پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین – سعید کوشافر: امروز و درشرایطی که تبلیغات منفی علیه شرکت پدیده به اوج خود رسیده بود بالاخره محسن پهلوان مقدم مدیرعامل این شرکت تن به حضور درجمع سهامدارانش داد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد این درحالی است که تاکنون وی هرگز مصاحبه ای با خبرنگاران نداشته وشاید مساله ای به نام کنفرانس مطبوعاتی را به رسمیت نمی شناسد .

 مدیرعامل" پدیده" مشاور اقتصادی احمدی نژاد/ قدرت نمایی تبلیغاتی" پدیده" درمقابل اظهارات دادستان کل کشور/ فقط مردم هستند که بازنده بازی "پدیده" میشوند

این درحالی است که او بارها وبارها درمجامعی که خبرنگاران هم حضور داشتند ؛حاضر بوده اما شاید سرمایه بیلیاردی او اجازه نمیداد که خبرنگاری جسارت پرسش از وی را داشته باشد و شاید هم مسایلی دیگر درمیان باشد.

***پهلوان مشاور اقتصادی دولت احمدی نژاد

درعین حال امروز خبرهایی از رابطه نزدیک محسن پهلوان مقدم به احمدی نژاد مخابره شده است و سایت  سایت صدای اقتصاد نوشته که وی بعنوان مشاور اقتصادی دولت حتی درجلسات هیات وزیران حاضر میشده و مراوادات خوبی با انها داشته است و شاید هم به همین دلیل بوده که طی 5 سال گذشته از چتر حمایتی خاصی برخوردار بوده و مانند برخی از دیگر اعضای دولت دهم خط قرمز محسوب میشده است .

درهمین حال برخی بر این باورند که یکی از دلایل اصلی که مقامهای استانی خیلی تمایلی به افشای تخلفات پدیده نداشته وندارند و درمقابل مدیران این شرکت بسیار با احتیاط عمل می کنند این است که شاید برخی از انها سهامدار این شرکت هستند  کما اینکه درسایت شرکت پدیده نیز تهدید شده که کلیه مطالب خلاف واقع علیه پدیده و نیز نشر اکاذیب توسط سایتهای خبری، موسسات و اشخاص حقیقی و حقوقی تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

این درحالی است که امروز قاضی زاده  نماینده مردم مشهد در مجلس، برخی مسئولان استانی و کشوری را شریک اتهامات پدیده می‌داند و تاکید می‌کند طی چند سال گذشته مسئله پدیده جزء یکی از مسائلی بوده که همواره پیگیر بوده‌ایم و بارها در جلسات رسمی و غیررسمی می‌پرسیدیم اگر این شرکت با این حجم گسترده از فعالیت روزی ورشکست شد، چه کسی پاسخگوی تعهدات مردم خواهد بود؟

***اظهارات مبهم استاندار

این همه درحالی است که امروز خبرهای دیگری هم به گوش رسید که میتواند پرونده پدیده را وارد فازهای دیگری کند و از جمله این خبرها اظهار نظر استاندار خراسان است که به طور مبهم اشکال دراراضی  این شرکت را تایید کرده است .

به گزارش واحد مرکزی خبر ؛  علیرضا رشیدیان هم مانند سایر مدیران استان خراسان رضوی بسیار با احتیاط اظهارداشت :  در رابطه با شرکت پدیده و فعالیت آن، بعضی از اقدامات اجرایی همچون موضوع عوارض باید برخی از دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری پیگیری می شد و موضوعات دیگری مثل مالیات و بحث تداخل های زمین پروژه نیز مطرح بود که پیگیری آن از دستگاه های مربوطه و جهاد کشاورزی انجام شد.

رشیدیان افزود: تخلفات بر اساس قوانین و مقررات بررسی شده است و انشاء ا... اصلاحات و جرایم بر اساس قانون پیگیری می شود.استاندار خراسان رضوی گفت :‌ قصد نداریم فرد خاصی را متهم کنیم و هم اکنون «عدم رعایت»هایی که در گذشته رخ داده، در حال پیگیری است.

این درحالی است که روز قبل یک عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی که تعلقات استانی ندارد وبه طور قطع سهامدار پدیده نیست خیلی رک وپوست کنده  گفته بود که  : زمین هایی که در اختیار شرکت پدیده شاندیز می باشد، بطور غیرقانونی تصاحب شده و به این ترتیب این شرکت اقدام به زمین خواری بزرگی در کشور کرده است.

سید رمضان شجاعی کیاسری افزود: حتی مجوزهای ساخت و ساز شرکت پدیده شاندیز به صورت غیرقانونی صادر شده است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: صدا و سیما نیز به دلیل عدم پرداخت بدهی این شرکت درباره پخش آگهی های تبلیغاتی در تلویزیون از «سعید ورودی طرقبه» یکی از سهامداران شرکت پدیده شاندیز شکایت کرده است.

وی با بیان این که پدیده شاندیز با تصاحب زمین های اطراف شهر مقدس مشهد به زمین خواری بزرگی دست زده است، ادامه داد: این شرکت به بیش از 2 میلیون نفر سهام فروخته است، به شکلی که حتی در فروش سهام نیز اختلاس های بزرگی صورت گرفته است.

***لج بازی با دادستانی

اماماجرا به همین جا ختم نشد و مسوولان پدیده طی روزهای گذشته ضمن دهن کجی به مسوولان قوه قضاییه که گفته بودند تبلیغات این شرکت دررسانه ها ممنوع است به تبلیغات گسترده ای درفضای مجازی و سایت خود دست زدند ؛ ارزش سهامشان را 10درصد افزایش دادندو اقدام به یک تجمع چند هزار نفری از سهامداران کردند که مشخص نیست مجوز انرا کدام نهاد صادر کرده است این درحالی است که گاه برای تجمع کمتر از صدنفر کارگر یا شاکی که حقوقشان پایمال شده یا از یک نهاد دولتی گلایه دارند نه تنها مجوز صادر نمیشود که پلیس ضد شورش درمقابلشان قرار میگیرد.

محسن پهلوان درگفتگویی با یک روزنامه محلی با اشاره به انتشار خبر دستور دادستان كل كشور در ارتباط با ممنوعيت تبليغات اين شركت اظهار كرد: ما به عنوان يك شركت بزرگ تصميم مي‌گيريم كه چه موقع تبليغات داشته باشيم يا چگونه و كجا تبليغات كنيم. به عنوان مثال همين امروز زمان قراردادهاي تبليغاتي ما در تهران به اتمام رسيد.وي افزود: همچنين در مورد ممنوعيت تبليغات، هنوز به ما ابلاغ رسمي نشده است و ما خودمان طبق سياست‌هايي كه داريم تبليغات خود را تغيير يا جمع آوري مي‌كنيم.

درعین حال نیم نگاهی به اخبار سایت پدیده حکایت ازدهن کجی بسیار بزرگتری به قوه قضاییه وسایر کسانی دارد که برای این شرکت پرونده درست کرده بودند.افتتاح سالن اسکیت پدیده ، گزارش تصویری از دفاتر خرید و فروش سهام پدیده در شهرهای مختلف که نشان از ارامش دارد و از همه مهمتر خبری که از سخنرانی محسن پهلوان درجمع سهامداران مخابره شده است

مدیرعامل پدیده بدون نام بردن ازشخص یا اشخاصی خاص دردولت یا قوه قضاییه میگوید که عده ای دائم در صدد آزار ما هستندو ادامه میدهد: متاسفانه برخی در این مدت ما را کافر نامیدند و برخی گفتند 94 هزار میلیارد پول مردم را برد.

پهلوان درعین حال باکنایه تصریح میکند: خدا را شاکریم که قوه قضائیه وارد ماجرا شد و قصد دارد مدارک قانونی مارا مورد بررسی قرار دهد که ما نیز اسناد و مدارکمان را تحویل داده ایم.

این درحالی است که مدیرعامل پدیده درگفتگویی و درپی اظهارات یک مقام مسوول دروزارت جهاد کشاورزی میگوید: در سایت ها نوشته اند که من 94 هزار میلیارد کلاهبرداری و فرار کرده و در سوئیس سرمایه گذاری کردم. من الان در دفترم هستم و با شما مصاحبه می کنم.

 محسن پهلوان مقدم همچنین اعلام کرده است دلیل انتشار اسناد بر علیه این شرکت در رسانه ها، محکوم شدن وزارت جهادکشاورزی در دعوایی است که علیه این شرکت داشت. او گفت: ریشه ی این بداخلاقی های رسانه ای و سیاه نمایی های کنونی در خصوص فعالیت این شرکت به دلیل محکوم شدن وزارت جهاد است. در 50 هکتار زمین این شرکت، 1 میلیون و 110 هزار متر زیربنا ساختیم و برخی از پروژه ها هم افتتاح شده است.

اما درمقابل این اظهارات است که عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه مردم به دستگاه قضایی اعتماد کنند نه تبلیغات گسترده پدیده، گفت: مجلس و مجمع نمایندگان خراسان رضوی به موضوع پدیده ورود جدی داشته و تا به نتیجه نرسیدن اطلاعات آن را رسانه‌ای نمی‌کنیم.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر اظهار کرد: با توجه به اینکه پدیده یک شرکت سهامی خاص بوده متاسفانه قوانین را رعایت نکرده و با فروش اوراق مشارکت مشابه شرکت‌های سهامی عام فعالیت می‌کند.

وی افزود: دستگاه قضایی باید نسبت به موضوع پدیده با توجه به بررسی‌هایی که انجام شده و مصاحبه‌هایی که داشته، از تبلیغات این شرکت برای فروش سهام بیشتر به مردم جلوگیری کند.

پژمانفر تصریح کرد: حرکت دستگاه قضایی جلوگیری از یک اتفاق نگران‌کننده در آینده بوده هر چند باید گفت خیلی دیر این اقدام صورت گرفت.

وی یادآور شد: باید چنین حرکتی در مورد شرکتی که این‌ چنین با سهام مردم تخلف می‌کند و پول‌های مردم را به این شکل جذب خود می‌کند زودتر صورت می‌گرفت؛ اما جلوگیری از این اقدام پدیده و شرکت‌هایی از این قبیل در چنین موقعیتی باز هم اقدامی پیشگیرانه بوده و امیدواریم به نتایج مثبت منجر شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی خطاب به مردم و کسانی که در پدیده سهام داشته و یا تصمیم به خرید سهام دارند، گفت: با توجه به اینکه پدیده با وجود ورود دستگاه قضایی به تخلفات این شرکت تبلیغات گسترده‌ای در جامعه مجازی ایجاد کرده و همچنین اقدام به برگزاری جلسات متعدد به منظور جذب اعتماد در این شرایط کرده، تاکید کرد: توصیه بنده به مردم این است که به دستگاه قضایی اعتماد کنند نه تبلیغات گسترده پدیده.

اما محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی به نکته مهم دیگری اشاره میکند ومیگوید: مسئله بسیار مهم عدم نظارت کافی در زمان صدور مجوز است. مردم به یک موسسه و یا شرکت عمرانی اعتماد می‌کنند و نقدینگی خود را در شرکت مذکور سرمایه گذاری می‌کنند پس از مدتی فعالیت شرکت متوقف شده و سرمایه مردم بلاتکلیف در دست موسسه باقی می ماند.

وی افزود: مردم قربانیان اصلی این مسئله هستند که از همه جا بی اطلاع سرمایه خود را وارد این موسسه می کنند ولی به دلیل عدم نظارت کافی این موسسه دچار انحراف شده و یا در ادامه کار از فعالیت خود باز می ماند.

***صورت مالی موجود نیست

اما رسانه ای شدن ماجرای پدیده پای کارشناسان را هم وسط کشید به گونه ای که یک سهامدار فعال بازار سرمایه با بیان این‌که مردم زیادی از سرمایه‌گذاری در سهام پدیده آسیب دیده‌اند عنوان کرد: پدیده شرکتی بود که خرید و فروش سهام را در بین خودشان انجام می داد و تحت نظارت سازمان بورس نبود بنابراین نباید سهام این شرکت را به بازار سرمایه ربط داد.

همچنین شاهین چراغی، نائب رییس پیشین کانون کارگزاران در گفت‌وگو با ایلنا درباره شرکت پدیده شاندیز و حاشیه‌های آن، گفت:صورت‌های مالی پدیده شاندیز در دسترس نیستند و این شرکت هیچ اقدامی هم برای در دسترس قرار دادن آن نمی‌کند و به نظر می‌رسد سودهای این شرکت تماما ساختگی باشد.

این کار‌شناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: در شرایطی که رکود بر ساخت و ساز در کشور حاکم است و کلیه فاکتور‌ها نشان از رکود می‌دهد افزایش قیمت سهام این شرکت جباب گونه و کذب بوده و به اعتقاد بنده این شرکت بورس تقلبی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه پدیده شاندیز در تابلوی بورس جایی ندارد، افزود: قیمت اوراق بهادار در بورس براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، در حالی که نرخ سهام پدیده از طرف شرکت مشخص می‌شود. زمانی که نرخ‌ها بالا‌تر از نرخ‌های موجود در بورس باشد این طبیعی است که میل به خرید بیشتر از فروش است.

وی در خاتمه گفت: ضرورت دارد پدیده شاندیز با شفاف سازی در ارائه اطلاعات و صورت‌های مالی خود به مردم مشخص کند که این خلق ثروت و ارزش از کجا بوده است؟

حسین خزلی کارشناس اقتصادی و دبیرکل سابق کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار با اشاره به ارزش سهام فروخته شده به مردم و تبلیغات سنگین رسانه‌ای این شرکتها، می‌گوید: شرکت پدیده شاندیز هم متشکل از دو شرکت ابنیه و ساختمان و شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری است که اولی سهامی ‌عام است و دومی ‌سهامی‌ خاص و همین شرکت دوم امروز تخلف سنگین 94 هزار میلیارد تومانی را مرتکب شده‌است.

شایان ذکر است شرکت ابنیه پدیده شاندیز، مجری و مالک تمام پروژه‌های ساختمانی مجموعه پدیده، در سال ۸۳ با هدف ساخت بزرگ‌ترین مجموعه چند منظوره تفریحی و گردشگری کشور، اقدام به جذب مشارکت و سرمایه‌گذاری، در قالب فروش سهام کرد و تعداد کل سهام این شرکت، یک و نیم میلیارد سهم است.

شاخص رشد سهام پروژه پدیده شاندیز از آبان ۸۸ تا شهریور ۱۳۹۰، رشد ۵۰ درصدی را تجربه کرد و با آغاز عملیات اجرایی در مهرماه ۹۰، با جهش ۱۳۰درصدی رو به رو شد. در سال ۱۳۹۰ نیز با وجود رکود در بخش ساختمان، قیمت سهام پدیده ۲۷۵ درصد رشد داشته است.

در سال ۱۳۹۱، سهام پدیده شاندیز با افزایش ۱۳۴ درصدی، سود بالایی را به سمت سهامداران خود روانه کرد و در سال ۱۳۹۲ باز هم سهام پدیده، سیر صعودی حدوداً ۱۳۰ درصدی را ادامه داد.

پیش از این هر سهم این شرکت با قیمت حدود هشت هزار و ۸۵۰ تومانی خود، ارزش بازاری بیش از ۱۶ هزار و ۵۹۳ میلیارد تومان برای شرکت ایجاد کرده است. قیمت سهام پدیده در یکم فروردین ۱۳۹۳، چهار هزار و ۹۱۰ تومان بوده، که در طول ۲۸۰ روز قیمت این سهام اوایل دی‌ماه به بیش از ۱۲ هزار تومان رسیده بود.

شایان ذکر است خبرنگار قدس انلاین طی چند روز گذشته بارها وبارها درتماس با مدیر فرهنگی شرکت پدیده درخواست یک مصاحبه با مدیرعامل یا رییس هیات مدیره این شرکت برای پاسخ به ابهامات موجود را داشت که هرگز این امکان میسر نشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    12 5
    اقای خبرنگار، مقام مسوول این عدد ۹۴ هزار میلیارد را از کجا اورده اید !؟ چرا اخبار کذب و دروغ را اینطور پیچیده در لابه لای مصاحبه ها و گمانه زنی های موهوم نشر می دهید !
  • پیراسته فر IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    11 2
    اولاً یک کاری بکنید که "سرمایه گزاران"را فراری ندهید. دوماً یکی بیایید تخلفات وکلاهبرداری "پدیده"را مستدل ومتقن"بگوید که چی به چیه!نه ایکه ی کلی گویی کند"غیرقانونی،غیرمجاز" برای مردم توضیج داده شود،زمین را چگونه تصرف کردند،چه فرآیندی را باید طی می کردند که نکردندوچرانکردند،ومگرمی شود دریک کشوری که این همه رسانه است واین همه چشمهای بیناباشدآنوقت یک نفربدون هماهنگی واحیاناً"تبانی"بیاید اینهمه بساط پهن کند ودرکل کشورازرسانه ملی ودیگررسانه های قانونی ودولتی برای کارغیرقانونی تبلیغ کند! آن آقایانی که "پشت صحنه"بودندرا"افشا"کنید،فقظ خواهشاًبیهوده باآبروی مسئولان سابق ویادیگران بازی نکنید "مثل بورسیه های غیرقانونی" طوری متقن ومستدل بگویید که طیفی ازمسئولان سابق وجدید نیاند"نتوانند"تکذیبش کنند.
  • m IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    1 2
    خدا حفظ کند برادران سپاهی رو
  • saeed IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    13 6
    جالب است که اگر پدیده 94هزارمیلیارد تومان کلاهبرداری کرده است ، پس چرا یک شاکی خصوصی هم ندارد؟ در حالی که بورس سرمایه خیلی مثل ما رو نصف کرد، پدیده داره سود خوبی به سهامداراش میده در ضمن اینکه در همین بورس هم شرکتی بنام "سرمایه گذاری توسعه وعمران استان كرمان" در سال پیش 1300 درصد رشد کرده پس دلیل میشه که شرکت کلاهبرداری بوده ؟؟؟ لطفا منصفانه قضاوت کنید
  • امید مشهد IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    5 14
    باعث تاسف است شرکتی که ۵سال است سرخود وبدون تبعیت از هیچ قانونی پول مردم ساده لوح را به جیب زده حالا هم که قوه قضاییه جرات پیدا کرده و میخواد جلو سو استفاده بیشترشان را بگیره بعضیها سعی در منحرف کردن موضوع را دارند وحتی آقای پهلوان مسولین قضایی را هم تهدید میکند ، مشخص است که ایشان پشتش فقط به سرمایه های باده آورده گرم نیست بلکه کسانی هستند که ایشان را حمایت میکنند وگرنه چه کسی بعد از این همه بی قانونی جرات دارد اینطور به صراحت دستگاه قضایی را هم تهدید کند ، واقعا ....
  • میثم IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    12 7
    برای اولین بار اومدم سایتتون و برای آخرین بار هم خواهد بود، شما خبر بدهید، چه حقی دارید پرونده ای که هنوز مشخص نشده است را تحلیل میکنید، به آقای کوشا فر بگویید ده درصد افزاش سرمایه نخورده است، بلکه پهلوان ده درصد سهام خودش بین سهامدارها تقسیم کرده، یعنی نقل و انتقال است، در هر صورت به عنوان نصیحت به شما میگویم هر کس این مطلب بخواند فکر میکند شما یک چیزی بهتون میرسه که اینطوری مطلب میزنید، شاید برای همین آماتور بازیها باشد که سایتتون معروف نیست و طرفدار ندارد،
  • ساسان IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    7 1
    خدایا فقط خودت میدونی تو این کشور چه خبره
  • یوسف IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    14 8
    واقعاً خجالت داره. بیشتر مطالب این گزارش خلاف واقع بوده و مشخصه هدفمند و سفارشی تهیه شده
  • تحلیلگر اقتصادی IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    9 4
    ببینید بحث فقط این است که پدیده 25000 میلیارد تومن روی سهامش ارزش گذاشته است که از این 25000 میلیارد تومان 21 درصد سهم مردم است یعنی حدود 5250 میلیارد تومن و بقیه یعنی 20000 میلیارد تومن متعلق به اقای پهلوان. به عبارتی 20000 میلیارد تومن یعنی 6 میلیارد دلار که در نتیجه ایشان با این رقم ثروتمندترین فرد ایرانی در جهان خواهد بود. ولی واقعیت این است که این 8 میلیارد دلاری که ارزش سهام پروژه است در واقع وجود خارجی ندارد. یعنی هیچ احد الناسی در کشور نیست که بتواند این مبلغ را برای سهم بپردازد. دولت کشور لنگ یک میلیارد دلار است. بعد از کلی چانه زنی باقدرتهای خارجی اجازه برداشت ماهی هفتصد میلیون دلار از حسابهای بانکی اش را گرفته است، بعد چگونه اقای پهلوان چهار تا ماکت و پروژه نیمه تمام در بیابان خشک را اینچنین قیمت گذاری کرده است؟!!! معلوم است که سهامدار عوام سرمایه اش سوخت می
  • تحلیلگر اقتصادی IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    5 5
    ادامه کامنت قبل با ترکیدن حباب نیست می گردد. بعد خیل این عوام نااگاه سر به شورش و اعتراض می گذارند و تبعات اجتماعی وسیعی بدنبال اعتراض 100 هزار نفر و خانواده هایشان بوجود خواهد امد. این بخشش از سهام خویش به ملت اقدامی خوب البته ناکافی بود ولی بازهم چیزی از حباب را کاهش نداده است. تنها راه کاهش حباب بدون ضرر ملت این است که اقای پهلوان سهام خود را از نزدیک 78 درصد به 30 درصد کاهش دهد و برگه سهام مربوطه را نابود کند نه اینکه به دیگران واگذار کند. تا ارزش پروژه تا حدودی بیانگر ارزش فعلی و ارزش افزوده اتی گردد.
  • ناشناس IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    18 8
    زنده باد پدیده. ماحاضریم پولمونو از دست بدیم ولی به شما که حالا مدعی حمایت از مردم شده اید ندیم چون به عوامل پدیده از شما بیشتر اعتماد داریم.چون میدانیم و میبینیم پولمان در کجا خرج میشود. نه توحین بود نه افترا فقط نظر شخصی بود اکه صادقید منتشر کنید.
  • مهدی IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    11 3
    روش پدیده بهترین راه برای حذف نزول و رباست.
  • امیر IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    6 6
    پدیده هم رفت و مردمی ماندند که کاسه چه کنم چه کنم به دست گرفتند . . .
  • ع IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 1
    جريان چيه هركس با احمدي نژاد ارتباط داره اخرش عاقبت نابخير ميشه.
  • قاضی IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    1 0
    خداوند درغگویان را ...
  • محمد IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    5 0
    جالبه تو ايران هر كي گنده ميشه رو ميخان زمين بزنن و اصنم مردم واسشونً مهم نيستن چون اگه مهم بودن مردم بعد ٥ سال اقايون اينطوري ادعا نميكردن كه پديده بدون مجوز داره كار ميكنه. اينقدر سياه بازي به اين تابلويي ديگه نوبره. ما مردم از حقمون ايندفه كوتاه نميايم. كه هر موقع حال ميكنين يكيرو ميبرين بالا هر موقع هم حال نميكنين ميزنين زمين و به اسم مردم و خدا پيغمبر به كارتون ميخاين وجهه شرعي بدين. بسه ديگه، مردم رو تا كي ميخاين گوسفند فرض كنيد
  • سعید IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    6 0
    واقعا نمیدونم از این همه دروغ و شایعه پراکنی و کارشکنی چی بهتون میرسه... چرا تا یکی یا یک مجموعه یکم بین مردم محبوب میشه به طرق مختلف میخوان بزننش زمین... چرا وقتی از اصل جریانات باخبر نیستیم فقط به صرف یک اسم تحلیل گر اقتصادی یا بازار بورس به خودمون اجازه میدیم هر طور که می خوایم قضاوت کنیم و دروغ تحویل مردم بدیم... جالبه که پیشرفت عظیم پدیده رو نمی بینید! بس دیگه اینقدر جوسازی نکنید...
  • pahlan IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    1 0
    با سلام.94 هزار میلیارد تقسیم بر یکصد و ده هزار(سهامداران)میشود 854 میلون نومان به ازای ورود هر سهامدار.یعنی از سال 88 که 200 میفروخته تا الان به طور متوسط هر سهامدار 854 میلیون تومان سهام خریده.جالب نیست این اظهار نظر مسوولین.ایا شما به اخرت اعتقاد دارید.
  • امیر IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    آقایی که این مقاله را نوشته ای تو آینه نگاه کن ببین چی می بینی!!!!!!حالا که به قولی یه مشکل از طرف مسولان برای مردم پیش آمده مردم باید تاوان بی مسولیتی دیگران را بدهند و مقصر شوند بعد بروند بخواب ززمستانی!؟شما مسولان از بیت المال حقوق میگیرید که فکر میکنم باز مردم مال باخته هستند.