قدس آنلاین - تبریز : شهردار تبریز، پس از تقدیم لایحه بودجه سال 94، رویکردها و محورهای مهم این لایحه را تشریح کرد .

مونتاژ واگن های سه کلانشهر کشور در تبریز جز افتخارات  است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز ، صادق نجفی در صحن علنی شورای اسلامی شهر، سیاست های 24 گانه ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه شهرداری ها را مهمترین محور تدوین و جمع بندی بودجه 94 عنوان کرد و افزود: به حداقل رساندن هر گونه انحراف از برنامه های مصوب شورا، تسهیل در فرآیندهای خدمتگزاری، امکان سازی جهت مشارکت حداکثری متخصصان و شهروندان و توجه به رویکردهای دانش بنیان با همکاری مراکز معتبر دانشگاهی، مهم ترین معیارهای تدوین بودجه 94، توسط کارشناسان و مدیران بخش های مختلف شهرداری تبریز بوده است.

نجفی  اظهار داشت: روند حرکت شهرداری در پیگیری توسعه و پیشرفت شهر تبریز، تا به امروز بر اساس بودجه مصوب شورای اسلامی شهر بوده و از این پس نیز بر اساس همین میثاق استمرار خواهد داشت.

وی متذکر شد: بودجه سال 93، در 9 ماه گذشته، در مناطق 102 درصد، در سازمان ها 91 درصد و در کل شهرداری با لحاظ 800 میلیارد تومان اوراق مشارکت و تسهیلات، 62 درصد تحقق داشته است.

شهردار تبریز، با اشاره به روند جذب تسهیلات در سال 93 اظهار داشت: علاوه بر 300 میلیارد تومان تسهیلات مصوب بودجه سال 93، شورای اسلامی شهر با تصویب چشم اندازی سه ساله، شرایط برخورداری شهرداری از 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات را فرهم کرد که از این میزان، جذب 1600 میلیارد تومان از بانک شهر، توسط شهرداری برای سال 94، مورد توافق قرار گرفته است.

صادق نجفی  با بیان این که در 9 ماه گذشته، 138 میلیارد تومان از تسهیلاتی را که شهرداری در سال های گذشته، جذب کرده بود، عودت داده شده است، خاطرنشان کرد: این در صورتی است که 81 میلیارد تومان تسهیلات نیز جذب شده است.

نجفی بودجه واقعی سال آتی شهرداری تبریز را 2800 میلیارد تومان خواند و گفت:  این رقم نزدیک به بودجه سال 93  است؛ با این تفاوت که اوراق مشارکت از 700 میلیارد تومان به 200 میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است. در واقع، با کاهش 500 میلیارد تومانی بودجه در بخش های تسهییلات و اوراق مشارکت، سعی کرده ایم توسعه درآمدهای پایدار شهری را در دستور کار قرار دهییم.

وی مونتاژ واگن های سه کلانشهر کشور در تبریز را از افتخارات شهرداری و شورای اسلامی شهر دانست و افزود: سال آینده 450 میلیارد تومان توسط شهرداری و دولت، جذب پروژه قطار شهری شده و به این ترتیب، زمینه لازم جهت راه اندازی هر چه سریع تر خط اول مترو فراهم شود.

شهردار تبریز، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه شهرنمای سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهردار تبریز، اظهار داشت: سعی خواهیم کرد این پروژه را در صیانت از حریم شهر و ساماندهی محدوده های اطراف نیز به کار گیریم.

صادق نجفی  گفت: سال آینده 12 خیابان برگزیده شهر با اجرای اقدامات اساسی، جهت الگوسازی در سراسر شهر، مورد بهسازی و زیباسازی اساسی در بخش های مختلف ظاهری و ساختاری قرار خواهد گرفت.

وی از خرید ماشین آلات جدید در حوزه پسماند و خدمات شهری خبر داد و افزود: به همین منظور 100 میلیارد تومان جهت تامین تجهیزات جدید خودرویی ویژه حمل زباله، مقرر شده است.

شهردار تبریز، سالم سازی رویه اداری را از دیگر محورهای کلان مورد توجه شهرداری تبریز در برنامه سال آینده خواند و اظهار داشت: حذف کلیه اقدامات دستی و توسعه خدمات الکترونیک شهرسازی، در کنار شفاف سازی و روان سازی رویکردهای جاری اداره شهر، سرعت ارایه خدمات را نیز افزایش خواهد داد.

نجفی با بیان این که در هر حالت، هویت خود را مدیون شورای اسلامی شهر می دانیم، گفت: با حمایت، نظارت و هدایت سازنده شورای اسلامی شهر، برنامه های توسعه و پیشرفت شهرمان را با جدیت هر چه تماتم پیگیری می کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.