عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: پدیده با این سرمایه چگونه در بورس قرار نگرفته و شرکتی که در بورس قرار نگرفته چطور سهام خود را عرضه می‌کند، براساس آنچه اعلام شده ۸۰ درصد سهام متعلق به یک نفر و ۲۰ درصد دیگر متعلق به سایر افراد است.

۲ ایراد اصلی پروژه "پدیده"؛ از فروش بی‌ضابطه تا سهام ۸۰ درصدی در دست یک "نفر"

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: بودجه زیارت در برنامه پنجم توسعه مورد تاکید جدی واقع شده است و این برنامه تاکید کرده است که باید اعتباری برای زیارت در نظر گرفته شود.

وی افزود: این اعتبار در ردیف بودجه پیشنهادی دولت در سال 94 آورده نشده است و نمایندگان استان در تلاش هستند تا از طریق رایزنی در کمیسیون تلفیق اعتباری برای این مسئله در نظر بگیرند.

بسته‌های تشویقی ویژه صادرکنندگان

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای بحث صادرات احکام بسیار مناسبی در نظر گرفته شده است که مهمترین آنها معافیت مالیاتی است و در کنار آن در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی نیز می‌تواند انگیزه صادرکنندگان را در این مسیر افزایش دهد.

سبحانی فر تصریح کرد: این مشوق‌های صادراتی یا می‌تواند به صورت نقدی و ریالی پرداخت شود و یا از طریق مالیات‌ها و عوارض نمایانگر شود.

2 ایراد اصلی پروژه "پدیده"

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی در ارتباط با پروژه پدیده اظهار داشت: به نظر بنده در بحث پدیده باید دقت نظر بیشتری از قبل انجام می‌شد البته بارها عنوان شده که در 5 سال اخیر ایرادات اصلی پروژه را مسئولان متذکر شده‌اند و توصیه‌هایی نیز شده که با نظارت بیشتری فعالیت آن ادامه پیدا کند.

سبحانی فر تاکید کرد: اگر فرض بگیریم که هیچ اتفاقی هم نیفتاده باشد تنها موردی که می‌تواند مورد توجه باشد این است که این شرکت با این سرمایه چگونه در بورس قرار نگرفته است و شرکتی که در بورس قرار نگرفته چطور سهام خود را عرضه می‌کند و این یک ایراد اساسی است.

وی اظهار داشت: ابهام دوم این است که اگر شرکتی وجود دارد چند درصد سهام آن متعلق به سرمایه داران و سهامداران اولیه است و چه میزان از آن متعلق به سایرین است؟ براساس آنچه اعلام شده 80 درصد سهام این شرکت متعلق به یک نفر است و 20 درصد دیگر متعلق به سایرین است و اینها ایراداتی است که وجود دارد.

وضعیت پروژه‌های عمرانی سبزوار

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت پروژه‌های عمرانی این شهرستان عنوان کرد: پروژه‌هایی که در شهرستان سبزوار وجود دارد در دو دسته ملی و استانی قابل بررسی است.

سبحانی فر تاکید کرد: پروژه‌های استانی از محل تملک دارایی و ماده 180 در حال تامین اعتبار، انعقاد قرارداد و یا اجرا است و البته بخشی از اینها دیر ابلاغ شده است و یا تفاهمنامه آنها اخیرا منعقد شده است.

وی گفت: در بخش ملی پروژه‌هایی در سبزوار و شهرستانها در حال دنبال شدن است که یکی از مهمترین آنها بیمارستان حشمتیه سبزوار است که روند مناسبی دارد و امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد و بتوانیم در سال آینده تجهیزات لازم را برای این بیمارستان تامین کنیم و در نهایت شاهد بهره برداری آن باشیم.

سبحانی فر با اشاره به اینکه بخش قلب این بیمارستان به بهره برداری رسیده است گفت: در سایر شهرستانهای وابسته مانند داورزن، روداب، ششتمد و خوشاب نیز طرح‌هایی در زمینه بهداشت و درمان وجود دارد که تلاش می‌کنیم توافقنامه آنها نیز هر چه زودتر منعقد شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بحث‌هایی مانند راه آهن سبزوار نیز، اعتبارات مناسبی از محل ماده 180 که حدود 90 میلیارد ریال بوده است در نظر گرفته شده است و 2.3 میلیارد نیز از محل اعتبارات ملی بوده است که بخش عمده آن ابلاغ شده است و امیدواریم پیمانکار نیز هر چه سریع‌تر کار را سرعت دهد هرچند که معتقدیم اعتبار در نظر گرفته شده بسیار اندک است.

سبحانی فر تصریح کرد: در بخش صنایع نیز، فولاد سبزوار که در منطقه جوین است در دست اقدام است و البته اعتبارات در این زمینه نیز بسیار کند تزریق می‌شود اما با این وجود کار عملیاتی آن انجام شده است و به 70 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است و واگذاری بخشی از آن به بخش خصوصی نیز امیدواریم به زودی انجام شود و انتظار داریم بخش اسفنجی آن در سال آینده به بهره برداری برسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامين IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    8 0
    آخه به شما چي ربطي داره كه چند درصدش براي كيه ؟ يا چرا وارد بورس نميشه . ما سهامداران دوست نداريم وارد بورس بشيم يا دوست داريم 100 درصدش براي يك نفر باشه .
  • ایرانی IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    2 0
    بسیا جالبه این آقای عزیز که مطالبش رو چاپ کردن معلومه که اصلا از قوانین کشور اطلاعی نداره و فرق سهامی عام و خاص رو نمیدونه من نمیخوام از پیده حمایت کنم ولی چرا آقایان به خودشون اجازه میدن که تو هر کاری دخالت بکنند و نظر بدن در حالی که آلفبای کار رو نمیدونن متاسفم برای نمایندگان مجلس عزیز که این قدر کم اطلاع و ... هستن