قدس آنلاین– ایلام: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ایوان گفت: بیش از 21 هزار و 215 قطعه مرغ به وزن 370 هزار و 594 کیلوگرم ضبط و معدوم سازی شد.

بیش از 21 هزار قطعه مرغ در ایوان معدوم شد

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، دکتر فارس جناغ با بیان اینکه در سال جاری بر ذبح 1 میلیون و 480 هزار قطعه مرغ در کشتارگاه ایوان نظارت شرعی و بهداشتی شده است، اظهارداشت: وزن این تعداد مرغ ذبح شده 2 میلیون و 872 هزار و 645 کیلوگرم بوده که از این میزان 370 هزار و 594 کیلوگرم معادل 21 هزار و 215 قطعه مرغ ضبط و معدم سازی گردید.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون عملیات واکسیناسیون پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار و مشترک بین انسان و دام صورت پذیرفته است، افزود: در همین مدت حدود 328  هزار نوبت سر واکسیناسیون توسط کارکنان شبکه دامپزشکی شهرستان ایوان  صورت پذیرفته است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ایوان نظارت شرعی و بهداشتی بر ذبح بیش از 7 هزار 145 رأس دام را از دیگر اقدامات این اداره عنوان کرد و بیان داشت: مقدار 2 هزار و 123 قطعه امعاء و احشاء شامل کبد، ریه، کلیه، قلب و... غیر قابل مصرف به وزن بیش از 3 هزار و 387 کیلوگرم ضبط و معدوم گردیده است.

 دکتر فارس جناغ به واکسیناسیون شاربن، تب برفکی گاو و گوساله و گوسفند و بز، آبله گوسفند و بز، PPR  گوسفند و بز، بروسلوز بره و بزغاله، بروسلوز گوساله، آنتروتوکسمی، قانقاریا و هاری اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: از ابتدای سال جاری تاکنون از یک هزار و 491 رأس گاو تست سل صورت گرفته است.

وی پیشگیری از شیوع آنتروتوکسمی، قانقاریا، آگالاکسی و آبله گوسفند و بز با بیش از 98 هزار نوبت واکسیناسیون توسط بخش خصوصی را از دیگر اقدامات این نهاد در جلوگیری از شیوع بیماری های مشترک انسان و دام دانست و خاطر نشان ساخت: در 9 ماه گذشته در شهرستان ایوان،  118 هزار و 828  نوبت سر سمپاشی دام و 238 هزار و 820  متر مربع جایگاه نگهداری دام، سمپاشی شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ایوان با اشاره به 8 هزار و 482 مورد بازدید از اماکن عرضه فرآورده های خام دامی در سطح شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون، یادآور شد: در همین مدت 2  متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی گردیده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.