یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، بر لزوم پرهیز از فعالیت‌های تشریفاتی در عرصه برنامه‌ریزی برای جوانان تاکید کرد.

تاکید امینی بر پرهیز از تشریفات در عرصه برنامه‌ریزی برای جوانان
به گزارش ایسنا، منطقه قم، آیت‌الله ابراهیم امینی در دیدار معاون ر‌ئیس‌جمهور در امور بانوان افزود: باید گروهی از متخصصان و دانشمندان مباحث فرهنگی، اجتماعی و مدیریتی گرد هم آیند تا تمام مشکلات را رصد کرده و راه‌های برون رفت از بحران‌ها را ارائه کنند.

وی تصریح کرد: در این زمینه می‌توان از مشاوره علمای حوزوی که تخصصی در این زمینه دارند بهره گرفت.

وی با تاکید بر حل مشکلات جوانان برای تشکیل زندگی مشترک و خانواده، اظهار کرد: مشکلات خانواده‌ها باید ریشه‌یابی شود آیا امروز برنامه‌ای برای ریشه کردن مشکلات داریم، آیا با صرف وام ازدواج می‌توان مشکلات جوانان را حل کرد؟

وی، با طرح این سوال که چرا برنامه‌ای برای ازدواج سربازان نداریم و آنها در تامین زندگی خود دچار مشکل می‌شوند مقصر کیست؟ گفت: باید به این مشکلات باید پاسخ داد و به صورت ریشه‌ای و عمقی درصدد حل انها اقدام کرد.

امینی، با بیان این‌که «قانون اساسی ما براساس شرع مقدس، بنیان اساسی جامعه را خانواده معرفی می‌کند» گفت: بسیاری از برنامه‌های اسلام در راستای حفظ کیان خانواده و رشد و سعادت جامعه تنها با تشکیل خانواده اجرا می‌شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان این‌که «امروز دختران ما در رشته‌ای تحصیل می‌کنند که به هیچ وجه مناسب زن نیست» با طرح این سوال که مقصر کیست؟ اظهار کرد: کسی مخالف تحصیل بانوان نیست اما با برنامه ریزی درست در نظام تحصیلی بانوان می‌توان نقش پررنگی در کاهش سن ازدواج، عدم هدررفت منابع و حفظ نظام و کانون خانواده ایفا کرد.

امینی بیان کرد: اینکه امروز فرزندان ما یا از ازدواج طفره می‌روند در حالی که نیاز به ازدواج دارند و یا از به دنیا آمدن فرزند بیشتر خودداری می‌کنند در حالی که تبلیغات کشور بر این مهم متمرکز شده، نیازمند آسیب شناسی است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تاکید بر این‌که «امروز بانوان باید در دنیا تاثیرگذار باشند» تصریح کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا بتوان این مهم را در جامعه محقق کرد.

امینی در پایان، لزوم ارایه آموزش‌های خانواده برای دانش آموزان و دانشجویان را مورد توجه قرار داد و گفت: بسیاری از مشکلات در خانواده‌ها و افزایش طلاق و آسیب‌های اجتماعی، به دلیل عدم آشنایی جوانان با اصول همسرداری است، از این رو باید در سال‌های آخر دبیرستان و در دانشگاه آموزش‌های لازم به جوانان دختر و پسر ارایه شود.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.