سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ با بیان اینکه بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال جاری به نسبت سال گذشته رقمی در حدود 14 درصد افزایش داشته است٬ گفت: با وجود افزایش رقم بودجه این وزارت‌خانه اما سهم بسیاری از بخش‌ها کاهش چشمگیری داشته است.

بودجه آموزش و پرورش 14 درصد رشد داشته اما کافی نیست/سهم دانشگاه‌ها در بودجه 94 کاهش داشته است
 

 

قاسم جعفری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ با بیان اینکه بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال جاری به نسبت سال گذشته رقمی در حدود 14 درصد افزایش داشته است٬ گفت: با وجود افزایش 14 درصدی بودجه بازهم به علت هزینه‌کرد 99 درصدی اعتبارات در بخش پرداخت حقوق این وزارت‌خانه با مشکلات بسیاری مواجه است.

نماینده مردم بجنورد٬ مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی٬ با تاکید بر اینکه سایر ردیف‌های آموزش و پرورش چون سرانه مدارس٬ شبانه روزی ها و غیره در لایحه بودجه 94 رقمی در حدود 4 درصد کاهش داشته است٬ افزود: به نظر می‌رسد که ما برای به آموزش و پرورش کار درستی انجام ندادیم و باید در حد توان حداقل مجلس توجه کند تا مشکلات این حوزه مرتفع شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با یادآوری اظهارات وزیر آموزش و پرورش در خصوص هزینه کرد 99 درصدی بودجه این وزارت خانه در بخش پرداخت حقوق٬ گفت: با وجود پرداخت این‌چنینی در وزارت آموزش تنها یک درصد از بودجه می‌ماند که صرف بخش های تربیتی٬ پژوهشی و غیره می‌شود.

وی با بیان اینکه ناهنجاری‌هایی که در آموزش و پرورش دیده می شود ناشی از نادیده شدن ردیف بودجه‌ای سایر بخش‌ها به غیر از پرداخت حقوق است٬ افزود: تا زمانی که محیط مناسب فراهم نشود و تربیت درست نیز ارایه نشود نباید انتظار درست شدن اوضاع را داشته باشیم.

جعفری تاکید کرد: متاسفانه تاکنون به بخش‌های پرورشی و فعالیت‌های فوق برنامه و تربیتی کم توجه شده لذا باید به این موضوع توجه جدی برای بهبود شرایط آموزش و پرورش صورت بگیرد.

رشد بودجه وزارت علوم کفاف هزینه‌های دانشگاه‌ها را نمی‌دهد

وی با یادآوری سهم وزارت علوم٬ تحقیقات و فناوری در لایحه بودجه 94 کل کشور٬ گفت: در بخش آموزش عالی نیز گرچه نسبتا افزایش مناسبی وجود دارد اما باز هم با توجه به سرانه‌ای شدن بودجه این حوزه مشکلاتی وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با یادآوری برگزاری جلساتی با مسئولان دولتی در خصوص تدوین و تنظیم بودجه وزارت علوم٬ تصریح کرد: نتیجه برگزاری جلسات مذکور به افزایش هم‌افزایی برای رشد بودجه وزارت علوم و همچنین اخذ نظرات آنان در تدوین بودجه این وزارت‌خانه منجر شده است.

وی ادامه داد: بخشی از بودجه دانشگاه ها کاهش‌ داشته و رقمی در حدود 300 میلیارد نیاز است که ما میانگینی را در تعدادی از دانشگاه‌ها بتوانیم حفظ کنیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد:  امیدواریم که در فرآیند بررسی بودجه بتوانیم به رشد سهم آموزش عالی و آموزش و پرورش توجه کنیم./

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.