نماینده دولت برای رسیدگی به پرونده شکایت تعدادی از کارکنان نهاد ریاست جمهوری نسبت به اقدام اخیر دولت، به دیوان عدالت اداری فراخوانده شد.

احضار نماینده دولت برای رسیدگی به شکایت کارکنان نهاد ریاست جمهوری

حجت الاسلام والمسلمین موسی قربانی معاون قضایی رییس دیوان عدالت اداری در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم درباه شکایت تعدادی از کارکنان نهاد ریاست جمهوری نسبت به اقدام اخیر دولت مبنی بر انتقال کارکنان نهاد به سازمان‌ها و دستگاه‌های دیگر گفت: در این پرونده فعلاً در حد صدور دستور موقت رأی داده شده و هنوز به رسیدگی ماهوی نرسیده است.

این مقام مسئول در دیوان عدالت اداری اضافه کرد: قرار است در همین ارتباط جلسه‌ای با حضور نماینده معاونت حقوقی دولت و قضات دیوان عدالت اداری تشکیل شود تا برای صدور رأی به جمع‌بندی واحد برسیم.

قربانی یادآور شد: این جلسه، هفته آینده در دیوان عدالت اداری برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، اخیراً تعدادی از کارکنان نهاد ریاست جمهوری در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر انتقال کارکنان نهاد به سازمان‌ها و دستگاه‌های دیگر، شکایتی را تقدیم دیوان عدالت اداری کردند. شکایت‌های ارایه شده در دستور رسیدگی شعبه دیوان قرار گرفت و شعبه رسیدگی کننده با درخواست نخست شاکیان مبنی بر صدور دستور موقت موافقت کرد.

پرونده بورسیه‌ها در انتظار تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی

معاون قضایی رییس دیوان عدالت اداری همچنین در خصوص شکایت افرادی که با تصمیم دولت از ادامه تحصیل در قالب بورسیه محروم شدند، گفت: این پرونده در شورای عالی انقلاب فرهنگی است زیرا شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای دارد که دیوان عدالت اداری در مسایل مربوط به دو وزارتخانه بهداشت و آموزش عالی دخالت نکند.

قربانی ادامه داد: دیوان عدالت پیگیری‌هایی را در خصوص این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام داد و قرار شد شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبه خود را بررسی کند؛‌ اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبه خود را اصلاح کند، دیوان عدالت به شکایت بورسیه‌ها رسیدگی می‌کند و و اگر هم اصلاح نکردند تکلیف از عهده دیوان برداشته خواهد شد.

این مقام مسئول در دیوان عدالت اداری افزود: البته هم اکنون دادخواست‌هایی که در این ارتباط می‌رسد را دریافت می‌کنیم اما رأی نمی‌دهیم زیرا طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مجاز به رسیدگی نیستیم.

قربانی در پاسخ به این سئوال که آیا دیوان عدالت اداری می‌تواند به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ورود کند یا خیر؟ گفت: بحث همین است که دیوان می‌تواند ورود کند یا خیر؟. در قانون، تصمیمات مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری از رسیدگی‌های دیوان عدالت اداری مستثنی شده است اما چون امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ترتیب اثر قانونی داده شود نمی‌توان از کنار مصوبات آن‌ها گذشت و آن‌ها نیز مصوبه‌ای دارند که دیوان در این امور دخالت نکند.

وی ادامه داد: در نهایت ما موضوع را منعکس و اعلام کردیم که حقوق مردم چه می‌شود؟ و یک جایی باید به شکایت مردم رسیدگی کند؛ بر همین اساس به شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام شده تا مجدداً مصوبه خود را بررسی کنند و احتمالاً این مصوبه اصلاح می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.