نمایشگاه عکس «صحنه خیلی خوبه» زنده بودن تئاتر مشهد را نشان می‌دهد که در لحظه خلق می‌شوند و در لحظه نیز می‌میرند و عکاسان ثبت کننده این لحظه‌ها هستند.

«صحنه خیلی خوبه» زنده بودن تئاتر مشهد را نشان می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس، نمایشگاه عکس‌های تئاتر با عنوان «صحنه خیلی خوبه» در حالی به بهانه نخستین سالگرد تولد سایت مشهد تئاتر افتتاح شد که بسیاری از هنرمندان تئاتر و مسئولان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد در آن حضور داشتند، آنچه در ادامه می خوانید، گزارشی از نحوه برگزاری این نمایشگاه است.
* قرار گرفتن ۳۲ عکس سیاه و سفید و رنگی از تئاتر مشهد
 با قدم گذاشتن در نگارخانه فردوسی جهاد دانشگاهی، بسیاری از هنرمندان تئاتر مشهد که عمر و علاقه خود را برای فعالیت در تئاتر گذاشتند دیده می‌شوند، گویی مهمانی برپاست و میزبان سایتی است که همه آن را با عنوان «مشهد تئاتر» می‌شناسند و می‌دانند که شناسنامه تئاتر مشهد با این سایت برای همگان مشخص می‌شود، این مهمانی، مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکسی است که گرچه مانند آن به تعداد زیادی برگزار شده است، اما نوع نگاه عکاسان در حوزه خبری و هنری آن را با سایر نمونه‌های قبلی متفاوت کرده است.
۳۲ عکس در یک راهرو که به صورت دو اتاق متصل به هم قرار دارند، روی دیوار به چشم می‌خورد، وقتی به عکس‌ها نگاه می‌کنم گویی جمله معروف «شهر، شهر فرنگ است، از همه رنگ است، بیا و تماشا کن» را می‌شنوم؛ تنوع آثار هم در نوع زاویه عکس و هم در میزان نمایش‌ها به خوبی مشاهده می‌شود گویی باید به داوران (که تجربه عکاسی و داوری عکس را دارند)، حق داد که انتخاب آثار برایشان سخت باشد.
در بخشی از این نمایشگاه، پوستر این نمایشگاه لبریز از امضای هنرمندان تئاتر مشهد است و قرار است به عنوان یادگاری با ارزش پیش سایت مشهد تئاتر باقی بماند به چشم می‌خورد که عکاسان نیز به عنوان شکار لحظه‌ها نمی‌توانند از آن دل بکنند.
پس از افتتاحیه نمایشگاه توسط مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد، ناصر نبی‌زاده (معاون هنری سینمایی فرهنگ و ارشاد استان)، حسین مسگرانی (معاون فرهنگی اداره کل)، یوسف امینی (رئیس اداره ارشاد مشهد)، حجت طباطبایی (معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد)، صدرا یوسفی (رئیس اداره تئاتر استان) و رضا کمال علوی (هنرمند) در کنار عکس نمایش مرگ فروشنده عکس یادگاری می‌اندازند.
 
* جاودانه شدن تئاتر با عکس
 در ادامه این مراسم، معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان کرد: این نمایشگاه سبب شده است تا همه هنرمندان دور هم جمع شوند و گرچه نمایشگاه عکس همیشه برگزار می‌شود اما تفاوت این نمایشگاه با موارد قبلی این است که فضایی برای صحبت از تئاتر مشهد ایجاد شده است.
حجت طباطبایی ادامه داد: برای هنرمندان تئاتر مشهد فرقی نمی کند که کدام اثر مربوط به کدام نمایش است آنچه مهم است گرم شدن فضای تئاتر پایتخت معنوی کشور در هوای سرد زمستانی است که نمایشگاه عکس «صحنه خیلی خوبه» آن را ایجاد کرده است.
کارگردان نمایش «من تمامی مردگان بودم» نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: این نمایشگاه حرکت خوبی در حوزه هنر تئاتر است.
عبدالله برجسته تاکید کرد: با توجه به اینکه قاب حرفه‌ای از تئاتر در مشهد وجود ندارد اما عکاسان با گرفتن عکس به این امر جاودانگی می‌بخشند و امیدوارم همیشه موفق باشند.
علی حاتمی‌نژاد، نویسنده و کارگردان نمایش «اقیانوس آرام» نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: تئاتر هنری است که در لحظه زنده می‌شود و در لحظه نیز می‌میرد اما عکاسان از طریق عکس‌های نمایش‌های مختلف می توانند این لحظات را ثبت کنند.
گفتنی است، نمایشگاه عکس «صحنه خیلی خوبه» ۱۷ تا ۲۱ بهمن در نگارخانه فردوسی واقع در ابتدای سه راه ادبیات، جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند صبح‌ها ساعت ۹ تا ۱۲ و عصرها ساعت ۱۷ تا ۲۰ برای بازدید به این نمایشگاه مراجعه کنند.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.