قدس آنلاین،الف.زمینی؛ قانع شدن نمایندگان مجلس از توضیحات ظریف، خبرهای خوش از افزایش وام خرید خودرو، مسکن و کالا و جلسه فوق العاده 2000سهامدار پدیده شاندیز از جمله مهمترین خبرهای امروز روزنامه ها بودند.

از "وام 80میلیونی مسکن" تا "مشهد در تب و تاب"

خیابان ظریف بن بست نیست

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه صبح دیروز سه شنبه برای پاسخ به سوالات نمایندگان مجلس در صحن علنی مجلس حضور یافت. این خبر تقریبا در تمام روزنامه های کشور بازتاب داشت.

روزنامه "قدس" با انتشار تصویری از ظریف در مجلس، از قانع شدن نمایندگان از توضیحات ظریف نوشت. در تیتر این خبر می خوانیم: "بحث هسته ای بر مبنای فتوای درخشان رهبری طراحی شده است"

مجلس با رای خوبی از پاسخ های وزیر قانع شد. از مجموع 229 نماینده حاضر در جلسه علنی، 125 نماینده رای موافق، 86 نماینده رای مخالف و 8 نماینده نیز رای ممتنع دادند. هچنین 10 نماینده در رای گیری شرکت نکردند.

روزنامه "ایران" از این موضوع به عنوان "کارت سبز مجلس به تیم هسته ای" یاد کرد.

"شرق" هم نتایج این رای گیری را "«نه» رسای بهارستان به تندروها" دانست.

روزنامه "آرمان" نیز حضور ظریف در مجلس و قانع شدن نمایندگان را عبور سرافرازانه وزیر خارجه از پیچ بهارستان دانست. این روزنامه در تیتر خود می نویسد: "خیابان ظریف بن بست نیست"

روزنامه "اسرار" نیز از قول "ظریف" نوشت: "جناجی شدن سیاست خارجی نقطه بی بازگشت شکست است."؛ در ادامه این روزنامه در تیتری سیاسی در حوزه سیاست خارجی می نویسد: "مجلس قانع شد، دلواپسان ناکام"

***

وام 80میلیونی مسکن

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفته است طی دو هفته آینده خبرهای خوشی از وام 80میلیونی خرید مسکن به اطلاع مردم خواهد رسید. به نظر می رسد این تصمیمات رونق بازارهای مسکن، خودرو و دیگر کالاهای ضروری مردم را به دنبال داشته باشد.

در همین راستا روزنامه "قدس" نوشت: "خبرهای خوش از افزایش وام خرید خودرو، مسکن و کالا"

روزنامه اقتصادی "آسیا" نیز از "تصمیمات جدید درباره وام اتومبیل، خانه، کالا و ازدواج" می نویسد. گفتنی است در صورتیکه وام مسکن 80میلیونی با دستور رئیس کل بانک مرکزی باشد، می تواند به صورت مستقیم و قبل از طرح در اداره اعتبارات، در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار گیرد. البته بانک مرکزی برای افزایش سقف وام ازدواج از 3 به 5 میلیون تومان برنامه ای ندارد.

روزنامه "صاحب قلم" هم نوشت: "وام مسکن، خودرو و کالا دو برابر می شود"

روزنامه "اقتصاد پویا" نیز چنین تیتر یکی داشت: "خبرهای خوش از وام 80میلیونی خرید مسکن در 2هفته آینده"

البته جالب است بدانید در حالیکه اکثر روزنامه ها خبر از وام 80میلیونی مسکن داده اند؛ تیتر یک روزنامه "ابرار اقتصادی" به این شرح بود: "وام مسکن 30میلیون تومانی شد"

***

مشهد در تب و تاب

روزنامه "مردم امروز" از "جلسه فوق العاده 2000سهامدار پدیده شاندیز" می نویسد. در این روزنامه می خوانیم: "محسن پهلوان مدیر عامل پدیده شاندیز در حاشیه این نشست در پاسخ به این سئوال که تصمیمی برای عرضه سهام شرکت پدیده شاندیز در بورس دارید یا خیر؟ عنوان کرد: طی روزهای آینده مجمع عمومی سهامداران شرکت پدیده شاندیز تشکیل جلسه خواهد داد و در ارتباط با عرضه سهام شرکت در بورس تصمیم گیری خواهد شد؛ اما بنده تاکیدی برای عرضه سهام در بورس ندارم"

روزنامه "هفت صبح" نیز تیتر "مشهد در تب و تاب" را برای صفجه اول خود برگزیده است.

روزنامه "آفتاب یزد" نیز از "رابطه مالک پدیده با احمدی نژاد" می نویسد. در این روزنامه تیتر دیگری با عنوان "بلوف احمدی نژادی ها" خودنمایی می کند.

سایت صدای اقتصاد نوشته بود: "سطح رابطه پهلوان با دولت دهم به قدری بالا بوده که به عنوان مشاور اقتصادی هیات وزیران فعالیت می کرده است. پهلوان مقدم با همین عنوان در جلسات هیات دولت نیز شرکت می کرده است."

 

 

نیم نگاهی به صفحات اول برخی از روزنامه های امروز

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.