قدس آنلاین- تبریز: با امضای تفاهم‌نامه همکاری، مراحل مطالعاتی و امکان‌سنجی پروژه مسیر زیرزمینی میدان دانشسرا تا چهارراه گجیل، با مشارکت صاحب‌نظران طرح تفصیلی کلان‌شهر تبریز و کارشناسان طرف مشارکت، آغاز شد.

انتقال مسیر میدان دانشسرا تا گجیل به زیرزمین
به گزارش قدس آنلاین از تبریز، بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که به امضای شهردار تبریز، بنیاد تعاون ارتش، رئیس بنیاد تعاون ارتش، رییس شورای اسلامی شهر تبریز و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رسید، پروژه مسیر زیرزمینی میدان دانشسرا تا چهارراه گجیل، وارد مراحل رسمی مطالعاتی و کارشناسی شد.
بر اساس این تفاهم‌نامه، مقرر شد نمایندگانی از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری و همچنین اداره کل میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی، در مراحل مطالعاتی کارشناسان طرف مشارکت حضور داشته و تاثیرات اجرای پروژه را از نظر تاثیر احتمالی در بافت تاریخی بازار، انطباق با ساختار شهری و گره‌گشایی در تراکم ترافیکی مرکز شهر، مورد توجه قرار دهند. با اتمام مراحل مطالعاتی و طی مراحل قانونی، پروژه تصویب شده و در آستانه مراحل اجرایی قرار خواهد گرفت.
اجرای پروژه مشارکتی در محدوده میدان دانشسرا تا چهاراه گجیل، از محورهای مهم توافق شهرداری با بنیاد تعاون ارتش است.
با اجرای این پروژه کم‌نظیر، تردد خودرویی در محدوده میدان دانشسرا تا چهاراه گجیل به صورت مسیر زیرزمینی بوده و قسمت فوقانی مسیر نیز، صرف فضاهای تفریحی، پیاده‌راه، توسعه فضای سبز و احداث پارکینگ با ظرفیت 2 هزار خودرو  می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.