قدس آنلاین - مراغه : قایم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات درمانی گفت : سلامت، ثروت ملی و ارتقای آموزشی از محورهای توسعه پایدار در هر کشور است .

کاهش میزان مرگ و میر نوزادان مراغه ای / امید به زندگی در ایران از 53 سال به 74 سال رسیده است

به گزارش قدس آنلاین از مراغه ، فرمانداری ویژه شهرستان مراغه، سیدحسن امامی رضوی در آیین تودیع و معارفه رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی مراغه با بیان اینکه وزارت بهداشت توجه جدی به اجرای برنامه های تدوین شده در حوزه سلامت دارد، اظهار کرد: هم اکنون در سایه تلاش مسوولان انقلاب اسلامی، امید به زندگی در ایران از 53 سال به 74 سال رسیده که این نشان دهنده نتیجه تلاش های علمی و آموزشی کشور در راستای سلامت است.
وی، از کاهش میزان مرگ و میر نوزادان از 250 مورد در هر یکصدهزار تولد به 20 نوزاد از ابتدای انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: کاهش این آمار در سایه ارتقای سطح آموزش جامعه انجام شده است.
امامی رضوی با اشاره به سیاست های مطرح شده نظام سلامت کشور از سوی رهبر معطم انقلاب ادامه داد: سیاست های کلی نظام سلامت ابلاغی از سوی معظم له، چتر و چارچوبی برای مدیریت کلیه برنامه ها، قوانین و اقدامات نظام سلامت است.
وی یادآوری کرد: این وزارتخانه نیز در اجرای این سیاست ها به عنوان متولی بخش سلامت تعیین شده و با کمک همه ذی نفعان و کسانی که در ارایه خدمات سلامت نقش دارند، در قالب کمیته های تخصصی بدنبال اجرای بندهای سیاست های کلی سلامت است.
امامی رضوی بر اتحاد و همدلی مسوولان این شهرستان و استان در راستای ارتقای کمی و کیفی دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی مراغه تاکید کرد و گفت: این دانشکده در ابتدای راه استقلال خود از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تبریز است.
امامی رضوی خاطرنشان کرد: اگر زمینه های توسعه این دانشگاه طبق برنامه پیش برود و در ارایه خدمات سلامت به مردم منطقه موفق عمل شود، استقلال این دانشکده هموارتر می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تبریز نیز در این آیین گفت: ایجاد تحول نظام مند و ساختاری در حوزه سلامت با اهداف خدمت رسانی بهتر به مردم امری مهم و ضروری بوده و اجرای برنامه تحول سلامت از ارزشمندترین اقدامات است که در ساختار ارائه خدمات بهداشتی و درمانی اتفاق می افتد.
محمدحسین صومی با تاکید بر عزم دولت برای کاهش هزینه های مردم در بخش درمان افزود: هدف دولت کاهش هزینه های مردم در این بخش با اجرای طرح تحول نظام سلامت بوده تا آنان با احساس کرامت بیشتری شاهد تحولات در بخش خدمات باشند.
وی اظهار کرد: در گذشته تعادلی میان مسوولیت بخش دولتی و هزینه هایی که مردم در بخش درمان پرداخت می کردند، وجود نداشت و بیشتر هزینه های سلامت به مردم تحمیل می شد اما با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور، مردم قدم به قدم شاهد بهبود خدمات در این حوزه هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تبریز با اشاره به اینکه استقلال دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی مراغه از دانشگاه تبریز نویدی برای ارتقای خدمات سلامت در منطقه و استان است، ادامه داد: حمایت همه مسوولان استان و شهرستان برای استقلال کامل و موفقیت این دانشگاه ضروری است.
صومی یادآوری کرد: در گذشته این دانشکده به عنوان حیاط خلوت دانشگاه تبریز محسوب می شد که این مساله موجب بروز بسیاری از کاستی ها شده و باید سرپرست جدید دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی مراغه با همت و همکاری مسوولان استان و این شهرستان، این کاستی ها را جبران کند.
در این آیین علی جنتی به عنوان سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی مراغه از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب شد.
مجوز فعالیت دانشکده پرستاری و مامایی مراغه در سال 1369 از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخذ و در سال 1391 با ادغام شبکه بهداشت و درمان و دانشکده پرستاری و مامایی به عنوان دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی مراغه تغییر یافت
.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.