مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، عشایر و روستاییان از برنامه این صندوق برای اعطای 20 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت و با حداقل کارمزد خبر داد و گفت: کارگزاران نمونه و مستمری بگیران صندوق در دریافت این تسهیلات در اولویت قرار دارند.

برگزاری آزمون استخدامی و اعطای تسهیلات ارزان قیمت توسط صندوق بیمه روستاییان و عشایر
1411716069289_Erfan Khoshkhoo-29.jpgبه گزارش (ایسنا) ، محمدرضا رستمی در جمع خبرنگاران رسانه‌های سمنان با اعلام این خبر، اظهار کرد: این صندوق در همین راستا تفاهمنامه‌ای با بانک کشاورزی و چند نهاد مالی دیگر منعقد کرده و قرار است علاوه بر این مبلغ، اعتباراتی از سوی بانک کشاورزی، صندوق مهر و دیگر طرف های قرارداد برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت تخصیص یابد.

وی همچنین از انعقاد تفاهمنامه‌ای فی مابین صندوق بیمه کشاورزان، عشایر و روستاییان کشور و پست بانک خبر داد و با اشاره به برنامه‌های این صندوق برای افزایش تعداد روستایان و عشایر تحت پوشش افزود: در همین راستا 12 هزار باجه پست بانک به اعضای صندوق خدمات ارایه و در حقیقت به‌عنوان کارگزار صندوق بیمه کشاورزان، عشایر و روستائیان کشور، بیمه‌گر جذب می‌کنند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص زمان اجرایی شدن مفاد این تفاهمنامه ادامه داد: این تفاهمنامه بزودی و تا پیش از پایان سال جاری اجرایی می شود.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، عشایر و روستائیان کشور با اشاره به شمار افراد مستمری بگیر و عضو این صندوق تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 30 هزار خانوار در کشور مستمری بگیر این صندوق هستند.

وی همچنین در خصوص خدمات جدید این صندوق بیمه‌گر به خبرنگاران گفت: بیمه کردن کشاورزان غیرساکن و نیز برداشته شدن سقف سنی برای آغاز پرداخت حق بیمه و عضویت در این صندوق از جمله این خدمات است که به تصویب هیئت مدیره رسیده و برخی از آنها پیش از این نیز اجرایی شده است.

آمادگی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اقتصادی

رستمی از آمادگی این صندوق برای سرمایه گذاری در پروژه‌های پربازده در سراسر کشور و از جمله در استان سمنان خبر داد و افزود: صندوق بیمه کشاورزان، عشایر و روستائیان کشور تاکنون به منظور ارتقاء توان پاسخگویی به تعهدات این صندوق به بیمه‌گذاران بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد ریال در بخش‌های مختلف و از جمله معدن، فولاد، ساخت و ساز و... سرمایه گذاری کرده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به منابع درآمدی صندوق بیمه کشاورزان، عشایر و روستائیان کشور، یادآور شد: درآمدهای صندوق بیمه روستاییان کشور از محل پنج درصد حق بیمه بیمه‌گذاران و 10 درصد کمک های بلاعوض دولت به این صندوق تامین می‌شود.

وی با اشاره به مزیتهای این صندوق اضافه کرد: مهمترین نقطه قوت و مزیت این صندوق در این است که دولت خدمت گذار با توجه به جهت گیریهای نظام و خصوصا مشی دولت تدبیر و امید در مقابل هر یک تومان آورده بیمه گذاران دو تومان بصورت بلاعوض به صندوق پرداخت می کند.

رستمی با اشاره به برنامه‌های این صندوق در خصوص ارایه خدمات به محرومان جامعه، گفت: این صندوق 140 هزار مددجوی کمیته امداد و 37 هزار مددجوی بهزیستی را تحت پوشش قرار داده است.

وی از خدمات دهی صندوق به 30 هزار مستمری بگیر خبر داد و با اشاره به شمار افراد تحت پوشش این صندوق گفت: تاکنون یک میلیون و 250 هزار نفر از کشاورزان، عشایر و روستاییان کشور تحت پوشش بیمه‌ای این صندوق قرار گرفته‌اند.

برگزاری آزمون استخدامی در سراسر کشور

رستمی با اشاره به فراگیری این صندوق در سراسر کشور، افزود: در حال حاضر در سراسر کشور به استثنای تهران و البرز دارای نمایندگی هستیم.

وی از برنامه این صندوق به منظور توسعه نیروی انسانی خود خبر داد و گفت: برای جذب نیرو و کادر اداری نیز بصورت سراسری آزمون استخدامی برگزار خواهیم کرد. ضمن اینکه نیاز به نیروی انسانی با توجه به حجم فعالیتهای صندوق در هر استان متفاوت خواهد بود.

رستمی با بیان اینکه این صندوق زیرنظر وزارت رفاه اداره می شود، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های دولت جلوگیری از مهاجرت روستاییان و تقویت اقتصاد روستا است و در همین راستا صندوق اجتماعی روستاییان و عشایر کشور راه اندازی شده است، چرا که جهت گیری نظام و خصوصا دولت یازدهم حمایت از روستاییان بعنوان بخش مهمی از نیروی فعال بخش تولید است و از طرفی برنامه‌های نظام برای کمک به اقشار مختلف از پرداخت مستقیم به سمت حمایتهای اجتماعی نظیر پوشش‌های بیمه‌ای تغییر کرده است.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کبری استادی IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    1 0
    با سلام خدمت مسئولین محترم اینجانب کبری استادی لیسانس مدیریت بازرگانی با سابقه کاری شغل حسابداری در شرکتهای خصوصی به علت اینکه بیمه نشدم حال میخوام خودم شرکتی را به ثبت برسانم ایا میتوانم در این استخدامی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان.روستاییان.وعشایر شرکت کنم. سپاسگزلرم منتظر تماستان میمانم
  • دهقان IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    1 0
    باسلام :لطفا در جذب نیرو از بین فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی ازمون برگزار شود چون مابقی رشته ها در هر سازمانی جذب میشوند به غیر از رشته های کشاورزی,و تا حد امکان اولویت با فارغ التحصیلان روستایی که تقریبا از هر امکاناتی محرومند باشد.با سپاس فراوان...دهقان از شهرستان خاتم استان یزد.