استاندار خراسان رضوی گفت: مشکلات شهر مشهد مسایل کلانی است که جز با همفکری مسوولان رفع نمی شود.

 کمبود پارکینگ، حاشیه شهر و بافت فرسوده؛ مسؤولان کمر مشکلات را بشکنند

علیرضا رشیدیان دیروز در نشست شورای اسلامی شهر مشهد بر وجود وفاق و همدلی میان اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری با دستگاه‌های دولتی تأکید کرد.

وی همچنین گفت: شورای شهر مشهد که با هدف خدمت به مردم ایفای وظیفه می کند می تواند نقش ارزنده‌ای در حل مشکلات این شهر داشته باشد.

استاندار خراسان رضوی افزود: وجود نگاه فرهنگی در شورای شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران ضروری است. بنابراین باید این مهم در طراحی‌های شهری مانند فعالیتهای استقبال از بهار و المانهای نوروزی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رشیدیان در ادامه با اشاره به تشکیل شورای راهبردی مشهد گفت: این شورا امسال در راستای همدلی بیشتر مسوولان و ارایه راهکار در رفع معضلات شهری ایجاد شده است.

استاندار کمبود توقفگاه خودرو و ترافیک سـنگین بخصوص در هسته مرکزی مشهد، حاشیه نشینی و بافت فرسوده را از عمده ترین مشکلات مشهد ذکر کرد و افزود: این معضلات هرچند بزرگ به نظر می آید، اما مردم و مسوولان با عزم ملی و مدیریت جهادی می توانند کمر مشکلات را بشکنند.

کاهش 50 درصدی روزهای ناسالم

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: آلودگی هوا از دیگر معضلات مشهد است که با اقدامهای صورت گرفته طی یک سال اخیر روزهای ناسالم این کلانشهر 50 درصد کاهش یافته است.

وی با تاکید بر توسعه حمل و نقل عمومی گفت: باید با تشویق مردم در استفاده از حمل و نقل عمومی میزان آلاینده ها را کاهش داد.

رشیدیان در ادامه گسترش فناوری اطلاعات در مشهد را به عنوان یک شهر مدرن مهم توصیف و بیان کرد: بتازگی در همین چارچوب کریدورعلمی فناوری رضوی ابلاغ شده است.

وی افزود: این کریدور از فرودگاه مشهد تا چناران ادامه می یابد و زمینه لازم را برای توسعه زیرساختهای فناوری و ارتباطات در کنار دولت الکترونیک فراهم می سازد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در طرح توسعه این کریدور تمام خراسان رضوی مدنظر قرار گرفته است.

وی در ادامه همچنین با تاکید بر لزوم وجود درآمد پایدار در شهرداری مشهد اظهارداشت: مشهد به واسطه وجود بارگاه منور امام رضا(ع) از ظرفیتهای خوبی برای جذب درآمد پایدار برخوردار است.

رشیدیان با اشاره به حضور سالیانه 27 میلیون زائر در مشهد افزود: وجود این شمار زائر فرصتی مناسب برای ایجاد اشتغال و کسب درآمد پایدار است.

جذب سرمایه گذاران خارجی شیعه

وی همچنین واگذاری چهار درصد زمینهای اطراف حرم مطهر رضوی به سرمایه گذاران خارجی شیعه را ممکن ذکر و بیان کرد: باید از این فرصت برای جذب سرمایه گذاری خارجی بهره جست.

استاندار خراسان رضوی در ادامه با تاکید بر وجود پیوست فرهنگی در پروژه های شهری گفت: در شهر مشهد که از سوی آیسسکو به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسـلام در سال 2017 میلادی انتخاب شده باید به پیوست فرهنگی پروژه ها توجه ویژه ای داشت.

وی افزود: با گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی به واسطه رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و همدلی سران قوا هم اکنون در عرصه های داخلی و بین المللی شاهد پیشرفت و اقتدار نظام اسلامی هستیم.

آغاز عملیات اجرایی خط سوم قطارشهری

اعضای شورای شهر مشهد درادامه نشست دیروز خود با لایحه آغاز عملیات اجرایی خط سوم قطارشهری این شهر تا پایان بهمن ماه جاری، موافقت کردند.

شهردار مشهد در این باره گفت: حفاری بخش جنوبی خط دوم قطارشهری مشهد تا 19 بهمن ماه جاری به پایان می رسد.

سیدصولت مرتضوی افزود: دستگاه تی.بی.ام که حفاری این مسیر را انجام می داد از نوزدهم بهمن ماه برای شروع عملیات اجرایی خط سوم قطار شهری به پارک شاهین واقع در ابتدای بلوار صبا منتقل خواهد شد.

وی گفت: برای عملیات اجرایی خط سوم قطارشهری امسال 150 میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری و درصورت امکان از اعتبارات دولتی هزینه می شود.

درادامه این جلسه با حضور استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد و اعضای شورای شهر شماری از جانبازان و خانواده شهدا مورد تقدیر قرار گرفتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.