است. در چنین شرایطی است که دستیابی به جایگاه نخست علم و فناوری در منطقه امکانپذیر می‌شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.