عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در واکنش به اظهارات سخنگوی دولت مبنی بر"حذف یارانه ثروتمندان یعنی نارضایتی مردم"، گفت: مردم از پرداخت یارانه به نماینده های مجلس، مدیران و ثروتمندان ناراضی می شوند.

آقای نوبخت، مردم از پرداخت یارانه به ثروتمندان ناراضی می‌شوند

به گزارش  قدس آنلاین علی محمد احمدی در گفت‌وگو با  تسنیم در ارتباط با پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برای هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال آینده، اظهار داشت: کمیسیون برنامه دنبال این نیست که دستورالعمل اجرایی برای بودجه تعیین کند هرچند سال قبل در تبصره 21 قید شد که دولت دهک های پردرآمد را شناسایی و یارانه آنها را حذف کند.

وی با بیان اینکه چگونگی اجرای این تبصره قانونی در دستور کار کمیسیون برنامه مجلس نیست، تصریح کرد: اصولاً راهکارهای اجرایی نباید در بودجه سنواتی آورده شود.

* پیشنهاد یارانه‌ای اقتصاددان های مجلس

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن اشاره به اینکه طبق تبصره 21 بودجه امسال دولت "مجاز" به حذف یارانه ثروتمندان بوده است، گفت: پیشنهاد اقتصاددان های مجلس این بود که کلمه "جایز" به "مکلف" تغییر کند.

احمدی همچنین با ابراز تعجب از اظهارات اخیر دولتی‌ها مبنی بر اینکه دهک های بالای درآمدی قابل شناسایی نیستند، افزود: این اظهارات درحالی مطرح می شود که وزرای دولت خودشان قبل از تشکیل دولت می گفتند این دهک ها قابل شناسایی است و باید یارانه آنها قطع شود.

* آقای طیب نیا حال که شناسایی ثروتمندان سخت است، نیازمندان را شناسایی کنید

وی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر اقتصاد مبنی براینکه شناسایی ثروتمندان درصد خطا را بالا می برد، گفت: حال که وزیر اقتصاد می گوید شناسایی دهک‌های بالا سخت است خب از دهک‌های پایین شناسایی را آغاز کنند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: دولت در بدترین حالت می تواند پنج دهک پایین درآمدی را شناسایی کند. البته توجه داشته باشد که نیازمندان تنها مشمول افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی نمی شوند.

احمدی ضمن تأکید براینکه یارانه فقط برای فقرا نیست، گفت: شاید برخی افراد از نظر خط فقر "فقیر" نباشند ولی نیازمند حمایت دولت باشند از همین رو نمی توان تنها افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی را نیازمند دانست.

نماینده مردم دهلران در مجلس نهم با بیان اینکه توانمندسازی مردم مهمتر از توجه به فقر است، تصریح کرد: اما دولت می گوید یا رومی رومی یا زنگی زنگی؛ در هر صورت دولت باید سه دهک را مبنا قرار دهد و بعنوان نمونه مکانیزمی طراحی کند تا نیازمندان برای دریافت یارانه به نهادهای حمایتی مراجعه نمایند.

* نمی دانم منظور نوبخت کدام "مردم" بود/ "مردم" از حذف یارانه ثروتمندان ناراضی نمی شوند

وی همچنین در واکنش به اظهارات سخنگوی دولت مبنی بر "حذف یارانه به معنای نارضایتی مردم است" گفت: مردم از بی عدالتی آزار می بینند اما اینکه یارانه ثروتمندان حذف شود اصلا آزار نیست.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: مردم از اینکه نماینده مجلس، مدیرکل، مدیرعامل و ... به مانند آنها یارانه دریافت می کنند، ناراحت و ناراضی می شوند.

احمدی همچنین تاکید کرد: نمی دانم منظور آقای نوبخت کدام مردم است، اما مردم از حذف یارانه ثروتمندان ناراحت نمی شوند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.