صندوق کودکان سازمان ملل ˈیونیسفˈ هشدار داد که در صورتی که طرفین درگیر در سودان جنوبی هرچه سریع تر به یک توافق دائمی دست پیدا نکنند این کشور با بحران های شدید غذایی روبرو خواهد شد.

تشدید بحران غذایی در سودان جنوبی/ 229 هزار کودک سوء تغذیه دارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ˈیونیسف  ˈ درگزارشی که روز چهارشنبه منتشر شد، نوشته است که ادامه درگیری های خشونت آمیز درسودان جنوبی علاوه بر کاهش تولیدات غذایی، امدادگران سازمان ملل را با مشکلات زیادی برای توزیع کمک های مورد نیاز در میان ساکنان مناطق آسیب دیده این کشور مواجه کرده است.

یونیسف با اشاره به این که درحال حاضر 229 هزار کودک در سودان جنوبی از سوء تغذیه شدید رنج می برند یادآور شده است که شمار این گونه کودکان در فاصله یک سال گذشته به دوبرابر افزایش یافته است.

دراین گزارش آمده است که این نهاد در سال گذشته یکصد هزار نفر ازکودکان سودانی را که به سوء تغذیه شدید مبتلا بودند زیر پوشش تغذیه درمانی قرار داده و درسال جاری نیز درنظر دارد 137 هزار نفر از این کودکان را زیر پوشش قرار دهد.

با گذشت بیش از یک سال از آغاز درگیری ها در جوبا پایتخت سودان جنوبی و گسترش آن به سراسر این کشور آفریقایی، سازمان ملل متحد اعلام کرده است که بیش از یک میلیون و 900 هزار تن در این درگیری ها آواره و بی خانمان شده اند.

این درگیری ها میان نیروهای وفادار به ˈسالوا کی یرˈ رییس جمهوری و حامیان ˈریک ماچارˈ معاون پیشین رییس جمهوری، رخ داده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.