حسین پورحسین: نشست خبری همایش «ورزش عامل پیشگیری و درمان سرطان» در مشهد برگزار شد. رئیس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران در این جلسه گفت: سرطان نه تنها در ایران، بلکه در جهان دغدغه اصلی بهداشت و درمان است.

ورزش مهمترین راه مبارزه با سرطان است

قوام نصیری با تأکید براینکه سرطان دومین عامل مرگ و میر در جهان است، افزود: انواع خاصی از سرطان به طور چشمگیری درحال افزایش است، اما با تشخیص بهنگام سرطان، این بیماری مخوف قابل درمان است.

وی با اشاره به اینکه ورزش ساده‌ترین راه پیشگیری از سرطان است، افزود: با پیاده‌روی و دوچرخه سواری که ساده‌ترین راه ممکن برای جلوگیری از بیماری‌های مختلف است می‌توان از این بیماری پیشگیری کرد و باید حداقل نیم ساعت را به ورزش اختصاص دهیم.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی هم عنوان کرد: ورزش یکی از راهکارهای پیشگیری از بیماری و آسیبهای اجتماعی است و وظیفه اجتماعی ما این است که در راه مقابله با سرطان از ورزش به عنوان عاملی پیشگیرانه استفاده کنیم.

کوروش صبوریان با تأکید بر اینکه ورزش عامل مهمی در کاهش بیماریهای مختلف از جمله سرطان است، افزود: ورزش درمان را ساده‌تر کرده و به افراد روحیه‌ای پرنشاط و همراه با سلامتی و شادی و امید می‌دهد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: یک میلیون و 200 هزار دانش‌آموز طرح بهداشت و سلامتی را در مدارس به اجرا در آورده‌اند و اداره بهداشت و سلامتی آموزش و پرورش طرحهای جامعی برای ترویج ورزش در نظر گرفته است.

پورجاهد با تأکید براینکه مروجان سلامت سهم عمده‌ای در به ثمر رسانیدن و ارتقای سطح بهداشت در مدارس و خانواده برعهده دارند، افزود: سفیران سلامت در مدارس آموزش بهداشت و سلامت را می‌بینند و به خانواده‌های خود انتقال می‌دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.