نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه عده‌ای به بهانه حصر سران فتنه از تعرض به نهادهای رسمی و قانونی ابایی ندارند، گفت: عده‌ای با مطالبه محاکمه سران فتنه می‌خواهند فتنه دیگری رقم بزنند.

رکود را در صنعت و تولید دو چندان کردید/عده‌ای می‌خواهند فتنه دیگری رقم بزنند

به گزارش  تسنیم، الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در نطق میان‌دستور خود در سخنانی ضمن انتقاد از برگزاری همایش مبارزه با فساد، گفت: چند وقت پیش همایشی در رابطه با مبارزه با فساد برگزار شد که سؤال بنده از برگزارکنندگان دولتی این همایش این است که اگر خدا وکیلی شما اراده مبارزه با فساد را دارید، با رانت 650 میلیون یورویی چه کردید؟

وی افزود: سؤال دوم بنده از برگزارکنندگان دولتی همایش مبارزه با فساد این است که با این 4.1 میلیارد دلاری که هنوز قرائت نکرده‌ام، اما کمیسیون برنامه و بودجه آن را بررسی کرده‌ است، چه کرده‌اید؟ اگر فردا بدتر از بابک زنجانی درآمد، چه کسی پاسخگوست؟ به جای این همایش‌ها بهتر نیست دستاوردهای این طور نشست‌ها را به مردم گزارش کنید تا مطالبات مردم از شما معلوم و مشخص شود که شما چه مسیری را دارید طی می‌کنید؟

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه با جوسازی نمی‌شود با فساد مبارزه کرد، گفت: همایش دیگری که برگزار کردند، در رابطه با اقتصاد ایران است. سؤال بنده این است که شما 4 برنامه برای اقتصاد ایران نوشتید، چه گلی به سر ملت ایران زدید که امروز همایش برگزار کرده‌اید؟ چه طور شد که یک نفر از مخالفان شما، چه از اقتصاددانان مجلس، چه از دانشگاه‌های کشور نظیر شهید بهشتی، تهران، علامه، الزهرا و جاهای دیگر هیچ کس را دعوت نکردید که سخنرانی کند؟ هیچ موضع مخالفی وجود نداشت؟ هیچ نظریه‌ای مخالف نظر شما در کشور نسبت به اقتصاد ایران وجود نداشت؟ حتی یک اقتصاددان نهادگرا در این کشور نبود که خلاف نظرات شما برای حل مشکلات اقتصادی کشور نظر داشته باشد؟ چرا یک نفر را دعوت نکردید؟

نادران در همین زمینه تصریح کرد: با رانت سیاسی دولتی همایش برگزار کرده‌اید، اما می‌گویید نباید از رانت سیاسی برای اقتصاد استفاده کرد؟ اگر این رانت نبود، پس چه بود؟ آیا به مخالفین خودتان هم اجازه می‌دهید که با رانت‌های دولتی همین همایش‌ها را برگزار کنند؟

وی همچنین تأکید کرد: وزرای هزار میلیارد تومانی از کجا در آمدند؟ از کدام دولت ظهور و بروز پیدا کردند؟ از رانت سیاسی استفاده کردند یا رانت اقتصادی؟ امروز در دولت چه کاره هستند؟

نماینده مردم تهران در مجلس در مجلس خطاب به رئیس‌جمهور گفت: شما اقتصاد کشور را به مذاکرات هسته‌ای گره زدید و بعد هم فهمیدید که اشتباه کرده‌اید، شما آمدید اصلاح کنید، اما متأسفانه در همین همایش اقتصاد ایران می‌بینیم که دوباره بر همان مواضع گذشته پافشاری می‌کنید. یک خط مقاومت و یک خط وابستگی، بعد هم تصریح می‌کنید به اینکه تا این وابستگی‌ها و کرنش‌ها در برابر نظام سلطه نباشد، مشکلات اقتصاد کشور حل نمی‌شود. این دو قطبی کردن اقتصاد برای مدیریت کشور چه راه حلی و پیامد و دستاوردی می‌تواند داشته باشد؟

نادران تصریح کرد: سؤال دیگر بنده این است که شما برای حل مشکلات اقتصاد ایران همایش برگزار کردید، این بورسی که با سر سقوط کرده و از 89 هزار میلیارد به کمتر از 60 هزار میلیارد رسیده است، آیا راه حلی برای آن پیشنهاد و آسیب‌شناسی کردید؟ سعی کردید که از حقوق مردم و سهامداران دفاع کنید؟آیا شما به وظایف‌تان در قانون اصل 44 عمل کردید؟ آیا به وظایف‌تان در رابطه با سهامداران سهام عدالت عمل کردید؟ آیا به وظایف‌تان در قانون هدفمندی یارانه‌ها عمل کردید؟ آیا به وظایف‌تان در قانون پولشویی عمل کردید؟ رکود حاکم بر بازار که امروز کشور شاهد آن است و متأسفانه بیکاری آنان دامن فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را گرفته به گردن کیست و چه کسی پاسخگوی این گرفتاری‌هاست؟

وی اضافه کرد: امید بستن به مذاکرات هسته‌ای و دو قطبی کردن مردم و جامعه در جریانات اجتماعی و خط مقاوت را در مقابل تفکرات وابسته قرار دادن، 20 سال پیش تعقیب شد و در برنامه چهارم در کتاب مبانی نظری برنامه چهارم به صراحت گفته شد:" ما برای اینکه یک بازیگر هنجارپذیر منطقه‌ای بشیوم، راهی نداریم جز اینکه با آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها کنار بیاییم."

نماینده مردم تهران در مجلس در با بیان اینکه اساس بحث معارضه ما با آمریکایی‌‌ها بر سر وجود رژیم صهیونیستی است، گفت: در همین کتاب آورده‌اند که البته به زعم خودشان که تا این مشکلات را حل نکنیم، مسائل اقتصادی کشور حل نمی‌شود. شما امروز برای این آمده‌اید که این مشکلات را حل کنید؟ اقتصاد مقاومتی در لوایح دولت در یک سال و نیم گذشته چه جایگاهی داشته است؟

نادران با طرح این سؤال که آیا شما خط مقاومت را در اقتصاد تعقیب کردید یا با کنترل نسبی نقدینگی سعی کردید قیمت‌ها را مهار کنید؟ افزود: شما از طرفی رکود را در بخش صنعت و تولید دو چندان کردید؛ امروز لشکر بیکاران در مجموعه کشور، به خصوص در فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را ببینید، عارضه این بر عهده کیست؟

وی در پایان خاطر نشان کرد: متأسفانه عده‌ای به بهانه حصر سران فتنه و در شرایطی که کشور و منطقه در آن قرار دارد، اراده کرده‌اند تا مطالبه محاکمه و اعدام سران فتنه، فتنه دیگری را رقم بزنند و در این راه از تعرض به نهادهای رسمی و قانونی و اختیارات آنها، ابایی ندارند، در این بین عده‌ای بازی‌خورده، تهور به خرج داده و پازل دشمن را کامل می‌کنند، بی اعتنا به اینکه گیرم پسر نوح باشی یا برادر حاتم طایی، ولی فردا این نسبت‌ها افاقه‌ای نخواهد کرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.