رسانه های چین با مثبت ارزیابی کردن مذاکرات ایران و گروه 1 +5 در ژنو، اعلام کردند که این مذاکرات هم اکنون درشرایط بسیار خوبی درحال انجام بوده وشرایط برای کسب نتایج دلخواه وکنار گذاشتن تنش ها آماده است.

رسانه های چین : فضای مذاکرات ایران و 1 +5 مناسب کنار زدن تنش هاست

  به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا روزنامه چیانا دیلی روزچهارشنبه با اشاره به آغاز دورجدید این مذاکرات در سطح کنونی، نوشت: امیدواری برای رسیدن به توافق در این دور از گفت وگوها بسیار زیاد است و طرفین می توانند با کنار گذاشتن برخی اختلاف سلیقه ها، به نتیجه لازم برسند.

این روزنامه همچنین بنقل از تحلیلگران مسائل سیاسی نوشت : تحلیلگران بر این باورند که سیاستمداران دو طرف توافق نهایی را امضا خواهند کرد چرا که فضای کنونی از هر حیث آماده از بین بردن تنش ها است.

روزنامه مردم چین نیز گفت وگوهای معاونان وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران وایالات متحده آمریکا را مثبت ارزیابی کرد ونوشت: در صورت تداوم این روند، کسب نتیجه قطعی در این دور از مذاکرات دور از ذهن نیست.

این نشریه پرتیراژ چین نوشت: مذاکرات هسته ای بین دو طرف با وجود شکاف طولانی میان ایران و آمریکا بر سر مسائل کلیدی از جمله ظرفیت غنی سازی اورانیوم و برداشته شدن تحریم های اقتصادی ایران، نشان دهنده شرایط خوبی است و طرفین اعتقاد دارند که گفت وگوهای آنان در یک فضای خوبی انجام شده است.

وزارت امور خارجه چین نیز روز گذشته نسبت به آغاز در جدید مذاکرات واکنش نشان داد و ابراز امیدواری کرد که دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1 + 5 همراه با کسب نتایج مورد نظر و استفاده طرفین از حداکثر فضای مثبت ایجاد شده ، باشد.

«جین کانگ» سخنگوی این وزارتخانه گفت: چین امیدوار است طرف های شرکت کننده در این دور از مذاکرات با کنار گذاشتن اختلافات، به توافق نامه کاملی دست یابند.

دیپلمات های ایرانی و آمریکایی از روز دوشنبه (24 آذر ماه) در ژنو نشست دو روزه ای جهت هموار کردن راه برای از سرگیری مذاکرات گسترده تر ایران و شش قدرت جهانی از روز چهارشنبه آغاز کردند.

آنها با هدف پیدا کردن راه حل دیپلماتیک درحل و فصل بن بست 12 ساله آرمانهای هسته ای مورد مناقشه ایران که تحریم های اقتصادی سنگینی را برای تهران و همچنین ترس از وقوع یک جنگ جدید در خاورمیانه را به همراه داشته به مذاکره خواهند پرداخت.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.