قدس آنلاین یزد - مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: امسال 30 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به طرح های دانش بنیان و گردشگری در این استان اختصاص یافت

30 میلیارد ریال تسهیلات به طرح های دانش بنیان و گردشگری یزد اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین ازیزد ،سید حسین دشتی در کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بافق با تاکید بر ضرورت استفاده از پتانسیل ها و منابع بانکی برای ایجاد اشتغال از اختصاص تسهیلات بانکی برای توسعه فعالیت های دانش بنیان و گردشگری خبر داد.

وی اظهار داشت : مبلغ یاد شده از سوی معاونت برنامه ریزی استانداری تخصیص داده شده و ما آمادگی این را داریم هر تعداد طرح که در این زمینه ها کار کرده باشند ضمن بررسی ، اعتبار مورد نیاز به آنها تخصیص داده شود .

دشتی با اشاره به فراهم شدن زیرساخت های لازم برای تکمیل طرح های نیمه تمام استان و بهره برداری بخش مهمی از این طرح ها در آینده نزدیک تصریح کرد: در سطح استان بیش از 1050 طرح با حجم سرمایه گذاری بالغ بر پنج هزار میلیارد داریم.

وی افزود: در حدود 320 طرح نیمه تکمیل بالای 60 درصد در سطح استان شناسایی شده  که 20 طرح آن در شهرستان بافق می باشد.

این مسئول ادامه داد: از مهم ترین طرح های نیمه تمام بافق کارخانه تولید گندله در شهرک صنعتی و کارخانه نورد میلگرد است که مشکلات آنها رصد شده و امیدواریم بخشی تا پایان و مابقی طرح در سال آینده به بهره برداری برسد .

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی یزد با اشاره به اینکه مهارت یکی از مشکلات جامعه فعلی دربین فارغ التحصیلان می باشد گفت : مدیران وظیفه دارند ظرفیت سازی کنند و به آینده یک نگاه کار آفرینی داشته باشد .

حسین ریاحی با تاکید بر آموزش ویژه دانش آموزان و دانشگاهیان گفت : تناسب توسعه شهرستان با توجه به نیازهای دانشگاهی و تحصیلی در سایه فناوری ، نوآوری و خلاقیت باشد .

فرماندار بافق هم در ابتدای این نشست ضمن معرفی شهرستان بافق در زمینه های صنعت ، اشتغال و سرمایه گذاری گفت : بافق یک شهرستان معدنی است که به طبع آن صنایع جوار معدنی و به لحاظ قرار گرفتن در پنج راه ریلی کشور می طلبد در بخش صنایع جوار ریلی فعالیتهای صورت گیرد که می تواند اثرات مثبتی در بخش اشتغال پایدار و اقتصاد در شهرستان داشته باشد.

سید مهدی طلایی مقدم با تاکید بر ایجاد خوشه های صنایع جوار معدنی وجوار ریلی ، نیازسنجی اشتغال ، توسعه فعالیت دانش بنیان و گردشگری و اعطای تسهیلات از صندوق توسعه ملی را مهمترین موضوعات بررسی شده در این نشست خواند .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.