قدس آنلاین - تبریز : معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز از احداث سالانه 5 میلیون مترمربع ساختمان در شهر تبریز خبر داد.

سرمایه گذاری 50 هزار میلیارد ریالی در ساخت و ساز

به گزارش قدس آنلاین از تبریز ، محمد عزتی خاطرنشان کرد: احداث سالانه 5 میلیون مترمربع واحد مسکونی، به معنی سرمایه گذاری 50 هزار میلیارد ریال در ساخت و ساز بوده و طبق فرمول های اداره کار نشان‌دهنده اشتغال‌زایی صدها هزار نفر است.

وی یادآور شد: شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمانی به عنوان دو مجموعه‌ای که به طور مستقیم در امر ساختمان‌سازی دخیل هستند، هر یک قوانین خاصی را برای نظام‌دهی به امر ساخت‌و‌ساز دارند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز طراحی و اجرا را دو مرحله عمده ساخت‌وساز خواند و افزود: در مقررات ملی ساختمان، مباحث مختلفی از قبیل بتن‌ریزی، حریق، آسانسور، تعمیر و نگهداری و پدافند غیرعامل مصوب و ابلاغ شده که شهرداری و سازمان نظام‌مهندسی ساختمانی برای تحقق آن‌ها در روند طراحی و اجرای نقشه‌ها دست‌به‌دست هم داده‌اند.

عزتی ادامه داد: در بحث اجرا سازندگان حقیقی و حقوقی، انبوه‌سازان، مهندسان ناظر و خود مالکان باید به عنوان عوامل تکمیل‌کننده، وارد عمل شده و شرایط ساخت‌و‌ساز ایمن و مطمئن را فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری تمام بخش‌های برنامه‌ریزی، طراحی و اجرا، شاهد افزایش عمر ساخت‌و‌ساز و استحکام ابنیه در مقابل زلزله و سایر مخاطرات طبیعی خواهیم بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.