۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶
کد خبر: 254786

آژانس محیط زیست اروپا اعلام کرد: آلودگی صوتی ناشی از ترافیک و حمل و نقل خودروها سالانه عامل مرگ ۱۰ هزار نفر در اتحادیه اروپا است.

آلودگی صوتی، قاتل۱۰هزار اروپایی

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اینترنتی فرانسوی زبان تاپ سانته، سر و صدای ناشی از ترافیک و حمل و نقل خودروها با ایجاد استرس، افزایش فشار خون و اختلالات خواب، می تواند سلامت قلب و عروق را تهدید کند.

آژانس محیط زیست اروپا در گزارش خود که روز جمعه 19 دسامبر منتشر شد، اعلام کرد: حمل و نقل جاده ای بزرگترین منبع آلودگی صوتی (90 درصد) است. آلودگی صوتی ناشی از حمل و نقل ریلی، هوایی، فعالیت کارخانه ها و بنادر با فاصله زیادی پس از حمل و نقل جاده ای قرار دارد.

براساس این گزارش، 125 میلیون اروپایی، یعنی یک چهارم اروپایی ها تحت تاثیر این آلودگی صوتی هستند و به طور متوسط در معرض سطح صدای 55 دسی بل قرار دارند. از این تعداد اروپایی 20 میلیون نفر (16 درصد) می گویند این سر و صدای بی وقفه برایشان آزاردهنده است و 8 میلیون نفر نیز دچار اختلالات خواب هستند.

این گزارش افزود: با در نظر گرفتن شهرهای با جمعیت بیش از 100 هزار نفر، این آلودگی صوتی ناشی از تردد خودروها بیشتر در بلغارستان، سوئیس، لوگزامبورگ، بلژیک و اتریش وجود دارد.

بر عکس، مالت، آلمان و ایسلند از جمله کشورهای اروپایی هستند که کمتر در معرض این آلودگی صوتی قرار دارند.

فرانسوی ها نیز از این معضل در امان نیستند و 50 درصد ساکنان شهرهای بزرگ این کشور به طور متوسط صدای بیش از 55 دسی بل را تحمل می کنند.

سازمان جهانی بهداشت در گزارشی اعلام کرد که سطح صدای بین50 تا 55 دسی بل، سطحی است که در آن احتمال ابتلا به فشار خون بالا، سکته قلبی یا حتی سکته مغزی افزایش می یابد.

براساس گزارش آژانس محیط زیست اروپا، سر و صدای ناشی از حمل و نقل جاده ای در این اتحادیه سالانه عامل 900 هزار مورد ابتلا به فشار خون بالا، 43 هزار بستری در بیمارستان و 10 هزار مرگ زودهنگام است.

اتحادیه اروپا در نسخه هفتم برنامه اقدام محیط زیست خود به تاریخ 2013، طبق توصیه سازمان جهانی بهداشت، کاهش آلودگی صوتی شبانه را به سطح 40 دسی بل در محیط بیرونی تا سال 2020 هدف خود قرار داده است. هر چند این هدف بسیار بلندپروازانه است، اما اروپا هنوز برای رسیدن به این هدف پنج سال وقت دارد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانا IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    4 0
    البته ما هم از اروپا در این ضمینه به هیچ وجه عقب نیستیم.وانتهای فروشنده که به معنای واقعی با عربده زدن,نه امنیت روانی و نه آسایشی برای مردم چه در خانه و چه در کوچه و خیابان نمیگذارند.ویا وسائل نقلیه سنگین مانند اتوبوس و کامیون که با پارک کردن در مناطق مسکونی آرامش وآسایش مردم را سلب میکنند.والبته هیچ کنترل و نظارتی هم از طرف نیروی انتظامی نمیشود