قدس آنلاین-حسین زوارزاده: حاشیه شهر مشهد از 66 پهنه تشکیل شده که تقریبا 4 هزار هکتار را به خود اختصاص می دهد و اکثر ساکنان آن را مهاجرین روستایی به مشهد به خود اختصاص می دهند .

توانمندسازی و تثبیت الویت های اصلی برای ساماندهی حاشیه شهر

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در یکسال اخیر موفق به دعوت کمیسیون های امنیت ملی، تلفیق، برنامه بودجه، فنی عمران، معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور، شورای امنیت ملی کشور و تعدادی از وزرا به مشهد و بازدید از مناطق حاشیه شهر شده ایم که این حرکات سبب شد مصوبه تشکیل سازمان اجرایی حاشیه شهر  برای شهر مشهد از وزارت کشور به استانداری و به طبع به شهرداری مشهد ابلاغ شود و بعد از آن شهرداری برای پیگیری های ویژه اقدام به تاسیس شهرداری حریم در آن منطقه کند و الویت اصلی را توانمندی و تثبیت قرار دهد.

حسن قدیری طرقی افزود: قسمتی از یک شهر که بر مبنای اصول شهرسازی برپا نشده و از خدمات بهره مند نیست و در برابر خطرات ضربه پذیر می باشد تعریف حاشیه شهر را به خود اختصاص می دهد و هم اکنون یک سوم جمعیت مشهد در حاشیه شهر زندگی می کنند چیزی حدود یک میلیون و 300 هزار نفر جمعیت؛ البته باید تعداد 300 هزار نفر جمعیت اتباع غیر ایرانی را نیز به آنها اضافه کنیم.

وی تصریح کرد: حاشیه شهر مشهد از 66 پهنه تشکیل شده که تقریبا 4 هزار هکتار را به خود اختصاص می دهد و اکثر ساکنان آن را مهاجرین روستایی به مشهد به خود اختصاص می دهند .

وی اضافه کرد: پیشنهاد هایی همواره در خصوص حاشیه شهر داشتیم تا ساماندهی آنجا با برنامه صورت بگیرد یعنی اگر بتوانیم مدیریت های کوچکتر متصل به قدرت های بالایی برای آن در نظر بگیریم می توانیم مشکلات بسیاری را در این حوزه مورد حل و فصل قرار دهیم.

قدیری طرقی خاطرنشان کرد: از ابتدای آغاز به کار شورای شهر چهارم به دنبال ایجاد ساختار مستقل برای حاشیه شهر بودیم و پیرو ان در ابتدا اقدام به تشکیل کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر و ومناطق کم برخوردار کردیم، هم اکنون نیز با خبر شدیم مبلغ 50 میلیارد تومان برای ساماندهی کشف رود که در حاشیه شهر تخصیص یافته که می توان آن را نمونه ای کوچک از خدمات کمیسیون حاشیه شهر نامید.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: به منظور حفظ امنیت تاسیس چندین پاسگاه انتظامی، پایگاه بسیج و احداث کمربند سبز و ساماندهی فاضلاب از الویت کارهای اجرایی است که باید با همت دیگر ارگان ها هر چه زودتر اجرایی شود و این احساس تلقی نشود که در موضوع حاشیه شهر فقط شهرداری دخیل است و دیگر دستگاه ها نباید به دنبال ساماندهی آن باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.