بهنام بهزادی عضو هیات انتخاب آثار جشنواره فیلم فجر، آثار فیلمسازان جوان در این دوره از جشنواره را بسیار خوشحال کننده دانست و اظهار امیدواری کرد‌ با حضور فیلمسازان جوان، هوای تازه‌ای به کالبد سینمای ایران دمیده شود.

ناگفته‌های یک عضو هیات انتخاب جشنواره‌ی فیلم فجر

 

این فیلم‌ساز و عضو هیات انتخاب جشنواره‌ی فیلم فجر در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایسنا‌ در ارزیابی آثار متقاضی شرکت در سی و سومین جشنواره فیلم فجر گفت: از دیدن این آثار بسیار لذت بردم و خوشحال شدم به خصوص از دیدن فیلم‌هایی که توسط کارگردان‌های جوان و تازه نفس‌های سینمای ایران ساخته شده بود.

 

او ادامه داد: آثار کارگردان‌های جوان از نظر تنوع مضامین تا ساختار و فرم، از نوآوری‌های خوبی برخوردار بود که رفته رفته نگاه تازه‌ای را وارد سینمای ایران می‌کند.

 

کارگردان فیلم «قاعده تصادف» همچنین خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که نباید به جوان‌ترها و نورسیدگانی که شاید در سینمای ما جوان هم نباشند‌، به دید افراد تازه کار و نابلد نگاه کنیم بلکه باید به آنها به عنوان هوای تازه‌ای بنگریم که به تدریج وارد فضای سینما شده و می‌شوند و با خود طراوتی می‌آورند که سینمای ما بسیار به آن نیازمند است و این دوره از جشنواره فیلم فجر، از این حیث بسیار قابل احترام و امیدوار کننده است.

 

بهزادی تاکید کرد: از سوی دیگر حفظ شان و حرمت اساتید و پیشکسوتان بر همه ما واجب است و از سوی دیگر، وقتی تعداد محدودی فرصت برای نمایش فیلم وجود دارد، انصاف و عدالت حکم می‌کند که ملاک انتخاب، صرفا آثار باشد چرا که آوردن هر فیلم در فهرست محدود، مساوی با حذف فیلم دیگری است که چه بسا بهتر هم باشد.

 

این کارگردان در عین حال توضیح داد: در هر یک از بخش‌های «نگاه نو» و «سودای سیمرغ» مانند هر جشنواره فراگیر دیگری، نمونه‌های درخشان و تازه داریم ولی در مجموع فیلم‌های بخش «نگاه نو» نسبت به «سودای سیمرغ» پر طراوت‌تر‌، تازه‌تر و جذاب‌تر بودند با این حال، حتما نمونه‌هایی درخشان در «سودای سیمرغ» هم وجود دارند.

 

کارگردان فیلم «تنها دوبار زندگی می‌کنیم» در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود بعضی فیلم‌ها به دلیل ممیزی کنار گذاشته شده‌اند، توضیح داد: با گروه ما یعنی هیات انتخاب، هیچ صحبتی بابت ممیزی انجام نشد چرا که فرایند انتخاب به این صورت است که بعد از رای هیات انتخاب‌، فیلم‌ها به شورای پروانه نمایش ارایه می‌شوند و در آنجا برای اکران‌شان در جشنواره فجر تصمیم‌گیری می‌شود. یعنی ممیزی، بعد از اعلام نظر هیات انتخاب انجام می‌شود.

 

بهنام بهزادی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا نسخه‌هایی از دو فیلم‌«آشغال‌های دوست داشتنی» و «نهنگ عنبر» توسط هیات انتخاب دیده شده است‌، گفت: هیچ نسخه‌ای از این دو فیلم به ما ارائه نشد.

 

این فیلمساز اظهار امیدواری کرد: جشنواره امسال به خوبی برگزار شود‌ و این دوره شروعی باشد برای نگاهی تازه به نسل جدید فیلمسازان ایرانی.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.