در پانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری شبکه آزمایشگاه های علمی ایران (شاعا) به حضور سه وزیر رونمایی شد.

شبکه آزمایشگاهی علمی ایران رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از نیازهای ضروری در مسیر توسعه علم و فناوری امکان دسترسی به آزمایشگاه های پیشرفته و افراد متخصص در این زمینه است از این رو نیاز به شبکه آزمایشگاهی قدرتمندی در کشور احساس می شد تا خدمات لازم را به صورت آنلاین به طیف وسیعی از متقاضیان، اساتید، محققان و دانشجویان ارائه شود.

شبکه های آزمایشگاهی علمی ایران امروز با حضور وزیر کشور، وزیر علوم، وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد. هدف از ایجاد این آزمایشگاه ایجاد بانک جامع اطلاعات تجهیزات کشور، بسترسازی به منظور ایجاد آزمایشگاه های مرکزی همچنین تعمیر، نگهداری و بازیابی تجهیزات با مهندسی معکوس است.

با شبکه های آزمایشگاهی علمی، می توان به ایجاد بانک تعمیرکاران خبره در کشور و بسترسازی لازم برای اخذ گواهی های بین المللی استاندارد دست یافت و برای خرید تجهیزات گران قیمت با فناوری بالا از طریق سرمایه گذاری های استانی برنامه ریزی کرد.

برنامه های آتی شبکه آزمایشگاه های علمی ایران برای برگزاری دوره های آموزشی به منظور ارتقای مهارت کاربران تجهیزات آزمایشگاهی و همچنین تکمیل زنجیره تجهیزاتی دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، پارک های علمی و فناوری و مراکز آموزشی و پژوهشی است.

همچنین از طریق شاعا می توان الگوی آمایش سرزمین در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه ها و مراکز آموزشی، پژوهشی و فناوری را تهیه کرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.