قدس آنلاین،الف.زمینی؛ هشدار دوباره و صریح ظریف به آمریکا، واکنش احمدی نژاد به حکم رحیمی و نامه رئیس‌کل سابق بانک مرکزی به جهانگیری از جمله مهترین خبرهای امروز روزنامه ها بودند.

 احمدی نژاد، پشت رحیمی را خالی کرد / مجلس تلافی می کند

مجلس تلافی می کند

روزنامه "قدس" در تیتر اول خود از هشدار دوباره و صریح ظریف به آمریکا می نویسد. در این تیتر می خوانیم: "رئیس جمهور هم نمی تواند مصوبات مجلس را وتو کند."

روزنامه "رویش ملت" نیز از جدال پارلمان های ایران و آمریکا بر سر تصویب تحریم های جدید می نویسد. در تیتر این روزنامه می خوانیم: "مجلس تلافی می کند"

***

احمدی نژاد، پشت رحیمی را خالی کرد

دیروز دفتر محمود احمدی‌نژاد با انتشار اطلاعیه‌ای خطاب به مردم ایران ضمن تبیین اتهامات محمدرضا رحیمی معاون اول وی در دولت‌ دهم این اتهامات را مربوط به دولت متبوع خود ندانست.

در همین راستا روزنامه های امروز (و مخصوصا روزنامه های اصلاح طلب و حامی دولت) تیترهایی در این خصوص داشتند.

روزنامه "آفتاب" از قول احمدی نژاد نوشت: "ماجرای آقای رحیمی ارتباطی با دولت نهم و دهم ندارد"

روزنامه "آفتاب یزد" نیز از قول "علیرضا زاکانی" نماینده اصولگرای مجلس نوشت: "بدی های احمدی نژاد ربطی به اصولگرایان ندارد!"

 

روزنامه "آرمان امروز" با بیان اینکه "احمدی نژاد از رحیمی اعلام برائت کرد"، در تیتر خود می نویسد: "توجیه به جای عذرخواهی"، این روزنامه همچنین از قول احمدی نژاد نوشت: "پرونده رحیمی ربطی به دولت من ندارد"

روزنامه "اعتماد" نیز در تیتر خود نوشت: "احمدی نژاد، پشت رحیمی را خالی کرد"

روزنامه "ابرار" هم در تیتر یک خود می نویسد: "ادعای عجیب احمدی نژاد؛ اتهامات رحیمی منسوب به دولت من نیست!"

روزنامه "شرق" نیز روتیتری به این شرح داشت: "ماه پشت ابر نمی ماند"؛ در تیتر این روزنامه می خوانیم: "واکنش احمدی نژاد به حکم رحیمی"

"ماه هیشه زیر ابر پنهان نمی ماند" آخرین جمله اطلاعیه دفتر رییس جمهور سابق در خصوص اتهامات رحیمی است.

روزنامه "حمایت" که نخستین روزنامه حقوقی و قضایی کشور است؛ از تقدیر اعضای کمیسیون حقوقی مجلس از صدور حکم قضایی برای یک مقام سابق دولتی می نویسد. در تیتر این روزنامه می خوانیم: "دستگاه قضایی با هیچ کس تعارف ندارد، افکار عمومی طعم عدالت را چشید"

بازار مصاحبه و بیانیه و نامه درباره پرونده های محمدرضا رحیمی و بابک زنجانی داغ است. در همین راستا روزنامه "هفت صبح" نیز تقربیا بدون موضع گیری خاصی، صرفا به انتشار عکس محمد رضا رحیمی و بابک زنجانی در صفحه اول خود پرداخت و نوشت: "چشم، چشم را نمی بیند"

در مقابل روزنامه "جوان" از تلاش تجدید نظرطلبان برای انتساب محمد رضا رحیمی به جریان اصولگرا می نویسد. در تیتر این روزنامه می خوانیم: "وصله رحیمی به نیروهای انقلاب نمی چسبد"

***

بهمن کنایه

رئیس‌کل سابق بانک مرکزی به جهانگیری نامه نوشت و در بخشی از این نامه به طرح این سئوال پرداخت: "چه میزان از درآمدهای حاصل از نفت فروخته شده در دولت یازدهم به حساب‌های بانک مرکزی واریز نشده است؟"

در همین راستا روزنامه "وطن امروز" تیتری به این شرح داشت: "بهمن کنایه"

روزنامه "جوان" هم از قول "بهمنی" نوشت: "چه میزان در درآمد نفتی دولت یازدهم به حساب بانک مرکزی واریز نشد؟"

***

«ظریف» چرا به فرانسه رفت؟

روزنامه "عصرایرانیان" از بیانیه نمایندگان مجلس در محکومیت توهین به پیامبر اسلام (ص) و انتقاد از سفر ظریف به فرانسه و قدم زدن او با جان کری وزیر خارجه آمریکا در خیابان های ژنو نوشت. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "طرح 20سئوال نماینده مجلس از وزیر خارجه؛ «ظریف» چرا به فرانسه رفت؟"

روزنامه "آرمان امروز" نیز با بیان اینکه "تندروها خواهان کارت زرد به وزیر خارجه اند"، تیتر زد: "هجمه تمام نشدنی علیه ظریف"

 

 

در ادامه نگاهی داریم به صفحات اول برخی از روزنامه ها:

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.