مهناز خجسته نیا: مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد در نخستین نشست رسانه ای خود در جمع خبرنگاران حاضر شد تا تقویمی از برنامه زمانبندی پروژه های قطار شهری را ارایه کند.

احداث هر کیلومتر خط قطار شهری 140 میلیارد تومان هزینه دارد

به گزارش خبرنگار ما، کیامرز در این جلسه از بهره برداری ادامه خط یک تا فرودگاه و پایان حفاری خط دو تا نیمه اول سال 94 خبر داد و گفت: توسعه خط یک قطار شهری مشهد از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد حتی اگر ایستگاه‌های آن ناقص باشد، تا نیمه اول سال 94 مسافران را جابه جا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این پروژه به طول چهار کیلومتر و 600 متر اجرا می شود، افزود: 213 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه پیش بینی شده که تاکنون 110 میلیارد تومان هزینه شده است.به گفته وی عملیات حفر تونل این مسیر به پایان رسیده و 5/1 کیلومتر از مسیر نیز ریل گذاری شده که امیدوارم ریل گذاری کامل تا اردیبهشت ماه آینده انجام شود.وی تأمین تجهیزات شبکه بالا سری را یکی از دلایل تاخیر در اجرای پروژه توسعه خط یک قطار شهری تا فرودگاه اعلام کرد و اظهار داشت: این در حالی است که 70 درصد تجهیزات این شبکه بومی سازی شده و تنها 30 درصد باید وارد شود.

 

    ورود قطارهای خط 2 از فروردین 95

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد در ادامه از پایان حفر تونل جنوبی خط دو تا بهمن ماه سال جاری و تونل شمالی تا مهر 94 خبر داد و گفت: تنها حفاری 5/2 کیلومتر از مسیر 5/14 کیلومتری خط دو قطار شهری باقی مانده است.

به گفته وی قرارداد ساخت ناوگان خط دو نهایی و ساخت واگنها نیز در کشور چین آغاز شده که فروردین 95 سه رام از این قطار وارد مشهد می‌شود و تا اواخر سال 95 تمام ناوگان به صورت قطعه وارد و در تهران تولید می‌شود.کیامرز با اشاره به تأمین برق و ساخت دپوی قطار مورد نیاز خط دو قطار شهری اظهار داشت: برای این پروژه نیز هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار ریالی و 400 میلیارد تومان اعتبار ارزی برای تجهیزات ناوگان این خط می باشد.

   آغاز احداث خط 3 قطار شهری از مهر94

کیامرز همچنین از شروع عملیات اجرایی خط 3 قطار شهری مشهد از مهرماه 94 خبر داد و گفت: این خط نیز به طول 5/28 کیلومتر از شهرک ابوذر تا الهیه احداث خواهد شد.وی افزود:  برای فاز اول این پروژه از شهرک ابوذر تا میدان فردوسی به طول 11 کیلومتر هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

 

   خبرهای یک خطی

- مدیرعامل شرکت قطار شهری از اختصاص 100 درصد بودجه دولتی احداث خط دو قطار شهری در سال 93 خبر داد و گفت: این اعتبار 95 میلیارد تومان است، اما برای احداث هر کیلومتر از خط قطار شهری بیش از 140 میلیارد تومان هزینه می‌شود.

- کیامرز در ارتباط با خط 4 قطار شهری مشهد نیز گفت: مطالعات آن آغاز شده و طبق برنامه‌ریزی انجام شده امیدوارم تا آبان سال 94 به پایان برسد.

- وی با عذرخواهی از شهروندان به دلیل مشکلات پیش آمده در اجرای خط دو قطار شهری اطمینان خاطر داد، ایستگاه فضل بن شاذان که بیشترین گلایه های مردمی برای انسداد مسیر را دارد تا فروردین یا اردیبهشت 94 بازگشایی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.