قدس آنلاین یزد - بخشدار خرانق اولویت اول اين بخشداری را حفظ، نگهداری و ارتقاء بخشیدن بخش کشاورزی و همچنین حمایت از طرح‏‏های زودبازده در این منطقه خواند.

استفاده از روش‏‏های علمی روز دنیا در محصولات کشاورزی نقش به سزايی دارد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، مجتبي خالصي در حاشیه بازدید از معدن "گچ صنعتی، کشاورزی و ساختمانی میدان توت اردکان اظهار داشت : استفاده از روش‏‏های علمی روز دنیا در حاصل‎‎خیزی و تغذیه خاک و همچنین رشد و نمو محصولات کشاورزی نقش به سزايی دارد که البته استفاده از روش‏‏های نوین در امر حاصلخیز کردن خاک و اراضی باعث افزایش سطح برداشت محصولات کشاورزی خواهد شد.

وي افزود: با توجه به مناطق بیابانی این منطقه که از خشکی آب و هوا و کمبود آب نیز رنج می‏‏برد، می توان با  استفاده از روش‏‏های نوین آبیاری، بهره برداری بهینه از آب موجود و استفاده از طرح‏های کم آب خواه به نحو شایسته‏‏ای از داشته‎‎ها بهترین استفاده ممکن را برد.

خالصي به محصول معدن "گچ صنعتی، کشاورزی و ساختمانی" این بخش اشاره کرد و تصریح کرد : استفاده از محصول این معدن به عنوان بخشی از املاح مورد نیاز آب مصرفی گیاهان در این منطقه  میتواند در امرحاصل‏‏خیز کردن خاک نیز تأثیر‏‏گذار باشد.

 

بخشدار بزرگترین بخش کشور به  مشکل اشتغال در روستاها اشاره کرد و گفت: توجه به امر اشتغال روستايیان یکی از دغدغه‏‏های مسئولان بوده که اهمیت این موضوع در سیاست‏‏های دولت تدبیر و امید از جایگاه ویژه‏‏ای برخوردار است.

وی افزود: ما نیز در بخشداری خرانق سعی خواهیم کرد با همکاری دیگر دستگاه‏‏ها و مسئولان شهرستان نسبت به حمایت از طرح‏‏های زود بازده و اختصاص تسهیلات مورد نیاز این واحدها تمام تلاش خود را به کار گیریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.