۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 258172

مدل ان ایکس که کراس اوور یوتیلیتی جدید لکسوس است، برتری خودروسازان لوکس آلمانی را در معرض تهدید قرار می‌دهد.

عرض اندام لکسوس جدید

به گزارش ایسنا، تام لیبی - یک تحلیلگر - در آستانه نمایشگاه خودروی بین المللی آمریکای شمالی که در دیترویت برگزار می‌شود، اظهار کرد: هر کس که لکسوس را جدی نگرفته، در اشتباه است. این شرکت سال گذشته در فروش خودروی لوکس در آمریکا پس از بی ام و و مرسدس قرار گرفت اما امسال شاهد مبارزه واقعی میان سه برند خواهیم بود.

ان ایکس لکسوس خودرویی با قیمت نسبتا مناسب در بازاری است که اکنون شاهد موج تقاضای مصرف کنندگان برای پیکاپ‌ها، مینی ون‌ها و اسپورت یوتیلیتی است.

بی ام و سال گذشته با فروش 339 هزار و 738 دستگاه خودرو در آمریکا که 9.8 درصد

بالاتر از سال 2013 بود پرفروش‌ترین خودروساز لوکس در این کشور شد و پس از آن مرسدس بنز قرار گرفت که میزان فروشش با رشد 5.7 درصدی، به 330 هزار و 391 دستگاه رسید.

لکسوس فاصله خود با برندهای آلمانی را کاهش داد اما با فروش 311 هزار و 389 دستگاه خودرو که رشد 13.7 درصدی نسبت به سال 2013 داشت، در رتبه سوم باقی ماند.

لکسوس به مدت 11 سال پرفروش‌ترین خودروساز لوکس در آمریکا بود اما دو برند آلمانی در سال 2011 که فاجعه زلزله و سونامی ژاپن اتفاق افتاد، از این شرکت پیش افتادند.

مدل ان ایکس که از نظر اندازه مشابه RAV4 تویوتا است، 34 هزار و 480 دلار قیمت دارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، نرخ‌های بهره اندک و ارزش بالای فروش مجدد هزینه لیزینگ خودرو را کاهش داده و این عوامل به افزایش فروش خودروهای لوکس کمک کرده‌اند.

در سطح جهانی بی ام و با فروش 1.81 میلیون خودرو در سال 2014 جلوتر از آئودی و مرسدس قرار گرفت. فروش آئودی با 11 درصد رشد به 1.74 میلیون دستگاه رسید و مرسدس با 13 درصد افزایش، 1.65 میلیون خودرو فروخت.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.