ˈفرانسوا اولاندˈ رییس جمهوری فرانسه و ˈآنگلا مرکلˈ صدراعظم آلمان بری حل اختلاف بین اوکراین و روسیه با یک پیشنهاد جدید برای طرح صلح به این کی یف و مسکو سفر خواهند کرد.

اولاند و مرکل نیز با طرح صلح رهسپار اوکراین شدند

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری آسوشیتدپرس از پاریس، ˈاولاندˈ این خبر را لحظاتی پیش در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد و افزود: وی به همراه ˈمرکلˈ امروز به کی یف خواهند رفت و پس از دیدار از اوکراین، روز جمعه راهی مسکو خواهند شد تا طرح صلح تازه ای که تضمین کننده تمامیت ارضی اوکراین باشد را به مقام های دو کشور پیشنهاد کنند.

رییس جمهوری فرانسه با ادبیاتی بی سابقه، نسبت به گسترش درگیری در اوکراین هشدار داد و گفت کاربرد دیپلماسی نمی تواند تا ابد ادامه یابد.

اولاند افزود: ما در یک نبرد هستیم؛ نبردی که می تواند به یک جنگ تمام عیار منجر شود.

رییس جمهوری فرانسه اعلام کرد که هدف سفرش در کنار ˈانگلا مرکلˈ صدراعظم آلمان به اوکراین دستیابی به یک توافق برای حل مناقشه است که ˈبرای تمام طرف ها قابل پذیرش خواهد بودˈ.

ˈجان کریˈ وزیر خارجه آمریکا نیز امروز برای نمایش پشتیبانی واشنگتن از اوکراین، به کی یف رفت.

ˈاستفان سایبرتˈسخنگوی دولت آلمان نیز امروز به خبرنگاران گفت که مرکل و اولاند در ماه های اخیر، تلاش های سیاسی شان را برای مقابله با گسترش درگیری در اوکراین افزایش داده اند.

برلین بارها هشدار داده است که درگیری ها در شرق اوکراین می تواند به جنگ میان مسکو و کی یف بیانجامد.

پس از تظاهرات ضد دولتی در اوکراین که به سقوط دولت پیشین آن کشور و روی کار آمدن دولت جدید منجر شد نیروهای دولتی و مخالفان طرفدار روسیه حدود یکسال است که در شرق اوکراین با هم در نبرد هستند.

این نبردها تاکنون هزاران کشته و دهها هزار نفر آواره برجا گذاشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.