قدس آنلاین: امام جمعه آران و بیدگل گفت: بهترین و بزرگترین رسانه ملی مبلغین هستند و باید مردم را نسبت به احکام و ارزش‌های والا و جایگاه رفیع وقف آگاه نماییم و این وظیفه بر عهده مبلغین و طلاب است.

مبلغین و طلاب جایگاه رفیع وقف را به مردم بشناسانند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، حجت السلام و المسلمین سید محمد موسوی با بیان اینکه بزرگترین واقفان اسلام حضرت محمد(ص) و امیرالمومنین(ع) بودند، اظهار داشت: وقف از منظر اسلامی و نیز اجتماعی منبع بزرگ و دارایی عظیمی است  که همواره از صدر اسلام وجود داشته است.

وی در ادامه به تعریف وقف در فقه اسلام بعنوان حبس‌العین و تسبیل منفع اشاره نمود و افزود: این چشمه همیشه جوشان از سیره اهل بیت (ع) و نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) برگرفته شده که در کتوب اسلامی ذکر شده و هم در جوامع روایی مطرح است.

نماینده ولی فقیه در آران و بید گل با بیان این مطلب که وقف در جامعه شیعیان و دوستداران اهل بیت(ع) با استقبال روبرو بوده است، ادامه داد: متاسفانه در زمان طاغوت نسبت به وقف و موقوفات ظلم زیادی روا شده که با پیروزی انقلاب اسلامی، توسط سازمان اوقاف وامور خیریه موقعیت موقوفات روندی مساعد در پیش گرفته است.

 حجت السلام و المسلمین سید محمد موسوی با اشاره به این موضوع که فرهنگ بالای مردم استان اصفهان و تلاش‌های مسئولان ذی‌ربط موجب سرآمدی این استان در سطح کشور شده است، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه وقف در زمینه‌های مذهبی، بسیار گسترده است باید با برنامه ریزی و اطلاع رسانی‌های گسترده موقوفات را به سمت و سوی کمک به نیازمندان در مباحثی همچون بیماران خاص و سعب العلاج که هزینه‌های سنگینی را بر خانواده‌هایشان تحمیل می‌کنند جهت دهی نماییم.

وی در پایان از زحمات مسئولان این نهاد تشکر ویژه کرد و عنوان کرد: جهت حفظ و حراست از موقوفه‌ها و گسترش هر چه بیشتر فرهنگ وقف از کلیه ارگان‌ها وادارات خواست ، همکاری و هماهنگی بیشتر با این اداره را در راس امور خود قرار بدهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.