شمر بن ذی الجوشن نیز جانباز جنگ صفین بود؛ اما فاصله گرفتن از ولایت سبب شد تا در برابر امام حسین علیه السلام قرار بگیرد.

الهی بودن، ولایت مداری،مردمی بودن و زمان شناسی از ابعاد مهم حماسه عظیم 9دی

به گزارش قدس انلاین به نقل از خبرگزاری بسیج،حجت الاسلام کریم سرافراز، با تبریک حلول ماه ربیع الاول و گرامیداشت فرارسیدن سالروز حماسه بزرگ ملت ایران در 9دی 88، گفت: الهی بودن، ولایت مداری،مردمی بودن و زمان شناسی را ابعاد مهم حماسه عظیم 9دی می باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام، افزود: فتنه یعنی زمانی که غبار باطل روی حق می نشیند و تشخیص حق از باطل سخت می شود؛ اما باید بدانیم که خداوند متعال هیچوقت نمی گذارد مردم در سردرگمی قرار بگیرند.

حجت الاسلام کریم سرافراز در خصوص حماسه 9دی، اظهار داشت: این حماسه عظیم دارای چهار بعد مهم می باشد که اولین بعد آن جنبه ماوراءالطبیعی و الهی بودن آن است که این حماسه بدون حمایت و مدد الهی نمی توانست خلق شود و در واقع دست اراده الهی از آستین ملت بیرون آمد و علی رغم خواست بدخواهان نظام، این حماسه اتفاق افتاد. یُرِیدُونَ لِیُطْفِئوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ... .

 نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام، دومین بعد این حماسه را ولایت مداری خواند و گفت: امام علی علیه السلام می فرمایند: موج های فتنه را با کشتی های نجات از بین ببرید و کشتی نجات را پیامبر عظیم الشان و اهل بیت علیهم السلام می دانند و می فرمایند مثل اهل بیت مثل کشتی نجات هستند و در جای دیگر داریم که ان الحسین سفینه النجاه.

حجت الاسلام سرافراز در ادامه افزود: هرچه از ولایت فاصله گرفته شود به همان میزان دیر یا زود منجر به فتنه خواهد شد چنانچه بعد از انتخابات پرشور و غرورآفرین سال88 عده ای با ولایت زاویه گرفتند و منجر به فتنه شد.

 وی با اشاره به سوابق سران و اصحاب فتنه، اظهارداشت: شمر بن ذی الجوشن نیز جانباز جنگ صفین بود؛ اما فاصله گرفتن از ولایت سبب شد تا در برابر امام حسین قرار بگیرد.

سرافراز، زمان شناسی و مردمی بودن را دو بعد مهم دیگر این حماسه دانست و در ادامه به پیام های حماسه نهم دی اشاره کردو گفت: پیام این حرکت خطاب به دشمنان و معاندین بدخواه نظام این است که انقلاب ما بیدی نیست که با پروژه هایی همچون پروژه دلتا و انقلاب مخملین بلرزد چرا که این نظام مبتنی بر شرع مقدس، مردم و ولایت است.

وی، پیام بعدی این حماسه را خطاب به جریان های التقاطی و منافقان، پیوند مردم با رهبری و ولایت دانست و تصریح کرد: این پیوند، پیوندی ناگسستنی است و با برنامه های تفرقه انگیز نمی توانند این پیوند را از بین ببرند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، افزود: پیام سوم خطاب به امت اسلامی است و آن اینکه تنها با تعبد و تقید به شریعت مقدس و ولایت محوری است که می توانیم به آزادی واقعی دست یابیم و به سعادت و عزت برسیم.

وی، در انتها پیام چهارم حماسه نهم دی را خطاب به خواص دانست و گفت: پیام این حرکت به خواص این است که مردم با هیچ کس حتی با خواص تعارف ندارند و به همان میزان که آنها از ولایت و رهبری فاصله بگیرند مردم از آنها متنفر خواهند شد و کسانی هم که اشتباه کردند و فریب خوردند می توانند با توبه از گذشته و اعلام برائت از فتنه  به آغوش این ملت برگردند و گذشته خود را جبران کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.