۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۰
کد خبر: 262501

دیوید کوهن رئیس اداره کل اطلاعات مالی و تروریسم وزارت خزانه‌داری (فرمانده قرارگاه تحریم آمریکا) اخیرا با حفظ سمت به عنوان قائم‌مقام سازمان سیا نیز منصوب شد.

تمجید قائم‌ مقام سیا از نتایج توافق ژنو

کیهان نوشت: شخص اول طراحی و مدیریت تحریمهای ایران در رابطه با مذاکرات هسته‌ای و دستاوردهای ایران از توافقنامه ژنو سخنان مهمی در جمع یک کنفرانس حقوقی بیان کرده که قابل تأمل است.
به گزارش رجانیوز، دیوید کوهن در این سخنرانی اعلام کرده که با وجود مذاکرات ژنو، ساختار و نظام تحریم‌ها علیه ایران هیچگونه تغییری نکرده است و این ساختار به نحوی است که بدون نیاز به تصویب قانونی جدید، امکان افزایش فشار مالی به ایران وجود خواهد  داشت.
کوهن می‌گوید: توافق برنامه مشترک برای اقدام (JPOA) برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کرد و در برخی بخش‌های مهم آن را به عقب برگرداند و دسترسی بی‌سابقه‌ای برای بازرسی تاسیسات غنی‌سازی ایران ایجاد کرد. ایران در توافق ژنو گشایش ناچیز، موقتی و از پاره‌ای از تحریم‌های هسته‌ای بدست آورد. اما تمامی ساختار تحریم‌های مالی، بانکی، نفتی و تجاری ما همچنان در توافق ژنو بدون تغییر حفظ شده است و همچنین تحریم‌های ما در بخش حمایت ایران از تروریسم و نقض حقوق بشر نیز به طور مجزا ادامه دارد. همچنین تمامی تحریم‌های مربوط به روابط اقتصادی ایران و آمریکا نیز سرجایش باقیست. در طول مدت اجرای توافق ژنو ما بارها به همه کشورها تذکر دادیم که ایران همچنان تحریم است و کسی نباید به سمت روابط اقتصادی با ایران حرکت کند. در طول مدت مذاکرات هسته‌ای 90 شخص حقیقی و حقوقی را تحریم کردیم و بیش از 350 میلیون دلار جریمه برای ناقضان تحریم ایران بریدیم. علت تمدید 7 ماهه مذاکرات این بود که تیم دیپلماسی ما پیشرفت‌هایی بدست آورد! ما اصراری برای رسیدن به توافق نداریم و هر توافقی را نمی‌پذیریم.
همزمان رادیو زمانه اظهارات کوهن در کمیته روابط خارجی سنا را پوشش داد که گفته است: تا ماه ژوئن 2015 (خرداد 94) ضرر مالی ناشی از تحریم و کاهش بهای نفت ایران بالغ بر 15 میلیارد دلار می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.