قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی از انجام پالایش 20 هزار نفر بیمه شده‌ خاص و صرفه‌جویی سالانه 40 میلیارد تومانی خبر داد و گفت: در مواردی استاد دانشگاه پاره وقت و فروشنده لوازم‌خانگی در قالب بیمه قالیبافی بیمه شده بود.

بیمه شدن مدرس دانشگاه از طریق بیمه قالی‌بافی !

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، رحیم اردلان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال پالایش بیمه انجام شده و 20 هزار نفر بیمه شده‌های خاص نیز پالایش شده‌اند و سالانه 40 میلیارد تومان صرفه‌جویی شده است.

وی افزود: 2 میلیون و 150 هزار نفر از خدمات تامین اجتماعی در استان بهره‌مند شده‌اند و 184 میلیارد تومان تا پایان دی ماه سال‌جاری تعهدات بلندمدت و کوتاه مدت را عمل نموده‌ایم که شامل مستمری و خدمات دیگر است.

اردلان گفت: 68 میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری پرداخت کرده‌ایم و امسال تعداد مقرری‌بگیران به 500 نفر کاهش یافته است. بیمه‌های اجباری نیز 4 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی بیان کرد: کارفرمایان در صورت تمایل می‌توانند حق دولت خود را پرداخت کنند تا از محل ماده 10 بازنشسته شوند و مشکلات مرتفع شود.

وی با اشاره به تسهیلات فراهم شده برای کارفرمایان و کارگران اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید تسهیلات کاربردی انجام شده و در زمینه بیمه کارگران نیز بخشنامه جدیدی اجرایی شده و در حال حاضر 48 هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و در زمینه بیمه کارگران ساختمانی نیز حدود 5 هزار نفر که به ناحق از این بیمه استفاده می‌کردند پالایش شده‌اند.

مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: تا پایان سال 100 درصد لیست‌های ارائه شده توسط کارفرمایان به صورت نرم‌افزاری خواهد بود و تجدید دفترچه‌های بیمه نیز در سراسر کشور امکان پذیر خواهد بود.

اردلان از بدهی 150 میلیارد تومانی مراکز مختلف به تامین اجتماعی خبر داد و گفت: این بدهی موجب زیان‌های مالی و عدم انجام ماموریت‌های محوله می‌شود.

وی از افتتاح واحدهای بیمه تامین اجتماعی در دهه فجر خبر داد و یادآور شد: طرح‌های توسعه در شهرهای مختلف و بازسازی نیز مورد توجه بوده و سعی در تکریم ارباب رجوع و رفاه حال مراجعان داریم.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی با انتقاد از خبررسانی افراد غیرمطلع در رسانه‌ها اظهار داشت: برخی اخبار نادرست در مورد بیمارستان دوم تبریز منتشر می‌شود که منبع این اخبار به غیر از تامین اجتماعی تکذیب می‌شود.

وی از اعزام 800 نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی به عتبات عالیات خبر داد و گفت: این تعداد اعزام افراد توسط کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان صورت می‌گیرد.

*قانون بیمه بیکاری اصلاح می‌شود/مقرری بگیران بیمه بیکاری سرکار می‌روند‌

مدیر کل تأمین اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی گفت: اصلاح قانون بیمه بیکاری در دست اقدام است و در صورت اصلاح آن مقرری بگیران بیمه بیکاری با 140 درصد مقرری خود می‌توانند در کارگاه‌های مشمول قانون تأمین اجتماعی مشغول به کار شوند و این در حالی است که میزان 90 درصد این حقوق از جانب سازمان تأمین اجتماعی و 50 درصد آن از جانب کارفرما پرداخت می‌شود.

‌اردلان میزان پرداخت سازمان تأمین اجتماعی از بابت تعهدات را در استان در 10 ماه سال 93 بالغ بر یک هزار و 84 میلیارد تومان اعلام کرد.

مشاور مدیر عامل و مدیر کل تأمین احتماعی استان، میزان مقرری بیمه بیکاری پرداخت شده را بالغ بر 68 میلیارد تومان دانسته و خاطر نشان کرد با بهبود و رونق فضای کسب و کار و ایجاد زمینه اشتغال مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان، تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری به نسبت سال قبل 500 نفر کاهش داشته است.

اردلان میزان مطالبات تأمین اجتماعی استان را از کارگاه‌های مشمول قانون تأمین اجتماعی بالغ بر 150 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: کارفرمایان با ترتیب پرداخت بدهی‌های خود، سازمان را برای ارتقاء کیفیت خدمات یاری می‌کنند.

وی تصریح کرد:‌ سازمان تأمین اجتماعی ارائه لیست حق بیمه کارگاه‌ها را به صورت اینترنتی از سال جاری آغاز کرده و تا دی ماه سال‌جاری میزان ارائه لیست حق بیمه به صورت غیرحضوری بالغ بر 85 درصد شده است.

وی تعداد بیمه شدگان آذربایجان‌شرقی استان را بالغ بر 760 هزار نفر اعلام کرد و ارائه خدمات غیر حضوری را در کاهش تردد بین شهری و سهولت دسترسی به خدمات سازمان مفید دانسته و افزود: سازمان تأمین اجتماعی انجام ابلاغ الکترونیکی را در دست اقدام دارد و در این زمینه ضرورت دارد کارفرمایان جهت تکمیل اطلاعات هویتی کارگاه خود از جمله شماره تلفن همراه و ایمیل به شعب مربوطه مراجعه کنند.

مشاور مدیر عامل خاطر نشان کرد: بیمه شدگان و مستمری‌بگیران می‌توانند با استفاده از خدمات صدور دفترچه درمانی غیر متمرکز با مراجعه به نزدیکترین شعبه محل اقامت نسبت به تمدید و تعویض دفاتر درمانی خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه طی هشت ماهه سال‌جاری 6 شعبه ثابت و اقماری تأمین اجتماعی در آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی شده است گفت: هم اکنون 28 شعبه تامین اجتماعی در آذربایجان‌شرقی فعال بوده و شعبات خسروشاه و شهر جدید سهند در دهه فجر افتتاح می‌شود و توسعه شعبه 4 تبریز، ساختمان اداری و درمانگاه آذرشهر و درمانگاه هشترود نیز در دست طراحی و  اقدام است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.