سخنگوی شورای شهر تهران از پیشنهاد ۲۰ درصدی شهرداری برای افزایش تعرفه‌های آرم طرح ترافیک خبر داد و گفت: یک فوریت این لایحه به تصویب رسیده و هفته آینده در خصوص آن تصمیم‌گیری می‌شود.

پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی نرخ طرح ترافیک/بررسی تفریغ بودجه ۹۲ شهرداری

به گزارش خبرنگار مهر، رضا تقی‌پور در حاشیه جلسه روز یکشنبه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جلسه روز یکشنبه شورا در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود، گفت: در جلسه صبح شورا، تبصره‌های بودجه سال ۹۳ بررسی شد که به دلیل آنکه گزارش مکتوب به اعضای شورا ارائه نشده بود، بررسی آن به جلسه آینده موکول شد.

وی ادامه داد: در این جلسه یک فوریت نرخ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک به تصویب اعضای شورا رسید که بر اساس پیشنهاد شهرداری ۲۰ درصد به تعرفه‌های گذشته در صورت تصویب اعضا افزوده می‌شود.

سخنگوی شورای شهر تهران با انتقاد از نحوه انعکاس بررسی لایحه نرخ کرایه تاکسی‌ها، گفت: هنوز تعرفه‌های کرایه تاکسی‌ها به تصویب نرسیده اما همین شایعه گرانی سبب می‌شود نرخ‌ها دو بار گران شود.

تقی‌پور در ادامه با اشاره به بررسی طرح الزام هیات رئیسه شورا به اصلاحیه مکاتبات شورا، افزود: برخی اعضا نسبت به این آیین‌نامه انتقاداتی داشتند که قرار است اصلاح شود. به طور مثال اعضای شورا در صورت مکاتبه با خارج از شورا، زیر آرم شورا باید نام خودشان را نیز درج کنند که این مکاتبه به نام شورا نباشد.

به گفته وی، یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به عدم حذف بارگذاری و تعیین کاربری در خصوص املاک شهرداری بر اساس طرح تفصیلی تصویب شد.

تقی‌پور در توضیح این طرح یک فوریتی، گفت: برخی از اعضا در خصوص واگذاری خام املاک شهرداری گله داشتند و معتقد بودند این زمین‌ها باید بر اساس طرح تفصیلی، کاربردشان مشخص و بارگذاری‌هایشان انجام و پروانه‌شان، صادر و زمانی که به قیمت رسید، تهاتر شود.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: تعیین ارزش بهینه ناشی از اجرای طرح جامع تفصیلی از دیگر طرح‌هایی بود که در جلسه امروز شورا بررسی شد که بر اساس آن املاکی که پس از طرح تفصیلی، موقعیت شان بهبود پیدا می‌کند، در زمان صدور پروانه بر اساس معیار معین و مشخصی از آنان ارزش افزوده گرفته شود.

وی افزود: پیش از این نیز این ارزش افزوده در مناطق گرفته می‌شد اما عدد آن سلیقه‌ای بود. بر اساس این طرح، ضریب ارزش افزوده مناطق مختلف، مشخص و طی جدولی در شورا به تصویب می‌رسد. همچنین ضریب کاهنده نیز در این طرح دیده شده است.

تقی‌پور با اشاره به دستور جلسه بعدازظهر شورا، گفت: تفریغ بودجه سال ۹۲ شهرداری، گزارش تلفیقی بودجه سال ۸۹، اصلاحیه بهای خدمات بهشت‌زهرا (س)، لایحه اصلاحیه محاسبه نرخ خدمات دفاتر الکترونیک و الزام شهرداری تهران به ایجاد پله‌های برقی در برخی از ایستگاه‌هایی که فاقد پله است، از دیگر دستور جلسات جلسه فوق‌العاده امروز است.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی در خصوص اظهارنظر معاون شهردار در خصوص احتمال صدور پروانه ساخت برای طبقه هفتم علاءالدین، گفت: آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ قطعی است و هیچ مرجع دیگری جز خود کمیسیون‌ها نمی‌توانند قبل از برگزاری دادگاه تجدیدنظر آن را نقض کند.

وی ادامه داد: این ساختمان مشکلات اساسی دارد و جلوگیری از تخلفات آن، خواست مردم و شورا بود و از حرکت قاطع مدیریت شهری در این زمینه خوشحالیم.

تقی‌پور در خصوص پله‌های برقی بی‌کیفیت در برخی از ایستگاه‌های مترو نیز توضیح داد: امیدواریم تمامی ایستگاه‌ها به پله‌های برقی استاندارد تجهیز شوند. متاسفانه برخی از پله‌های برقی بی‌کیفیت بیشتر به مردم صدمه می‌زند.

سخنگوی شورای شهر تهران تمامی پله‌های برقی چینی را بی‌کیفیت ندانست و گفت: بسیاری از برندهای آمریکایی و اروپایی در کشور چین توزیع می‌شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.