قدس آنلاین: فرمانده انتظامی استان اصفهان اعلام کرد: در ادامه تعقیب و گریزها برای دستگیری سارقان مسلح در شهرستان گلپایگان ، متاسفانه سارقان با تعرض به دو نفر از شهروندان در خارج از شهر آنان را به قتل رساندند.

آخرین اخبار از جنایات سارقان مسلح در گلپایگان/ تعداد شهدا به 5 نفر رسید

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، خبرنگار ما در این باره گزارش داد که روز گذشته طی سرقتی که از یکی از بانک های شهر الیگودرز انجام شد سه سارق مسلح متواری شدند، این سه سارق ساعاتی  در شهر خمین متواری بودند و بعد از آن به سمت گلپایگان می آیند .

سارقین در ابتدا به عنوان مسافرسوار یک خودروی شخصی که راننده آن گلپایگانی و استاد دانشگاه بوده است شده و به سمت گلپایگان حرکت می کنند و در مسیر سارقین به راننده ماشین سواری شلیک می کنند و با خودروی  وی  مسیر خود به گلپایگان می آیند .

سارقان با ورود به کمربندی آیت الله محمدی در گلپایگان با ضرب گلوله دو نفراز نیروهای راهنمایی و رانندگی این شهرستان را نیز مجروح می کنند که یکی از آنها سپس با اعزام به بیمارستان امام حسین گلپایگان به درجه شهادت نائل گردید.

سارقین در ادامه مسیر مورد تعقیب نیرو های انتظامی شهرستان گلپایگان قرار می گیرند که در خیابان شهید ذنوبی در درگیری با مأمورین نیروی انتظامی به سرهنگ هاشمی -جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان گلپایگان و سرباز وی شلیک می کنند که متاسفانه هر دونفر آنها نیز شهید می شوند.

سارقین مسلح در ادامه شرارت های خود با خودروی راهنمایی رانندگی به سمت محدوده روستای وانشان می روند و بنابر شنیده ها در آنجا نیز خودروی راهنمایی رانندگی را به آتش می کشند که البته به آتش کشیدن خودروی نیروی انتظامی هنوز مورد تأیید مسئولین مربوطه قرار نگرفته است.

این سارقین شرور با حرکت به سمت روستای دُر ، پدر و پسری را که صاحب قهوه خانه ای در آنجا بودند با خود می برند و در مسیر آنها را به ضرب گلوله می کشند .

در این حادثه 7 نفر از مأمورین ایثارگر و خدمتگزار نیروی انتظامی به ضرب گلوله مجروح می شوند  و 5 تن از آنان که جانشین فرماندهی نیروی انتظامی گلپایگان ، ستوان راهنمایی و رانندگی و همچنین یک سربازبوده است ، در این درگیری شهید می شوند و راننده خودرویی که استاد دانشگاه بوده است به علت وخامت جراحت وارده بر اثر اصابت گلوله به بیمارستان اصفهان اعزام گردیده است.

شكيل جلسه شوراي تامين
فرمانده انتظامي استان اصفهان در جلسه شورای تامین شهرستان اظهار داشت: سرقت مسلحانه دیروز در چند استان به وقوع پیوست و سارقان به دنبال مسیری که برای فرار انتخاب کردند وارد گلپایگان شدند که با توجه به اشرافیت نیروی انتظامی شهرستان مقابله جدی برای جلوگیری از نفوذ سارقان به داخل محدوده شهر انجام گرفت اما متاسفانه در درگیری های صورت گرفته ۳ نفر از پرسنل نیروی انتظامی گلپایگان به شهادت رسیدند و ۶ نفر نیز مجروح شدند اما نیروی انتظامی اجازه نداد كه درگيري به داخل شهر کشیده شود و آرامش مردم را به‌هم بزند.
وی با اشاره به تعداد ضاربان افزود: ضاربان ۳ نفر بودند که در درگیری با نیروی انتظامی گلپایگان یک نفر کشته شد و ۲ نفر دیگر فراری و تحت تعقیب هستند.
سردار آقاخانی گفت: در ادامه تعقیب و گریزها متاسفانه سارقان با تعرض به دو نفر از شهروندان در خارج از شهر آنان را به قتل رساندند.
وی با تاکید بر اینکه ضاربان هنوز در محدوده جغرافیای استان هستند، ‌گفت: مردم خونسردی خود را حفظ کنند تا نیروی انتظامی با اطلاعاتی دقیق و منسجم ضاربان را دستگیر کرده و به مردم معرفی کنند.
استاندار اصفهان: آرامش کامل در شهر گلپایگان برقرار است
استاندار اصفهان در شورای تامین شهرستان گلپایگان با ابراز تاسف از وقوع حادثه ناگوار شب گذشته در این شهرستان اظهار داشت: با توجه به وقوع این حوادث نکاتی حائز اهمیت است، ابتدا اینکه مسوولان شهرستان گلپایگان با قدرت و تدبیر از وقوع تلفات و خسارات بیشتر در حادثه‌ای که می‌توانست فاجعه‌ای بزرگ‌تر بیافریند جلوگیری کردند.
وی در ادامه با تقدیر از ماموارن نیروی انتظامی و اینکه ماموران جان بر کف نیروی انتظامی شهرستان كه با جان فشانی از ورود سارقان و درگیری‌ها به داخل شهر جلوگیری کردند و همکاری خوب مردم شهرستان، بیان کرد: مردم اطمینان داشته باشند که هم‌اکنون آرامش کامل در شهر برقرار است و جای هیچ گونه نگرانی نیست و تمام تلاش شورای تامین استان برای دستگيری ضاربان در اسرع وقت ادامه دارد و گویا تاکنون به دستاوردهای خوبی هم رسیده‌ایم و خبرهای تکمیلی در زمان مقتضی اعلام خواهد شد.
استاندار اصفهان به خانواده شهدا نیروی انتظامی و تمام کسانی که برای حفظ و امنیت جان مردم در این حادثه ناگوار با ضاربان درگیر شدند و جان فشانی کردند تبریک و تسلیت گفت.

استاندار اصفهان همچنین با حضور در بیمارستان از مجروحین حادثه دیده عیادت و از ایثارگری این عزیزان تقدیر نمود.

مأموریت ویژه کمیسیون امنیت ملی مجلس برای بررسی این حادثه تلخ
محمدحسن ابوترابی فرد در نشست علنی امروز (یکشنبه ۷ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تذکر میرمحمدی نماینده مردم گلپایگان و خوانسار گفت: برخی از اشرار در شهر شهیدپرور گلپایگان دست به رفتارهای غیرقابل تحمل زدند که شایسته است مسئولان محترم خصوصا کمیسیون امنیت ملی مجلس با توجه به اهمیت موضوع، آن را مورد بررسی قرار دهند.
نایب رئیس مجلس افزود: شهادت هموطنان عزیز و قائم مقام فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان در این حادثه را تبریک و تسلیت عرض می کنیم و از کمیسیون امنیت ملی می خواهیم این حادثه را مورد بررسی قرار دهند و اقدامات عاجلی برای برخورد با تبهکاران و کسانی که در این حوزه گرفتار تقصیر یا قصور شده‌اند، داشته باشد.

آخرین خبرها حاکی از آن است که سارقان مسلح هنوز راننده فرمانده بسیج گلپایگان را آزاد نکرده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 36
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خاطره IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    11 21
    اينها در واقع دزد نيستند بلكه هدف اصليشون چيزى وراى دزديست اينها تروريست و منافق هستند و هدف اصليشون ايجاد ناامنى و بر هم زدن نظم جامعه است كه خدا رو شكر قواى نظامى وايران بسيار قدر و ضمنا به روز است
  • گلپا IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    33 0
    2نفر دیروز تو امریکا کشتن همش دارن زیر نویس میکنند.تو اخبار میگن.بعد تو ایران زدند کشتن در رفتن صدا سیما هیچ نمیگه
  • عیسوند IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    8 1
    امیدوارم که هر چه زودتر این شیادان به دام بیفتند تا به سزای عمل ننگین خود برسند به خدا بغض گلویم را گرفته برای شهادت مظلومانه این عزیزان
  • صفدر نجفی IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    6 1
    به خانواده محترم شهدا تسلیت عرض میکنم وقابل توجه بعضی ها که فقط فکر جیب خود هستند
  • تاسف IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    6 1
    آقای استاندار: همه چی آرومه من چه قدر ..... بیشتر شبیه فیلمهای هندی بود که هر کی به هر کیه
  • راستگو IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    6 1
    طبق گزارش بالا اگر درست باشد این سه نفرادمهای عادی یادزد معمولی نیستند همحرفهای در دزدی همدرتیراندازی ورانندگیهمهاین مشکلات برمیگردد به اینکه تجحیزات پلیس ما تکمیل نیست وحدود اختیاراتانهاکم است اگربهیک خلافکار شلیک کند باید به هزار نفرجواب پس بدهد ودچار دردسر وگاهی اخراج وزندانهمراه است ومسولینفکرنمی کنندمهاختلاف شخسی نبوده وظیفه خودشوانجامداده
  • سپهریان IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    6 18
    سلام. جدأ متاسفم . اما مسئولان محترم تاکی میخواهند بسیج را از صحنه فعالیتهای امنیتی کنار نگهدارند؟ چندسال پیش هم چندبرادر جنایتکار آمدند شهراصفهاندودچند شهر دیگر کشتند و ترور کردند و رفتند. درست است که جنگ تمام شده ولی به خدا قسم بسیج مثل گذشته (دهه60 و70) واردصحنه شود بسیاری از جرایم کمتر میشود بسیج بسیج بسیج بسیج . کشور80 میلیون نفری امنیتش نیازمند کمک بسیج است
  • گروهبان هادی جعفری IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    11 1
    سلام بر شهدای را حق انان که شربته شهادت را نوشیدن برای شادی شهدای نیرو انتظامی صلوات........
  • همشهری IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    19 3
    پس اقتدار نیروی انتظامی کجاست 3نفر یک استان را بر هم زدند و 5نفر شهید وکشسته شدند و وسارقان متواری شدند اگر اقتدار این است 20نفر سارق کنترل یک شهر را به عهده می گیرند
  • مشا IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    3 0
    اون وقت سازمان حقوق بشر زر میزنه چرا اعدام میکنند باید این افراد زنده به گور بشوند...حرم زادها ..
  • محمد IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    8 0
    این ماجرا فقط و فقط عمق بی برنامگی مسیولان رو میرسونه 3نفر!!!!!امنیت چندتا شهرستان رو مختل کنن و سر راهشون هم کلیه افراد بیگناه اعم از نیروهای انتظامی و شهروندان عادی رو لت و پار کنن آخرش هم جالب اینکه متواری بشن!!!!!!! عجب
  • سام IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    6 0
    متاسفم واقعا شاخ در اوردم
  • ناشناس IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    5 2
    جلسه شورای تامین شهرستان یعنی چی؟ آمدند،دزدیدند،کشتند،گرفتن،بردن،رفتن . ..حالا اعضا شورای تامین بیان بگن نزاشتیم ناامنی به داخل شهر کشیده بشه. مثلا چیکار کردید؟ ریشه همه این مشکلات در بیکاری جوانان و بس. اگه به فکرشون نباشیم بی برو برگرد باید منتظر حوادث بزرگتری باشیم.
  • محمد IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 1
    متاسفم !!!!!!!!!!!!
  • محمد IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 2
    إنسان ذاتا ميل بتخلف دارد لذا يا بأيدبوسيله تربيت شخصيتش شكل بگيرد و ياازترس از قانون ومجازات اما در جامعه ما متأسفانه قوه قضاييه ان قدر با مجرمين به رفعت يا،،،،،،،،،،، برخورد ميكند كه عواقب ان همين رفتارها مي بأشد قطعا با تحقيقات أتي نيرو هاى پليس وأمنيتى مشخص ميگردد اين جنايتكاران سوابق متعدد داشته أند كه مجازات درخور تخلف شان را تجربه نكرده أند ،،،،، حال شما بگرديد مقصر اصلى اين وقايع كيست ؟
  • همشهری IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    6 0
    از الیگودرز تا اصفهان 3ساعت راه خداوکیلی جز این 12 نفر کی دیگه جلو رفت همه قوای نیرو انتظامی اصفهان همین 12 نفره؟ اقای فرمانده سرقت مسلحانه نیروی کارکشته میخاد نه افسر بدبخت راهنمایی
  • محمد موسوی IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    1 0
    به نظر من یک هموطن خیلی بد ایرانی هم این کار رو نميتونه انجام بده با این قساوت که در گزارش بیان شده این افراد انسان نیستند و انگیزه آنان بر هم زدن آرامش جامعه میباشد برای خوشخدمتی به دشمنان این آب خاک مثل اون ملعون عبدالماک ریگی که همه دیدم عاقبت چگونه شکار سربازان گمنام امام زمان شد
  • علی صلصالی IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    4 0
    من فقط یه پاسخ میتونم بدم به عزیزانی که میگن اون سه نفر باید سارقینو دستگیر میکردن و اون هم اینه که این افراد کاملا مسلح بوده و ابزار کامل جنگی رو در اختیار دارند که با یه اسلحه کمری و یه خشاب نصفه کلاش نمیشه جلوشون وایساد پس همین که یک نفر از ساقین به هلاکت رسیدند جای شکر دارد و من افتخار میکنم که یک همچین ایثار گرانی از شهر و کشورم دفاع میکنند
  • شهادت IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    1 1
    والا طرف ما میگن اینا فقط میخواستن راهنمایی رانندگی رو هدف بگیرن بخاطر اذیت کردن بیش از حد مردم.خدا رو شکر که مامور راهنمایی نیستیم.و ماشین هم ندارم
  • ناشناس IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    2 2
    افرین به نیروی انتظامی که این همه به فکر مردم است به جای اینکه به فکر سوریه و لبنان عراق باشید به فکر این مردم بدبخت خودتان باشید
  • ارین IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    1 1
    با عرض تسلیت به خانواده شهیدان.این ها از بیکاری و بی پولی جوانان می آید مسولین محترم شما بیشتر باید تلاش بکنید.
  • رضائی IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    7 1
    مسئولین و متولیان استان همه باید جوابگو باشندهیچ بهانه ای پذیرفته نیست مگه اینجا عراق و سوریه هست که براحتی بیان آدم بکشن و در برن. استاندار باید توضیح بدهد. 3 روزه که فقط جلسه میذارن و از همدیگه تشکر میکنن که ما نذاشتیم فلان بشه........... ما نذاشتیم یعنی چه؟ تو روز روشن 3 تا بچه قرتی مث آب خوردن دارن آدم میکشن پلیس میکشن گروگان گیری میکنن و هرغلطی که خواستن کردن بعد شما دارین تشکر میکنین؟ خجالت دره. تامین امنیت مردم به عهده کیه؟ ..
  • شهروند IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 2
    قابل توجه مسولین گرسنگی /گرانی /بی کاری ببین چکار می کند روح شهیدان این درگیری شاد
  • گلپا IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    2 0
    درجواب دوستمون خاطره باید بگم که اینها نه تروریست بودن نه منافق ونه... چندتا سارق مسلح بودن که با یکسری سرباز وماموران بی تجربه ومیدان ندیده برخورد کردند وبا فرصت طلبی موفق به فرار شدند
  • محمد IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    4 11
    اولا سرقت در الیگودرز نبوده ودر بانکهای خمین بوده ودر گیری در خمین وگلپایگان بوده شما که اطلاع درست ندارید چرا اسم الیگودرز را خراب می کنید !!!!!!!!!!!!!!!تازه سارقان اگر تخم داشتن می امدن الیگودرز انوقت می فهمیدن لرها چه غیرتی دارند می زاشتند سالم در برند؟؟؟؟؟
  • گرا IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    1 0
    امکان نداره اینا سارق باشن. اخه سارق که عامه مردم رو به رگبار نیبنده. اگه هم شلیک کنه به پای طرف شلیک میکنه. ولی جای تاسف داره که صدا و سیما اینقد ساکت مونده. اونور دنیا یکی خون دماغ میشه میکننش تو ساز و کرنا. اونوقت بیخ گوشمون هر اتفاقی میفته ساکت میمونن تا هزار تا شایعه درست میشه یکی میگه از بانک الیگودرز سرق شده. یکی تکذیب میکنه. اصلا هیچ منبع موثقی نیست که بگه سرقت کردن یا نه. اگه کردن از کدام بانک از کدام شهر
  • رضا IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 1
    تا دلتون بخواد بعد از حادثه هزارجور تدبیر و کمسیون و .. تشکیل میدین، مسئولیت نیروی انتظامی چیه؟ توی این مملکت همیشه بعد از خسران تازه جمع میشین فکر می کنین، الان ماجراهای هواپیماهایی که سقوط کرد چی شد؟هیچی کمسیون شد! ماجرای اسید چی شد؟ کمسیون شد! خانواده اون سرباز ازتون نمیگذرن
  • ضرغامی IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    3 1
    سلام علیکم دوستانی که می گن چرا صدا و سیما اعلام نمیکنه، باید به عرضتون برسونم که مگه صدا و سیما کارش اطلاع رسانی هستش؟!! بنده تعب می کنم که شما از صداوسیمای ایران انتظار دارید که مسائل ئ مشکلات ایران رو بگه، ما در دانشکده صداوسیما کلهم فقط در مورد انتشار بلایا و بدبختیهای امریکا و اروپا تعلیم میدهیم. و من اله توفیق
  • بهمنی IR ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    چرا تا الان دستگیر نشدن .5روز گذشت
  • مهدی از کاشان IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 2
    اولا این که یکی در یک شهرستان جسورانه آدم بکشه و پلیس راهور در شهرستان دیگه با امکانات محدود اقدام به دستگیری اونا کنه بی تدبیری مسول مربوطه رو میرسونه که باید علنا پاسخگو باشندو در ثانی اعلام نکردن اون توسط صداو سیما کاری زشته که باعث بی اعتمادی میشه همیشه یادمون باشه این یه قانون طبیعته شل بگیری سفت میخوری
  • منصور IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 1
    اقای مسئول محترم که وقتی شنیدی فرد متواری قاتله کوتاهی یا بی تدبیری کردی فردای قیامت شما هم باید پاسخگوی خونهای به ناحق ریخته شده این عزیزان باشی
  • آرشام IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    0 0
    چرا هی اسم الیگودرزومیارنداصلا به الیگودرز ربطی نداره
  • سیامک نظری از ایزه IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    1 1
    ما می تونیم گیرشون میاریم و مادرشون به عزاشون می نشونیم
  • پوريا IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
    0 1
    سلام دوستان تمامى كامنتها رو خوندم هيچكدام فنى نبود شما اطلاعات ميدانى و عملياتى نداريد وقتى براى هر 5000 نَفَر بايد يه كلانترى و تعداد ٢٤ نَفَر پرسنل و6 دستگاه خودرو باشد و اين مهم در كشور بعلت عدم بودجه و برنامه ريزى نيست چه انتظارى هست در شهر كم امكانات به يكبار بتوند مقابله كنند و اينكه هيچ ربطى نداره كه بسيج اگر نباشد امنيت مختل خواهد شد يادمون باشه چند سال پيش آن چند جنايتكارى كه از نورآباد شيراز به نام كاظم و قاسم شفيعى وارد اصفهان شدند دست أورد اشتباه يك بسيجى بود كه برادر انها را روى بى احتياطى كشت و انها دست به جنايت در تلافى اين اتفاق كردند و در كل اين موضوعات در همجاى دنيا هست مهم اين نيست كه در چه شهرى بودند و يا سارق بودند يا نه مهم اينكه تا رسانه اى نشه متاسفانه اقدمات جدى نخواهد بود عرض تسليت دارم به خانواده معظم شهدا اين ثانحه
  • فاطمه IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
    0 1
    اولا تسلیت به خانواده های داغ دیده و مردم گلپاگان بعد چرا وقتی در خمین این اتفاق افتاد نیرو انتظامی گلپایگان تدبیر اندیشی نکرد راها ببنده نیرو کامل با جلیقه ضد گلوله بذاره که این همه کشته نده واقعا چرا سهل انگاری میکنید که این همه خانواده را داغدار کنید
  • ناشناس IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    تسليت به مردم گلپايگان