قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری آذربایجان‌شرقی جمع کارمندان و بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی کشور را نزدیک به 5.8 میلیون نفر اعلام کرد و گفت: این رقم در ژاپن با 130 میلیون نفر جمعیت تنها 300 هزار نفر است.

ایران 5.8 میلیون کارمند و بازنشسته دستگاه‌های اجرایی دارد  ژاپن 300 هزار

 به گزارش قدس آنلاین از تبریز، جهانگیر مهرآسا  در جمع مدیران دستگاه‌های شهرستان شبستر نهادینه شدن دولت الکترونیک را بهترین راهکار برای کاسته شدن از مراجعه حضوری شهروندان به ادارات خواند و از دستگاه‌های اجرایی خواست بستر لازم را برای تحقق این امر فراهم کنند.

وی اصلاح نظام اداری را پیش‌نیاز بسیاری از نیازهای دستگاه‌های اداری خواند و تصریح کرد: باور مدیریتی موضوعی است که باید به عنوان یکی از ارکان تحول اداری قبول داشت و از طرفی بدنه کارشناسی مجموعه سازمان نیز با اعتقاد به باور مدیریتی، در تحقق اهداف پیش‌‌بینی تلاش کنند.

مهرآسا با اشاره به اینکه تغییر در برنامه‌ها دائمی است، اضافه کرد: براساس آسیب‌شناسی از نظام اداری که در سال 92 انجام گرفته متاسفانه بدنه سیستم اداری بیش از حد متورم شده به طوریکه این سیستم دارای 18 وزارتخانه و دارای 779 شرکت دولتی و دارای 247 هزار و 64 واحد سازمانی است.

وی جمع کارمندان و بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی کشور را نزدیک به 5.8 میلیون نفر اعلام کرد و گفت: این رقم در کشور ژاپن با 130 میلیون نفر جمعیت تنها 300 هزار نفر است.

مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری آذربایجان‌شرقی برنامه عملیاتی سال 93 دستگاه‌های اداری، در برش استانی را در 6 بند برشمرد و گفت: دولت تاجر و بازرگان خوبی نیست از این رو از مدیران اجرایی می‌خواهیم با نظارت کامل بر امور اجرایی خود اموری را که امکان و قابل واگذاری هستند احصاء و با طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم واگذار کنند تا با کارآمدی امور از بدنه دولت نیز کاسته شود.

مهرآسا میزان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را در هر سال 510 هزار نفر اعلام کرد و از افکار عمومی جامعه و مدیران اجرایی خواست تا با فرهنگ‌سازی، بستر لازم را برای اشتغال آنان در بخش غیر دولتی فراهم سازند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.